Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 03-11-2013, 09:12
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

volledige open lijn mag niet.

zegt de wet niet dat de gemonteerde dempers een attest moeten hebben dat ze op die auto mogen. geen dempers is geen attesten .

als ik van waregem naar ninove binnendoor rijd, is daar halverwege een garage waar altijd een volvo amazon break buiten staat. ik geloof dat ze dat daar ook kunnen.
velen laten een uitlaat in 1 deel maken en zetten daar dan 1 demper op. genoeg om door de keuring te geraken. je bent dan wel van al die naden en koppelstukken af. als je direct eentje in RVS plooid, is die voor het leven en voor de volgende 10golfkes
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #42  
Old 03-11-2013, 13:42
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
volledige open lijn mag niet.

zegt de wet niet dat de gemonteerde dempers een attest moeten hebben dat ze op die auto mogen. geen dempers is geen attesten .

als ik van waregem naar ninove binnendoor rijd, is daar halverwege een garage waar altijd een volvo amazon break buiten staat. ik geloof dat ze dat daar ook kunnen.
velen laten een uitlaat in 1 deel maken en zetten daar dan 1 demper op. genoeg om door de keuring te geraken. je bent dan wel van al die naden en koppelstukken af. als je direct eentje in RVS plooid, is die voor het leven en voor de volgende 10golfkes


Maar de Golf is van 1989. dus gaan ze dan ook streng optreden ivm met uitlaat regels? want de tuningwetten zal ik maar zeggen zijn pas vanaf bouwjaar 1993 ingevoerd dacht ik.. Want heb een paar weken terug een dempervervanger geplaatst (gewoon stuk rechte buis van powerspint op het net besteld) en qua geluid is er geen haar veranderd, alleen 1 decibel meer gegrom als ik op lage toeren mijn voet even indruk

Zal eens in de loop van de week of weken daar binnenspringen, is niet echt ver vanuit Hasselt
Reply With Quote
  #43  
Old 03-11-2013, 19:08
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

tuningwetten slaan op ALLE voertuigen volgens mij.
op mijn dodge van 1977 maakten ze opmerkingen dat ik geen attest heb van het chroom stuur dat erin steekt.

als u uitlaat gasdicht is, geen overtollig lawaai maakt en geen flammen uit schieten, gaan ze volgens mij weinig problemen maken. als je natuurlijk een 3" pijp gaan steken, einddempers met 2uitlaatbuizen op diameter kachelbuis... dan komen ze natuurlijk op de proppen met attestjes.

als ik nu een golf benzine demper op mijn diesel ga monteren, gaat geen kat daar over vallen op de keuring.
mijn dodge rijd met een afgezaagde uitlaat rond (onder de laadbak stopt de boel), en ik heb maar 1 demper meer. eentje van een fiat 2.5diesel (mijn motor is een 5.2V8). elk jaar is het gezaag waarom mijn uitlaat halfweg de auto is afgezaagd. als ik dan de 2 gastanken toon die achteraan onder de auto hangen, is het ineens in orde. en die demper is TOTAAL NIET geschikt voor mijn auto (t is ook het laatste jaar dat die ermee gekeurd is, aangezien de pot ontploft is door een backfire van de motor. lekker geluid nu, niks demper).

van die db's geloof ik niet veel hoor. 3db is DUBBEL ZOVEEL geluid en amper merkbaar voor ons gehoor. en daar vallen ze wel over. in die hangaar van de keuring zal je een leuke echo sound krijgen die je dan WEL zal horen.
een klein gat vlak voor mijn einddemper gaf als een IMMENS diep geluid als ik in een tunnel rijd. dus no way dat een pijpvervanger amper meer geluid maakt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 03-11-2013 at 19:10.
Reply With Quote
  #44  
Old 04-11-2013, 12:32
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Dat bedoel ik
Ofwel heb ik gewoon een klein gaatje dat op lage toeren hoorbaar is, ofwel zijn mijn oren gewoon slecht
Ik ben benieuwd wat ze erop gaan ze zeggen in de keuring, maar dat is zorgen voor later, Julli 2014 moet ik pas opgaan, oeff

Geld vergooit voor niets eigenlijk, heeft me 70euro gekost die powersprint, mijn originele middendemper was nog zo goed als nieuw..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum