Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-05-2020, 05:47
maurice1987 maurice1987 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 299
Default

Wat een mooie mk2, en gaaf dat je de puntjes op de i zet!
__________________
Steilheck G40
Reply With Quote
  #42  
Old 22-05-2020, 13:05
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Bedankt allemaal! Inderdaad leuk om 'm elke keer net wat beter / mooier te maken. Andere velgen is zeker nog een keer de bedoeling. Minimaal een inch groter, maar hoe of wat weet ik nog niet.

Tussendoor helaas nog een flinke hagelbui meegepakt hier in NL. Gelukkig de Golf op tijd onder de bomen kunnen sturen. Ik dacht er goed mee weg te komen, maar als je goed vlak over de motorkap kijkt, dan zie je toch een paar hele kleine butsjes... Het dak is gelukkig zo goed als onbeschadigd gebleven. Gezien de motorkap ook een flinke kras heeft (vorige eigenaar) maar eens rustig kijken of ik een nette in dezelfde kleur kan vinden.




Verder;
Goede adviezen moet je opvolgen... dus afgelopen week de schokdempers achter eronderuit gehaald en de veerschotel een tandje omhoog gezet. Dat maakt inderdaad net het verschil zo en qua comfort lever je eigenlijk niets in!

Foto's!










Ook nog voor een appel en een ei passende Thule dakdragers gescoord. Handig voor een verhuizing en verbouwing binnenkort...





Last edited by Ralfons : 22-05-2020 at 13:14.
Reply With Quote
  #43  
Old 22-05-2020, 14:49
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Ziet er echt top uit dat ding!
__________________
Reply With Quote
  #44  
Old 25-11-2020, 11:34
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Zo, even updaten hier. Er is veel gebeurt de laatste tijd. We zijn onlangs verhuisd en er is een kleine VW-fan geboren, de handen vol dus.
Wat hebben jullie gemist:

Eigenlijk te leuk om niet te delen, deze DAF.




2 jaar geleden met een kennis van me gekocht als opknapper (lakwerk e.d., koppeling zat vast). Helemaal uit elkaar geweest. Eindelijk de laatste puntjes op de I kunnen zetten en af gemaakt. Rijdt bijzonder leuk. 2 cilinder luchtgekoelde motor en variomatische aandrijving. Op bovenstaande foto bijna aan het einde van de opknapbeurt.

Tussendoor met de Golf nog een de klepstoters vervangen. Van het ene op het andere moment tikten de kleppen behoorlijk. Wellicht had spoelen geholpen, maar het is ook leuk om eens te proberen . Voor mij spannende klus maar gelukt!




Daarna de Golf goed gebruikt als pakezel.
De dakdragers bleken ideaal voor hardhouten tuinpalen:




Verder nog een aantal keren met een volle kar naar de stort gereden met puin uit de badkamer. De Golf deed ’t zonder morren en er lagen heel wat kilo’s in de aanhanger




Tussendoor nog een leuk jaren 80 projectje opgepikt: Een Rapido vouwcaravan. Die snel weer doorgedaan om wat extra verbouwingsbudget te realiseren.




En deze is ook leuk: Een tv dressoir van 2 meter lengte. Mevrouw van wie ik ‘m via marktplaats kocht vroeg met wat voor auto ik kwam, want het was een groot en zwaar ding. Gelijk mopperen toen ze me met de Golf zag aankomen, want die dacht, ik zit nog met dat dressoir. Nou… Achterbank en voorstoel thuis al eruit geschroefd en er gaat een dikke 2 meter aan lengte in, zonder problemen. Ideaal toch?




Fijne van onze nieuwe woning is dat er een door mij lang gekoesterde wens in vervulling is gegaan; een garage met oprit! Ideaal om te wassen en spulletjes waar je zuinig op bent veilig op te bergen







Reply With Quote
  #45  
Old 25-11-2020, 12:55
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Netjes gefeliciteerd met de kleine, en zo zie je maar waar die golfjes allemaal handig voor zijn haha echte werkpaarden!
Reply With Quote
  #46  
Old 25-11-2020, 13:16
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Proficiat, en idd huis met oprit is super!! Spreek sinds kort ook uit ervaring
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum