Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-05-2018, 17:55
Polooo9N Polooo9N is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 26
Default Reserve sleutel laten bijmaken

Ik heb nog maar 1 sleutel van mijn 9N en wil een reserve sleutel.
Waar kan ik deze laten bijmaken inclusief het inlezen.

Want gewoon via internet bestellen werkt toch niet zomaar op de auto?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-05-2018, 18:34
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Bij de dealer sowieso ,weet niet of er nog andere bedrijven zijn die dit doen
Reply With Quote
  #3  
Old 13-05-2018, 18:40
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Daar ga je mee naar de dealer moeten.
Zowel voor het slijpen als inleren denk ik. Volgens mij is dit een profiel dat zelfs een sloten/sleutelmaker niet meer mag/kan slijpen.

Inlezen moet sowieso bij de dealer want VW is in 2005 gestopt met de pincodes vrij te geven die je nodig hebt voor het inleren.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 13-05-2018 at 18:42.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-05-2018, 19:50
Polooo9N Polooo9N is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 26
Default

Bedankt, dan gaan we prijsjes opvragen.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2018, 14:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Bij de dealer sowieso ,weet niet of er nog andere bedrijven zijn die dit doen

Slijpen weet ik niet maar vrees ervoor. Inlezen sowieso niet want denk dat enkel de dealer aan de pincodes kan geraken.


Aan topicstarter: Verschiet niet van de prijzen, zeker voor een klapsleutel met afstandsbediening.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #6  
Old 15-05-2018, 16:00
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Slijpen weet ik niet maar vrees ervoor. Inlezen sowieso niet want denk dat enkel de dealer aan de pincodes kan geraken.


Aan topicstarter: Verschiet niet van de prijzen, zeker voor een klapsleutel met afstandsbediening.



Laten slijpen is hier geen probleem
Ik heb 2 jaar terug 2 sleutels van m,n golf 1 bij laten maken bij de sloten handel sleutels hadden ze zelfs op voorraad
Reply With Quote
  #7  
Old 15-05-2018, 19:28
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Laten slijpen is hier geen probleem
Ik heb 2 jaar terug 2 sleutels van m,n golf 1 bij laten maken bij de sloten handel sleutels hadden ze zelfs op voorraad

Ja maar oudere auto's en nieuwere daar zit een groot verschil in! Ik denk dat een 9N al een nieuwer type VW sleutel heeft met platte baard waar een zigzag groef is ingeslepen, ipv een zaagtand baard.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #8  
Old 15-05-2018, 22:18
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,568
Default

De sleutelbaard van een Golf 1 of Golf 2 kan elke sleutelmaker slijpen, is net een huissleutel.

Die nieuwe baarden is wel even andere koek, dan moet de transponder nog ingeleerd worden op de teller.

Dat inleren hoeft niet perse door de dealer gedaan te worden. Ik heb een hele tijd met een Fabia II teller (groot scherm) in mijn Polo 6R gereden. (Extra functies en meer informatie)
Reply With Quote
  #9  
Old 15-05-2018, 22:56
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
De sleutelbaard van een Golf 1 of Golf 2 kan elke sleutelmaker slijpen, is net een huissleutel.

Die nieuwe baarden is wel even andere koek, dan moet de transponder nog ingeleerd worden op de teller.

Dat inleren hoeft niet perse door de dealer gedaan te worden. Ik heb een hele tijd met een Fabia II teller (groot scherm) in mijn Polo 6R gereden. (Extra functies en meer informatie)

Maar hoe leer je de sleutel in zonder de pincodes die je hiervoor nodig hebt? Heb er al veel achter zitten zoeken want zit met een reservesleutel die niet meer werkt, maar komt er altijd terug op neer dat je die pincode nodig hebt en dat VW deze niet meer vrijgeeft.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #10  
Old 16-05-2018, 15:04
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,568
Default

Geen idee, een man in Oosterhout, Noord-Brabant heeft het allemaal voor mij gedaan. Nummers van de sleutel in de tellers overgezet, kilometerstand overgezet en Volkswagen software erop en alles doet het. Tweede sleutel lag thuis maar werkt gewoon. Eventueel zou een Amarok teller mooier zijn geweest.

Zit hier in de buurt (Zeist) een bedrijf die het ook kan. Maar, is misschien wat ver rijden vanuit België.

Maar, dat de dealer dat niet meer kan dan? Ben tot vorig jaar serviceadviseur geweest bij een Volkswagen/Seat servicepunt. Hier leerde we gewoon sleutels in. Wel moesten alle sleutels aanwezig zijn. Transponder geheugen werd leeg gemaakt, dus oude sleutels konden de auto niet meer starten.

Last edited by Rick : 16-05-2018 at 15:11.
Reply With Quote
  #11  
Old 16-05-2018, 17:35
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Geen idee, een man in Oosterhout, Noord-Brabant heeft het allemaal voor mij gedaan. Nummers van de sleutel in de tellers overgezet, kilometerstand overgezet en Volkswagen software erop en alles doet het. Tweede sleutel lag thuis maar werkt gewoon. Eventueel zou een Amarok teller mooier zijn geweest.

Zit hier in de buurt (Zeist) een bedrijf die het ook kan. Maar, is misschien wat ver rijden vanuit België.

Maar, dat de dealer dat niet meer kan dan? Ben tot vorig jaar serviceadviseur geweest bij een Volkswagen/Seat servicepunt. Hier leerde we gewoon sleutels in. Wel moesten alle sleutels aanwezig zijn. Transponder geheugen werd leeg gemaakt, dus oude sleutels konden de auto niet meer starten.

Neen dat is wat ik bedoelde, dat juist enkel een dealer dit nog kan doen om dat VW de codes niet ter beschikking stelt buiten het VW concern, enkel erkende dealers kunnen die info opvragen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum