Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2017, 18:21
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default vraag over lekkage

Ik heb de laatste tijd de ruimte onder de auto vol water. Als dat lang genoeg door regenval blijft volstromen komt het op een gegeven moment zo hoog dat het bij het schutbord de cabine in loopt. Hebben jullie enig idee waar dit water vandaan kan komen?

Let op: De cabine komt normaal geen water in. Puur de ruimte onder de auto loopt vol zonder dat daar binnenin de auto iets van zichtbaar is.

Hieronder fotos van waar het dan uitloopt. Iemand een goed idee waar dit vandaan kan komen?





Last edited by Lucasmolen : 15-09-2017 at 18:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2017, 10:11
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Het zou kunnen dat er water naar binnenkomt bij het gedeelte waar de aandrijfas door de carrosserie gaat of misschien is er een plug of rubber in het brandschot kapot of weg




Als je op deze foto kijkt zie je het ronde gat waar de aandrijfas doorheen gaat en daar vlakbij zit een gat in de carrosserie misschien dat er daar water binnen komt
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2017, 11:51
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Het zou kunnen dat er water naar binnenkomt bij het gedeelte waar de aandrijfas door de carrosserie gaat of misschien is er een plug of rubber in het brandschot kapot of weg




Als je op deze foto kijkt zie je het ronde gat waar de aandrijfas doorheen gaat en daar vlakbij zit een gat in de carrosserie misschien dat er daar water binnen komt


Bedankt voor je reactie! Daar had ik zelf nog geen gat ontdekt, maar de wielkuipen en t deel er omheen zijn ook moeilijk smerig. Je bedoeld het gat op de foto dat rechtsonder de opening voor de stuurkolom zit toch? Kan de plaats waar de assen er doorheen gaan ook mogelijkde oorzaak zijn? Of is dat geen gepuntlast deel?

Last edited by Lucasmolen : 16-09-2017 at 12:52.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-09-2017, 14:12
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Idd dat gat

Er zit ook nog een gat onder de bevestigingsplaats van de triangel

( waar je de bout van de wishbone doorheen doet ,en dan net daar onder) daar komen 3 stukken bij elkaar en dat is meestal open
Het gat dat voor de stuurinrichting is idd gepuntlast maar ik denk niet dat dat het probleem is
Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2017, 18:28
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Idd dat gat

Er zit ook nog een gat onder de bevestigingsplaats van de triangel

( waar je de bout van de wishbone doorheen doet ,en dan net daar onder) daar komen 3 stukken bij elkaar en dat is meestal open
Het gat dat voor de stuurinrichting is idd gepuntlast maar ik denk niet dat dat het probleem is


Je hebt niet heel toevallig ergens een foto van wat je bedoeld of wel? Ik kan zo niet helemaal bedenken welke plaats je bedoeld. Ik waardeer je input heel erg, ik zal komende week de locaties checken als ik de mogelijkheid heb.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2017, 09:34
emu emu is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 11
Default

Hallo,

water komt via het rooster in de motorkap, in de watervangbak terecht.
Dat water loopt wordt uit de de watervangbak afgevoerd via de rubberen afvoerpijpjes (links en rechts).
Hett water komt vervolgens op wat in VW duits de "Quertraeger" wordt genoemd.
Dat is het onderste stuk van het schutbord, samen met het deel waar de spoorstangen van het stuurhuis doorheen gaan. Hier zie je een afbeelding:




Op de plek waar de stuurstang door de carrosserie gaat, zie je in het metaal daarboven, een zwarte rubberen dop en iets meer richting het schutbord een beige-kleurig stuk spons.
Deze twee (of een ervan) gaten zijn bij jouw waarschijnlijk niet afgedicht.
Daardoor loopt water in de holle ruimte tussen schutbord (binnen in de wagen) en de "Quertraeger" en zoekt zich vervolgens een uitweg.
De twee gaten zijn af fabriek afgedicht.
Controleer of ze noch dicht zijn. Links en rechts!

M.vr.gr.

Erik
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2017, 13:26
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by Lucasmolen
Je hebt niet heel toevallig ergens een foto van wat je bedoeld of wel? Ik kan zo niet helemaal bedenken welke plaats je bedoeld. Ik waardeer je input heel erg, ik zal komende week de locaties checken als ik de mogelijkheid heb.


Dat kan ik wel maken maar de auto is nu niet thuis dus dat wordt eind deze week

Ik denk dat de optie van emu idd een logischere verklaring is aangezien op zijn manier meer water binnenkomt dan mijn manier
Reply With Quote
  #8  
Old 20-09-2017, 21:14
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Ik wil jullie beide enorm bedanken voor jullie hulp. Ik heb het lek gevonden en ik verwacht dat het nu eindelijk opgelost is. Bij mij zat er alleen een gat aan de passagierskant en was dezelfde locatie aan de andere kant wel dicht. Wellicht dat hier verschil in zit in de verschillende types? Er zijn meer verschillen in de gaten e.d. van de foto van je en mijn wagen. Het is een 1100cc dus misschien dat daar andere gaten in zitten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum