Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2017, 08:05
quiero quiero is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 2
Default Volkswagen Golf 2003: abgass werkstatt / motorstörg werkstatt

Beste auto experts,

Ik heb sinds 3 dagen een volkswagen golf als eerste auto maar kreeg 2 dagen geleden plotseling de melding "abgass werkstatt" (en ging er een geel lampje aan in de vorm van de motor) toen ik voor de eerste keer de snelweg op ging, flink schrikken natuurlijk en meteen bij het eerst volgende tankstation aan de kant gezet. Gister met de garage gebeld en die zei dat dat geen kwaad kon om mee verder te rijden. Maar toen ik vanochtend op mijn werk stond kreeg ik plotseling de melding "motorstörg werkstatt" en ging het EPC lampje aan. Na deze melding gingen de toeren licht omhoog maar heb de auto natuurlijk meteen uitgezet toen ik dat zag. Weer enorm geschrokken natuurlijk.

Ik heb verder niet over hobbels gereden, geen harde klappen gehad met de auto en niks geks gedaan. Ik ga z.s.m. naar de garage om hem uit te laten lezen (las op internet en dit forum dat dat nodig was) maar mijn vraag is of ik verder kan rijden hiermee, toen ik de meldingen kreeg gingen de toeren dus alleen een heel klein beetje omhoog, heel lichtjes maar verder gebeurde er niks raar en kwam er geen "STOP" melding op de boordcomputer en kwamen er geen rare geluiden van de auto.

Alvast bedankt en fijne dag nog,
Quiero

Last edited by quiero : 05-09-2017 at 08:13.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2017, 09:02
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Vermoedelijk is er gewoon een emissiecontroleprobleem.

De zoektocht begint bij het controleren van de uitlaat op lekkages...

Alleen als de uitlaat goed is, hebben verdere acties zin...

En ja, kan het kwaad? Tja.. hij loopt dan niet optimaal, zal ook geen vol vermogen kunnen leveren. Is zeker niet het beste om met een motor te doen...
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2017, 09:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

watvoor motor zit erin?
die 16v benzine motoren hebben vaak het probleem met de egr en vervuilde gasklep.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2017, 10:38
quiero quiero is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 2
Default

Heb zojuist de motor weer gestart en de melding was nergens te bekennen. Het gele lampje van de motor van de "abgass werkstatt" melding stond er nog maar de het gele "epc" lampje was weg. Rij vandaag na werk naar de garage en die gaat hem uitlezen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum