Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-04-2017, 16:30
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default Turbodiesel Golf 3 lang stilgestaan, startproblemen

Hey allemaal.


Om het verhaal kort te houden..
Ik heb samen met een ervaren persoon de dieselpomp vervangen en de distributieriem op tijd gezet. Blok heeft wel een paar jaar stil gestaan. even als de turbo (Zit een turbo op van een golf 2, k24, die ik aangepast heb om op een AAZ te werken.) Zat van origine een k03 met EGR klep op. Alles er af gehaald wat niet nodig is.

Nu slaat het blok wel aan, maar sputtert hij (zoals de amerikanen het noemen, een missfire) En rookt ongeloofelijk wat blauw, Aan de carterventilatie en aan het inlaatspruitstuk te zien komen er olie sporen van uit.

Is dit, omdat het blok lang heeft stil gestaan, of scheelt er iets met het blok?
Ik heb het blok 10min laten draaien door middel van een wasknijper, om zelf niet in de buurt te zijn van de rookproductie. Maar door gebrek van koelvloeistof te kort, ben ik er mee gestopt. Hoelang heeft een stilstaande motor de tijd nodig om fatsoenlijk stationair te draaien?

Groetjes
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2017, 18:55
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Niemand die hier raad heeft?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2017, 17:48
Tikra's Avatar
Tikra Tikra is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 25
Default

Ik heb die van mij die 3 jaar heeft stilgestaan bijna 8 uur laten draaien voordat hij signifikant minder rookte. Daarna 500 km rustig gereden zodat alle keringen weer soepel worden ...
__________________
Polo 6N 1997 Open air - Sachs Racing onderstel 15" BBS - G60 remmen voor/ GTI achter - 1.9 AFN TDI 143PS - 02A CYP bak (te kort!) - Interieur: full Gti
Polo6N Gti 1998 - on Air - 17" - black
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum