Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-01-2015, 22:14
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default vraagje audi 100 stuwklep luchtschijf

Ik heb een audi 100 die niet meer aanpakt. Motor draait wel rond, maar slaat niet aan. Met spuitbus startpiloot pakt de motor wel aan.
Heb de leidingen aan de injectoren los gedraaid, maar hier komt geen brandstof uit. Tot aan het blok op het filter met alle leidingen eraan, komt wel brandstof.
Iemand hier ervaring mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-01-2015, 22:30
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Stuwschijf kun je wel bewegen? Filter op spinnekop (klein filter in banjobout brandstofaanvoer) niet verstopt?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2015, 21:12
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Stuwschijf beweegt wel ja.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2015, 23:16
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Technische Leergang Bosch Kjetronic, 30 pagina'. ISBN 90-6674-925-3. Staat de werking van het systeem in beschreven.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2015, 18:24
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
Ik heb een audi 100 die niet meer aanpakt. Motor draait wel rond, maar slaat niet aan. Met spuitbus startpiloot pakt de motor wel aan.
Heb de leidingen aan de injectoren los gedraaid, maar hier komt geen brandstof uit. Tot aan het blok op het filter met alle leidingen eraan, komt wel brandstof.
Iemand hier ervaring mee?


Als je kijkt of de injectors brandstof geven, til je dan wel de luchtweger op (even de buis tussen inlaat spruitstuk en spinnenkop bij de spinnenkop verwijderen)?
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2015, 22:13
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Brandstof druk meten van dit drukgestuurde systeem is ook wel handig, moet 6bar druk op staan. Als je de brandstof aan voer leiding na een startpoging losdraait, moet de brandstof er uit spuiten.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-01-2015, 10:42
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by tempel
Brandstof druk meten van dit drukgestuurde systeem is ook wel handig, moet 6bar druk op staan. Als je de brandstof aan voer leiding na een startpoging losdraait, moet de brandstof er uit spuiten.


Mijn EG blok doet het ook nog steeds niet. Ik heb de brandstof druk gemeten tussen druk accumulator en brandstof filter die op de spinnenkop zit. Hier de brandstofdruk meter met een T stuk tussen de aanvoer brandstofslang gemonteerd.
Als ik de brandstofpomp laat draaien (doorverbind in de zekeringkast) en de druk meet geeft de meter een druk van 5,2 bar aan, maar de brandstof wordt in dat geval rond gepompt via de spinnenkop weer de tank in. Als ik de brandstofslang tussen de meter en de brandstof filter dicht knijp loopt de druk op tot 7 bar.

Jij geeft aan dat er 6 bar op het systeem moet staan. Kan je ook aangeven wanneer dit precies is? Is dit voor alle k-jetronic systemen het zelfde? Op internet wordt er veel over de druk gesproken, lees ook veel over 8 en soms zelfs 10 bar. Maar als je niet precies weet wanneer, waar en voor welk systeem kan ik en de topic starter er weinig mee.

Zelf deze aangeschaft http://www.gereedschapbestellen.nl/...e=brandstofdruk en gaat tot 7 bar.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2015, 00:42
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

zal even wat plaatjes posten.

Last edited by tempel : 13-01-2015 at 00:48.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2015, 00:47
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Er zit een drukregelklep in, die open gaat als de druk hoger wordt als 5bar. Als jij de leiding dichtknijpt is er geen circulatie naar tank mogelijk, nogal logisch dat de druk oploopt. 5,2 bar is dus goed. Misschien moet ik alle pagina's hier posten. Mag dat eigenlijk wel?






Last edited by tempel : 13-01-2015 at 00:49.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2015, 21:56
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by tempel
Er zit een drukregelklep in, die open gaat als de druk hoger wordt als 5bar. Als jij de leiding dichtknijpt is er geen circulatie naar tank mogelijk, nogal logisch dat de druk oploopt. 5,2 bar is dus goed. Misschien moet ik alle pagina's hier posten. Mag dat eigenlijk wel?



Van mij mag het! Technische Leergang Bosch Kjetronic ben ik druk aan het zoeken. Kan hem helaas alleen nog niet erg vinden.

Bedankt voor je info! Dan heb ik het idee dat mijn brandstof en vacuüm niet het probleem zijn.

Is de kwaliteit van de brandstof zelf bij deze motoren nog belangrijk. Zou het een probleem kunnen zijn als er euro 95 in de tank zit of dat de brandstof oud is? Of zou hij zelfs hierop moeten starten?
Reply With Quote
  #11  
Old 15-01-2015, 23:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Technische leergangen staan online dus is geen probleem. Als je met doorverbonden pomp de luchtweger optilt moet er brandstof uit de verstuivers komen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 16-01-2015, 14:15
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Technische leergangen staan online dus is geen probleem. Als je met doorverbonden pomp de luchtweger optilt moet er brandstof uit de verstuivers komen.


Kan je ook vertellen waar deze online te vinden zijn? Kan ze helaas nog niet vinden.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-01-2015, 20:16
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Technische leergangen staan online dus is geen probleem. Als je met doorverbonden pomp de luchtweger optilt moet er brandstof uit de verstuivers komen.


En als er dan geen brandstof uitkomt?
Reply With Quote
  #14  
Old 17-01-2015, 13:29
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
En als er dan geen brandstof uitkomt?


Als ik het goed begrijp komt er geen brandstof uit de leidingen als hier de injectors niet aan zitten, terwijl je de luchtweger optilt zoals in het volgende filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=XabbJ3HaeuI
En er wel brandstof uit de aanvoerleiding naar brandstof verdeler spuit.

In dat geval is mijn mening dat het probleem in de brandstof verdeler zit of de injector leidingen.
Onder de banjo bouten van de injector leidingen zitten bij mij kleine zeefjes die brandstof filteren. Deze kan je er uit halen door met een platte schroevendraaier van 4mm breed te draaien tot hij loskomt. Ging bij mij heel gemakkelijk.

Schroef ook eens de brandstofverdeler van de luchtweger af, en kijk of de plunjer soepel heen en weer gaat en schoon is.

Succes!
Reply With Quote
  #15  
Old 16-03-2015, 15:03
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Opgelost!! De slang van luchtfilter naar inlaatspruikstuk was gescheurd in het " harmonica"
Stukje.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum