Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2024, 15:21
JdBn's Avatar
JdBn JdBn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2023
Posts: 12
Default Driepuntsgordel achterbank mk1 cabrio

Zoals de topictitel al aangeeft, ik ben op zoek naar een methode om driepuntsgordels te realiseren op de achterbank van een Golf mk1 cabrio.

Nu had/heb ik de set van CrazyQuiffs op het oog, echter is dit na de recente prijsverhoging (600 pond ex verzenden ) een optie waar ik niet meteen voor wil gaan.

Een andere optie zou zijn een set uit een amerikaanse Golf slopen, echter heb je dan de lasdelen nodig. Nu blijkt dat deze ook gewoon via VW classic parts te leveren zijn:




Ik heb verder nog een lijst gevonden met onderdelen om het compleet te maken, echter lijken al deze onderdelen niet te vinden. Daar moeten dus alternatieven voor gevonden worden. Het lijkt echter vooral om bouten en moeren te gaan, het is alleen even de vraag wat die 'belt guide' is.




Punt 1 is dan is de vraag welke gordel daarop zou passen. Ik had uit bovenstaande lijst gevonden dat het originele nummer 155 857 805 zou zijn, maar deze is nergens te vinden. Een gordel van een golf 3 cabrio wel, en dat onderdeelnr lijkt er ook behoorlijk op: 1E0 857 805. Het systeem lijkt redelijk vergelijkbaar, de vraag is of het fysiek past natuurlijk.

Heeft er iemand nog ideeen over wat er verder nog nodig is behalve de basis en de gordels, en hoe lastig het is de delen erin te lassen? Als in: is dat iets dat de gemiddelde garage kan doen?

Qua kosten: de lasdelen zijn iets van €50 per stuk, de US versie van de 3-puntsgordels €21 per stuk (EU versie met zelfde nummer €100+, zit waarschijnlijk een ander label op..). Dat is in de basis een stuk aantrekkelijker dan iets van €700 voor de kit..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum