Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2019, 18:14
lesley96 lesley96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 23
Default stoelen golf 5 gti in jetta mk5, airbag sensor, stoelverwarming

goeieavond,

Zal me even voorstellen, Ik ben lesley en heb een jetta van 2006 met een 2.5 5cilinder (usa import)

Nu heb ik vorige week een lederen interieur van een (engelse) golf 5 gti in mijn jetta gezet. alleen nu blijft mijn "airbag passanger" lampje knipperen. Nu heb ik van de stoel die uit de jetta komt een stekker los gehaald maar deze stekker zit niet op de stoelen van je golf. Ook niet aan de linker stoel (de passasiers kant in de engelse golf (wat in jetta bestuurders kant is)

deze stekker zit wel in mijn jetta met niet op de stoelen uit de golf:





ik vermoed dat deze van de sensor voor de airbag is. maar welke draden kan ik gebruiken uit de stoel.

deze kabels/stekkers heb ik van de stoel:



En deze vermoedelijk van de stoelverwarming/ lede steun vestelling:

.

Dat brengt mij op mijn volgende vraag; Is het mogenlijk om deze stoelen met stoelverwarming aan te sluiten op een climatic paneel (als ik er 1 koop met de knoppen voor een stoelverwarming? aangezien hij uit een auto komt met climatronic
deze climatic:



ik hoop dat iemand mij kan helpen ,

alvast heel erg bedankt!!!

Last edited by lesley96 : 06-12-2019 at 18:28.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-12-2019, 07:36
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Ik denk dat het een avondje schema's vergelijken wordt. Stoelverwarming is uiteraard aan te sluiten, maar ik vermoed dat je je boordnetregelapparaat uit moet gaan wisselen (of relais bijsteken als je geluk hebt) en je kabelboom zult moeten uitbreiden.

Op erwin.volkswagen.de heb je (betaalde) toegang tot je schema's.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 10-12-2019, 10:37
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Kabelboompjes voor je stoelverwarming kun je gewoon op het net bestellen. Airbag stekkers zijn de gele die heb je toch al aangesloten. Lijkt me eerder een los kontakt in de stekker van je airbag die de fout geeft. En dan heb je natuurlijk ook nog de bwj verschillen dus oude en nieuwe kabelboom. Dat vergt even wat uitzoek werk en omplug werk naar andere stekkers
Reply With Quote
  #4  
Old 10-12-2019, 18:01
lesley96 lesley96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 23
Default

bedankt voor de reacties mannen

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Kabelboompjes voor je stoelverwarming kun je gewoon op het net bestellen. Airbag stekkers zijn de gele die heb je toch al aangesloten. Lijkt me eerder een los kontakt in de stekker van je airbag die de fout geeft. En dan heb je natuurlijk ook nog de bwj verschillen dus oude en nieuwe kabelboom. Dat vergt even wat uitzoek werk en omplug werk naar andere stekkers


zal de draden onder de stoel zelf nog eens een keer goed controleren misschien is er daar 1 los gegaan tijdens het demonteren o.i.d. Draden en kleuren komen verder wel overeen.

over de stoelverwarming, kabelbomen heb ik idd gevonden, echter zoals hierboven al genoemd werd. Maar hoe vind ik of mijn boordnet compartible is?

bedankt alvast
Reply With Quote
  #5  
Old 11-12-2019, 08:30
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Denk dat je geluk hebt, paar Duitse sites voor je bekeken maar nergens de melding dat je boordnetregelapparaat vervangen moet worden.

Hier nog een handleiding met kabelkleurtjes en stekkerposities:
https://www.kunset.de/xxx_shop_alt-...auanleitung.pdf
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 18-12-2019, 19:25
lesley96 lesley96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 23
Default

dat zou top zijn idd. ik zag op internet al sites voorbij komen waar ze kant en klare stoelverwarmings kabelbomen verkopen. moet nu alleen nog even uitzoeken in hoeverre die kabelboom compleet is. zegmaar van de stoel naar zekering kast en naar climatic paneel. Want dat is de volgende stap kijken of ik het climatic ook op stoelen kan krijgen die van climatronic afkomen.

Bedankt voor de hulp heren!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum