Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2017, 09:05
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default Oliepomp & Druk AAZ vragen (T3)

Goedemorgen!

Ik zit met een sporadische rare tik in mijn AAZ. Nu vermoedt ik dat het een drijfstang lager is. Olieniveau is goed, Klepstoter tik ken ik, maar dit klinkt ander. De tik is alleen hoorbaar bij bv accelereren.

Nu wil ik preventief de drijfstang lagers gaan vervangen, en als we toch de boel los hebben, een frisse oliepomp. De AAZ hangt al een paar jaar in mijn T3, ik heb hem er zelf ingebouwd. KM stand is onbekend.

Ik heb een aantal vragen en heb jullie hulp/advies hierbij nodig:
Welk merk oliepomp moet ik hebben? er zijn er zo veel en de prijzen variëren tussen de 60 en 300 euro Duur is niet per definitie beter, maar goedkoop is niet per definitie goed. Welk merk adviseren jullie?

Het zelfde verhaal eigenlijk voor de drijfstang lagers en bouten.

Aangezien er hier wel serieuze motorbouwers op t forum zitten kan ik zelf wel gaan kl#ten met zoeken, maar jullie ervaringen kan ik zeer waarderen
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2017, 09:55
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik zou zeggen dat je met gekende merken als Febi weinig mis kan doen. Verder weinig ervaring mee.

Wat ik wel weet is dat je de versnellingbak eraf gaat moeten halen om aan je oliepomp te geraken, je krijgt het carter er anders niet af bij de AAZ. Maar dat wist je misschien al.

Ben je zeker dat het aan de drijfstanglager ligt? Ze vervangen kan natuurlijk nooit kwaad, maar kijk uit da je niet het krukaspoelie probleem hebt. Dat is namelijk een ziekte op deze motoren
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2017, 10:24
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

De AAZ hangt in een T3, dus carter kan er zo vanaf. Maar dank voor het meedenken!
Krukaspoeliebout ( wat een woord zeg ) en krukas zijn goed. Die heb ik idd gelijk gecontroleerd, ik ben bekend met deze kwaal.
Ik neig idd naar Febi, maar het kan nooit kwaad hier eens naar de meningen en ervaringen te vragen.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2017, 10:37
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
De AAZ hangt in een T3, dus carter kan er zo vanaf. Maar dank voor het meedenken!


Volgens mij zitten er twee boutjes achter je vliegwiel waar je niet bijkomt zonder het vliegwiel te verwijderen.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2017, 12:39
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Volgens mij zitten er twee boutjes achter je vliegwiel waar je niet bijkomt zonder het vliegwiel te verwijderen.


Ik ben eens gaan zoeken en idd, u heeft gelijk..... t word weer wat ingrijpender dan gedacht de hele operatie.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2017, 15:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
Ik ben eens gaan zoeken en idd, u heeft gelijk..... t word weer wat ingrijpender dan gedacht de hele operatie.


Dacht ooit ook eens snel mijn carterpakking te vervangen op mijn vorige Passat. Die had een AAZ motor. Dat draaide ook anders uit.. Het is me uiteindelijk gelukt zonder het vliegwiel eraf te halen, had twee weken eerder een nieuwe koppeling gestoken en was te koppig om alles er weer af te halen Maar het is echt kl*te, je steekt er meer tijd in dan als je je vliegwiel eraf haalt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum