Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-06-2008, 18:13
peterverstappen peterverstappen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 3
Default Vraagbaak Kever 1983

Ik zoek me "rot" naar een "vraagbaak" voor mijn Jeans Bug van 1983, maar alles wat ik vind gaat maar tot 1975.

Zijn er nog "vraagbaken" voor Kevers na dit jaar of kan ik deze vraagbaak goed gebruiken voor mijn 1983 Mexico kever?
Reply With Quote
  #2  
Old 04-06-2008, 22:01
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Gefeliciteerd met je Jeans!!! Marsrot LA3A?
Foto's? (ik heb zel al jááren een in het hok staan, wachtend op resto)

Zoveel is er niet veranderd bij kevers. Het best kun je wel een boek hebben dat de type's vanaf '68 behandeld. De 1302 en 1303 hebben fundamenteel andere wielophanging. DIe boeken zijn trouwens nog steeds deels bruikbaar (motor en zo), en ook leuk voor de boekenkast natuurlijk

Goede sleutelboeken zijn er genoeg. De vraagbaak vind ik vrij slecht, weinig foto materiaal en zo. Voorbeelden van goede boeken:

- VW heeft zelf ooit het "VAG Handbuch Käfer" uitgegeven voor sleutelaars
- Haynes manuals vind je ook op MP vrij veel (engelstalig)
- How to keep your Volkswagen alive is een echte klassieker die alle luchtgekoelde typen VW behandeld
- Bentley is de US-versie van het VW werkplaatshandboek, ook goed toegankelijk en goed verkrijgbaar.

Nederlandse sleutelboeken zijn er ook diverse, gewoon een kwestie van zoeken, kost je de kop niet. Over het algemeen is het fijn om verschillende boeken te hebben liggen, aangezien er soms meerdere wegen naar Rome leiden.

Binnenkort is het keverweekend in Budel er weer. Daar kun je altijd wel goede nieuwe boeken kopen, en meestal ook wel geschikt gebruikt.

Jens
Reply With Quote
  #3  
Old 05-06-2008, 08:51
peterverstappen peterverstappen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Gefeliciteerd met je Jeans!!! Marsrot LA3A?
Foto's? (ik heb zel al jááren een in het hok staan, wachtend op resto)

xxxxxx

Binnenkort is het keverweekend in Budel er weer. Daar kun je altijd wel goede nieuwe boeken kopen, en meestal ook wel geschikt gebruikt.

Jens


Is inderdaad Marsrot, maar dat LA3A zegt me niks. Zal binnenkort eens een paar foto's maken, maar moet toegeven dat ik niet van plan ben er een "resto project" van te gaan maken.

Het karretje heb ik vorige week gekocht van kennissen die bijzonder fanatiek Kever rijders zijn. Het wordt voor mijn zoon die volgende maand 18 wordt.

Op dit moment is mijn doel: veilig rijdende houden (APK tot november) en alles wat me stoort of op termijn "destructief" is op zijn tijd verhelpen. We zijn nu dus maar meteen lid geworden van de Keverclub en daar moet mijn zoon maar eens zien of hem dat bevalt. Moet echter toegeven dat ik al wat harder van stapel ga lopen nu ik er een weekje al in heb rondgereden. Is toch wel bijzonder "easy riding" in zo'n karretje.

Eerste project wordt vervangen van kachels en uitlaatdemper. Heb de spullen al besteld en ga proberen dit met advies van de club zelf te doen met mijn zoon. Ben benieuwd hoe ons dat bevalt. Verder zal vóór november wat laswerk verricht moeten worden aan bumpersteunen en een "gaatje" onder het rechter spatbord en moeten de fusee-kogels vervangen worden. Heb dus nog even tijd.

M.b.t. het keverweekend in Budel hebben we ons inderdaad voorgenomen om hier de zondag naartoe te gaan. Ben wel benieuwd en heb het gevoel dat ik maar een "dikke portomonee" moet meenemen.

Gr. Peter.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum