Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 19-06-2019, 20:01
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Vanmiddag toch een gaatje in de drukke werkzaamheden kunnen vinden om naar Hillegom te gaan.
Daar de bougiekabels op de goede plaats in de (DIS)bobine gestoken en de poulie van de V-snaar iets van het blok af geshimed.

Toen: starten en lopen!!
Eindelijk leven in de motor!!
Omdat ik weinig tijd het is het daarbij gebleven. Hopelijk eerdaags tijd om het blok langer te laten lopen vanwege de nieuwe nokkenas.

Zo blij!!!



Gr. Cees
Reply With Quote
  #162  
Old 21-06-2019, 14:14
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Reply With Quote
  #163  
Old 21-06-2019, 20:26
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #164  
Old 23-06-2019, 11:30
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default



Hij doet het! En hij doet het goed!
Gisteren met Arjan en Robin (bluethunder) de instellingen veranderd en de motor 20 minuten in laten lopen.
Daarna kleppen gesteld en dit filmpje gemaakt.
Ben erg blij met de hulp van m'n vrienden en #vwairhouse die zolang de dyno beschikbaar stelt.
Van de week haal ik het blok op en gaan we aan de gang met de volgende uitdaging.
Mijn Porsche 915 versnellingsbak heeft een trekkend druklager terwijl ik een duwend nodig heb.
Hydraulisch maken is een optie maar de ruimte zéér beperkt.
Iemand hier die er al ervaring mee heeft?

Gr. Cees
Reply With Quote
  #165  
Old 06-07-2019, 09:02
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default




De motor is weer thuis
De koelkap is bij VW Airhouse gebleven om op te knappen, er zaten gaten in voor bougiekabels. Hij wordt meteen in dezelfde kleur als van de auto gespoten.

Ondertussen verder gegaan met het speuren naar een zo laag mogelijk hydraulisch lager. Als we geen geschikte kunnen vinden dan kunnen we de bediening van porsche omdraaien zodat het toch een drukkend lager wordt.
Wordt nog een dingetje, maar ik heb hoop...

Gr. Cees
Reply With Quote
  #166  
Old 07-07-2019, 08:03
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

Wat een gaaf project is dit! Blijf je volgen.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #167  
Old 08-07-2019, 17:47
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Thanx!
Reply With Quote
  #168  
Old 08-07-2019, 18:54
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

motor draait echt heerlijk zeg!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #169  
Old 17-09-2019, 07:51
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Eindelijk weer wat nieuws te melden, het goeie druklager is gevonden!
Hij komt van een Citroën C-cross of een Mitsubishi ASX en heeft een hoogte van 34 mm.
Nu een oplossing vinden/maken om 6 mm koper op de originele aansluiting passend te krijgen.
Een ander probleem is ontstaan door de wijziging van pendel naar homokineten aandrijving.
De handremkabels zijn te kort...
Ik heb achter remklauwen van een Seat ibiza en de bijbehorende handremkabels aangepast zodat ze goed werkten in de kever.
Maar door de schokbreker potten van de draagarmen zijn ze bijna 10 cm te kort.
Volgens mij heb ik nu ATE 24.3727-0197.2 (past ook op VW polo bv) met een lengte van 164 cm.
Is iemand zodanig bekend met VAG producten dat hij of zij kan vertellen welke handremkabel +/- 10 cm langer is? Met 8 cm kom ik er volgens mij ook wel mee...

Alvast bedankt!

Gr. Cees
Reply With Quote
  #170  
Old 20-09-2019, 09:02
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Gisteren nog wat wezen passen en meten met de achterrem klauwen.
Als ik de adapter een stukje draai dan kom ik wel uit met de remkabel.
Alleen moet ik dan 2 nieuwe adapters laten maken.
Hopelijk kom ik daar vandaag aan toe.

Gr. Cees
Reply With Quote
  #171  
Old 29-12-2019, 13:09
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Zo, hier eindelijk weer een update, het lukte me niet om foto's te plaatsen.

De laatste tijd druk geweest met het vinden van een goede plek voor de koppelingcilinder. De red9 vooras zit eigenlijk in de weg maar ik wil daar geen gaten in boren. Vandaar dat ik een beugel heb gemaakt:



En zo past ie dan in de auto:



Een van de opties bij Maxxecu is dat de bobines afzonderlijk kunnen worden aangestuurd mits er een nokkenas positie sensor is. Deze heb ik bij CB aangeschaft:



Bobines besteld bij ACE motorsports en kunststof beugels gemaakt:



Met hetzelfde kunststof heb ik de luchtfilters hoger kunnen plaatsen omdat deze anders tegen de injectoren aan kwamen:



En zo is de situatie nu:


Het blok hangt er in om te zien hoe alles uitkomt. Met carbonfiber sticker heeft m'n maatje diverse onderdelen beplakt. Ook de achterwand (van 2mm aluminium) krijgt deze behandeling.

Er is nog genoeg te doen maar de bedoeling is dat de kever in mei 2020 gaat rijden!

Gr. Cees
Reply With Quote
  #172  
Old 15-01-2020, 22:33
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Even zonder foto's, de koppeling werkt!
Ik ben (denk ik) 1 van de weinigen die een hydraulische koppeling heeft op de porsche 915 bak
Volgens een porsche kenner was het niet mogelijk om de trekkende porsche koppeling om te bouwen naar een duwend hydraulisch.
Toch gelukt! Binnenkort schiet ik er een paar plaatjes van.
Verder heb ik gevlochten krimpkous besteld bij QSP, dus eerdaags gaan we met de kabelboom aan de gang.

Gr. Cees
Reply With Quote
  #173  
Old 18-01-2020, 13:48
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

ff een paar plaatjes:



Koppelingspedaal aangepast, idee gevonden op internet



De hoofdcilinder van de koppeling moest verschoven omdat ik geen aanpassingen aan de Red9 vooras wilde hebben.



Hier de aansluiting van de leiding bij de bak, heb een kleine opening gemaakt in de vloer van de kattenbak om te kunnen ontluchten.



Zo ziet de motorruimte er nu uit, in het midden de breatherbox en daarnaast 4 bobines.



Gisteren heb ik deze 14L benzinetank met ingebouwde pomp gekocht. Komt onder een caddy vandaan met een 1,4 motor op gas en benzine.
Stefan (Pewi) stuurt volgende week de goede stekker op
Misschien is 14 liter te weinig in het gebruik, dan ga ik kijken naar een andere oplossing. Voor nu is het de makkelijkste manier voor mij.
De tijd begint te dringen, ik wil de motor in februari starten

Bij QSP heb ik zelfsluitende gevlochten beschermkous besteld om de draadboom straks netjes af te werken.

Gr. Cees
Reply With Quote
  #174  
Old 21-01-2020, 08:29
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Moge,

De nippel van de kleppendeksel ventilatie was zodanig lang en dik dat ik er geen slang op kreeg (ging nogal lastig vanwege de inlaatspruitstukken) dus ik heb er 2 andere nippels op gezet:



Ook heb ik een brandstofdrukregelaar gekocht en een plekje gegeven:



Verder heb ik bekeken hoe ik de brandstofslangen goed aan kan sluiten, is niet zo moeilijk.

Gr. Cees
Reply With Quote
  #175  
Old 21-01-2020, 19:02
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Mooi project Cees! Gaaf om te zien dat je weer volgas er tegen aan gaat, wat een gepuzzel met ruimte. Bedankt voor je updates met leuk foto materiaal erbij!

Succes!
Reply With Quote
  #176  
Old 23-01-2020, 21:28
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Sinaasboom:
Reply With Quote
  #177  
Old 07-02-2020, 08:15
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Weer tijd voor een update.
Bij Rick Donkers heb ik een bestelling geplaatst om de kabelboom te kunnen maken. Verschillende kleuren draad, zekeringhouders, stekkertjes die in de originele VAG connectoren passen, een usb stekkerdoos en een massastrip om meerdere massapunten op vast te schroeven.



We zijn gisteren begonnen met het uitrollen van de kabelboom in de auto. De ECU komt achter de leuning van de achterbank. We hebben de kabels van de krukaspositiesensor, gasklepstandsensor en injectoren doorgevoerd en aangesloten. Het begint vorm te krijgen!



Wat niet op de foto staat is dat we aan de rechterkant ook de 2 bougiekabels hebben aangesloten.

In de bodemplaat, onder de bestuurders stoel, heb ik een klep gemaakt die open moet gaan als de olie op temperatuur komt. De ruimte onder de stoel heb ik afgesloten met plaatwerk waardoor er een luchtstroom ontstaat. De oliekoeler ligt schuin achter de stoel en heeft ook een ventilator voor als er geen rijwindkoeling is.
Ik had al wel een constructie gemaakt om de klep op en neer te bewegen maar ik was er niet tevreden over, dus het moest anders.
Nu heb ik een motortje gevonden van een Seat Alhambra die normaal 1 van de achterramen op een kier zet. Zo'n motor heeft een asje met een slag van 4 cm en heeft een begin en een eindaanslag. Als je dus stroom op de motor zet draait die een kwartslag en als je de plus en min omdraait komt de motor weer terug in de beginstand.
M'n maatje Arjan heeft het werkend gekregen met 2 5-polige relais.
De Maxxecu heeft de mogelijkheid om b.v. een lampje te laten branden als de olietemperatuur 80 graden bereikt. Met dat signaal sturen we ook de motor van de klep aan. Zie het filmpje:


Zo blij dat dit zo mooi werkt!
Volgende week weer verder

Gr. Cees

Last edited by racecees : 11-03-2020 at 21:07.
Reply With Quote
  #178  
Old 07-02-2020, 08:51
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Wat een project! Heel gave updates weer!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #179  
Old 09-02-2020, 16:56
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Thanks Johan!

Gelukkig gisteren ook nog wat kunnen doen:



Brandschot ook voorzien van carbon fiber sticker.
Bougiekabels op maat gemaakt en alvast wat bedrading getrokken.
Stekkertjes passen perfect, werkt echt heel prettig

Gr. Cees
Reply With Quote
  #180  
Old 04-03-2020, 17:11
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Hallo lezers,

Ondanks dat ik druk ben met de "nieuwe" golf 2 heb ik toch ook tijd gehad om aan de kever te werken.
In mijn speurtocht naar de juiste olieleidingen ben ik het bedrijf Powerflex in Weesp tegengekomen. Na een prettig gesprek ben ik, met de kever op de trailer, naar Weesp gereden alwaar de leidingen op maat zijn gemaakt.







Omdat de kever nu van de schaarbrug af was, kon ik deze een aantal cruciale centimeters in de vloer laten zakken:




Met de kever weer op de schaarbrug de olieleidingen gemonteerd:




En ook aan de oliekoeler:




Gisteravond zijn we verder gegaan aan de kabelboom, maar daar heb ik geen foto's van. Ik wacht ondertussen op 1 koppeling die niet op voorraad was. Als die binnen is, is de motor wat dat betreft klaar om te starten, dus ik hoop nog deze maand een filmpje te kunnen posten met een draaiende motor

Gr. Cees
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum