Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2016, 12:32
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default g60 draait niet zo goed

ik heb nu een g60 in mijn golf3 gebouwd hij start en loopt goed als die warm is enkel als die koud is draait hij in het begin heel slecht statiobair hoog laag hoog laag alsof die op 3 poten draait.
na enige tijd hoor je het geluid veranderen en draait hij plots wel goed.
enkel als ik gas gef is het een egte ramp.
de gas reageert zeer laat nadat je gas geeft en als je dan stopt met gas geven valt hij plots gwn uit.
stationairklep doet het want als je hem gwn start en geen gas geeft blijft hij gwn mooi draaien zeker als ie warm is.
ik dacht eerst dat het probleem mss de lamba kon zijn dus deze eronder gezet en gestart maar blijft zelfde.
co heb ik nog niet kunnen meten moet ik nog doen en onsteking na kijken ook maar moest dit het niet zijn wat zou het dan wel kunnen zijn?
ik had gehoord dat de darm die vacum naar de ecu geeft dat het mss aan deze moest zijn en dat deze perf 100 cm moet zijn de mijne is 91 cm lang had hem al eens gemeten.
moest iemand het weten zou ik het erg waarderen.
alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2016, 15:48
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Probeer de blauwe temp sensor eens voorop je blok
Check ook even of de WOT schakelaar op je gasklep werkt
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2016, 18:13
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default

als ik de blauwe temp aftrek gebeurt er niets hij draait dan alleen maar slechter.
en welke is dat.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2016, 23:17
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default

ok heb ik nog problemen met mijn kmteller eend dat je gas geeft gaat deze aan uit aan uit constant zeer ambetant kmteller was zeker weten niet kapot
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2016, 01:40
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Sowieso zorgen dat je ecu slang precies 1 meter is, die loopt namelijk in de ECU naar een map sensor of iets, het komt iig erg nauw.

Als ie anders gaat lopen, is ie dan bv. precies 80 graden of wisselt dit zich af qua temperatuur?
Ik weet het niet zeker maar ik meende pas als ie uit koudloop is, dat dingen zoals de lambda mee gaan werken.

Je stationair toerental klep/magneetklep/stappenmotor kan je ook nog eens reinigen, de mijne draait prima op 1000rpm of wat dan ook maar bij schakelen blijft ie een paar seconde op 2000rpm hangen en gaat dan pas naar 1000rpm.
Kan zijn dat deze smerig is en door de vieze olie drap blijft hangen, of in jouw geval dat ie effe blijft plakken en daardoor te traag reageert.
__________________
Corrado G60 US
Corrado VR6
Golf Mk3 GL
Golf Mk3 GL TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2016, 11:20
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default

dan zal ik een darmpje van perfect een meter zoeken en deze erop zetten.
als die effe draait blijft die perf op 90 graden shommelt niet ofs blijft gwn draaien op 90 graden enkel als je gas geeft eerdt draait die met de stationairklep als je dan gas geef valt de stationairklep uit een is het met de gasklep.
zit er een vijsje op de waar de kabel op komt zodat ik kan regelen dus van stationair naar gwn dan zou ik dat kunnen doen. want als ik de gasklep zodanig regel met de kabel dat die gwn blijft draaien blijft die draaien en kan ik gwn gas geven.
als die koud is schommelt het wel op mijn dashbord je hoort hem ook hoog laag hoog laag draaien.
na enige tijd pas hoor je het komen en draait die gwn goed
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2016, 14:58
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Die 90 graden in je dash komt vanaf een andere sensor dan waar je ecu naar kijkt.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2016, 22:00
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default

ja maar ik ga de blauwe temperatuursensor eens vervangen maar ik moet ook eens weten wrm mijn dash niet goed werkt deze gaat aan uit aan uit als je gas geeft als hij gwn draait zijn er geen problemen
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2016, 18:11
golf3g60 golf3g60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 67
Default

iemand ben nu een nieuwe blauwe temperatuursensor gaan halen en nieuwe bougies die gaan er woensdag in en dan ga ik nog eens kijken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum