Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2010, 15:16
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default Aangehouden bij wegwerkzaamheden

Vanmorgen belt mijn vrouw me op met de mededeling dat ze met 37 km/h te hard staande is gehouden door de mannen in blauw.

Nu vraag ik me af of wat ze gedaan hebben wettelijk kan. Het is namelijk zo dat ze in de bebouwde kom reed en dat ze daar ergens aan het werken waren. Volgens alles mag je daar maar 30 omdat ze aan het werken zijn (maar nu ze nogmaals is gaan kijken blijkt er helemaal geen snelheidsbeperking te staan). Anyway, die werkzaamheden worden uitgevoerd 50 meter voor het uitrijden van de bebouwde kom en bij het uitrijden van de bebouwde kom gaat ze er van uit dat ze weer 80 km/h mag omdat ze de werkzaamheden langs is en de bebouwde kom uitgaat en ze trapt dus het gas in.

Volgens de agenten die haar aangehouden hebben geldt het uitrijden van de bebouwde kom niet als einde snelheidsbeperking. Het blijft 30 omdat er geen bord einde werkzaamheden stond. Mij lijkt echter wel dat, tenzij anders aangegeven, je weer gewoon 80 mag als je de bebouwde kom uitrijd.

Iemand die hier uitsluitsel over kan geven.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #2  
Old 15-09-2010, 15:20
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

staat er ergens wél zo'n bord dan?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 15-09-2010, 15:31
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 151
Default

Als ze er heel zeker van is dat er geen snelheidsbeperking geldt, moet ze er foto's van maken en boete aanvechten, beste zou zijn als deze foto's op dezelfde dag genomen zijn als de boete is uitgeschreven.

Maar einde bebouwde kom geld idd niet als einde snelheidsbeperking. Alleen een bord einde wegwerkzaamheden of einde snelheidsbeperking, OF een zijstraat en na de zijstraat GEEN herhalingsbord (wegwerkzaamheden) met snelheidsbeperking.

Succes!
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2010, 15:39
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Tja, dan zit ik er dus naast. Maar zoals gezegd is mijn vrouw ondertussen terug gegaan om foto's te maken dat ze de bebouwde kom uitreed, omdat we dachten dat dat het einde van de beperking betekende. Echter kwam ze er toen achter dat er helemaal nergens een bord 30 stond.
Ze heeft dus een aantal foto's gemaakt en er is nergens een bord 30 te zien, dus volgens mij hebben ze geen poot om op te staan. En zij is er nog goed mee weggekomen, want er stonden diverse mensen die het rijbewijs moesten inleveren.

Maar ik dacht dat ik dat einde bebouwde kom verhaal als back-up kon gebruiken...niet dus.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2010, 19:49
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Het punt is dat er op veel plekken bij het verlaten van de bebouwde kom een bord staat 'einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden' (wit bord met diagonale zwarte strepen).



Dit zou een eerdere snelheidsbeperking opheffen. Maar als dit bord er niet is, of afgeplakt, dan betekent dat niet automatisch dat ook de snelheidsbeperking verdwijnt met het verlaten van de bebouwde kom...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2010, 20:06
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Tja, je moet het maar weten, maar op deze manier zijn dus vandaag volgens mij diverse mensen hun rijbewijs kwijt geraakt of zijn er hele hoge boetes geïncasseerd. Dit is gewoon geldklopperij.
Ik ben na mijn werk direct gaan kijken om meer foto's te gaan maken en toen stond er opeens wel een bord 30 en wegwerkzaamheden.

Gelukkig heeft mijn vrouw vanmiddag al direct foto's gaan maken. Op deze foto's zie je dat ze aan het werken zijn met gravers en dat de berm open ligt.
Op de foto's die 's avonds gemaakt zijn zie je dat de berm weer dicht is, dat de werklui naar huis zijn en dat er een paal met de 3 borden staat waar ze eerst gegraven hebben. Hopelijk is dit sluitend bewijs in de ogen van de officier van justitie.

Daarnaast hebben ze ook nog haar naam en geboortedatum fout overgenomen van haar rijbewijs
Ze is opeens van 27-04-1962 ipv 27-12-1982, dus daar klopt ook al helemaal niks van.

Ergernis...
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2010, 20:27
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

daar kan je wel wat mee!

De boete terugsturen en zeggen dat de persoon bedoeld in de brief niet bekend is op dit adres. Dan zoeken ze het verder maar uit
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2010, 20:44
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Nou, zou 'm niet terugsturen op die manier, maar je kunt wel aansturen op een vormfout.
Je kúnt ook van de gelegenheid gebruik maken en nu een jonger mokkel zoeken?!

Waarschijnlijk hebben ze de datum waarop ze haar rijbewijs heeft gehaald genoteerd als haar geboortedatum?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2010, 21:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Waarschijnlijk hebben ze de datum waarop ze haar rijbewijs heeft gehaald genoteerd als haar geboortedatum?


Dus ze heeft een kleine 20 jaar vóór haar geboorte d'r rijbewijs gehaald?
Knap, zeker voor 'n vrouw.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2010, 21:53
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik let er altijd op, want dit is mij eerder ook al opgevallen.
altijd als die bouwlui (no offence) een 30 bord wegzetten, is er NERGENS een bord "einde snelheidsbeperking" te vinden.
(zolang er geen einde bord staat, neem ik het bord zelf ook al niet serieus eigenlijk)

bij ons in Oudenbosch waren ze laatst ook bezig net voor het verlaten van de bebouwde kom, precies dezelfde situatie dus. maar waar je de bebouwde kom uitrijd zijn ze dan ook niet aan het bouwen.

je kunt dit gewoon aanvechten, alleen al op het feit dat er geen 30 bord stond op de tijd van het uitschrijven van de boete. maar waarom heeft je vriendin dit niet gelijk tegen oom agent gezegd dan, dat er geen bord stond? je moet toch altijd een reden opgeven waarom je zo hard reed?

ohja, ook al vecht je het aan, dan nog moet je eerst betalen en moet je het dus "terugvragen".

succes!
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 15-09-2010, 22:15
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

mooi klote. Beetje laf ook om daar te gaan staan. Maar als er geen bord stond moest je dus sowieso al 30 daar? In dat geval mag je buiten bebouwde kom gewoon 80 tenzij anders aangegeven. Op einde bebouwde kom hoeft niet zo'n wit bord met zwarte strepen te staan!

Ik zou het sowieso aanvechten. Op het ontbreken van het bord, en anders op de vormfout in de bekeuring!

Wat ik ook debiel vind. Het bord doorgaand rijverkeer gestremd. En dan moet je in die straat zijn en kan je er alsnog niet komen. Dat heeft toch niks met doorgaand te maken? 9 van de 10 keer negeer ik dat bord trouwens omdat je meestal wel door kan rijden en er enkel 1 weghelft is afgesloten maar de wegenbouwers te lui zijn om dat bord van doorgaand verkeer gestremd te verwijderen!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #12  
Old 15-09-2010, 23:33
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

@Breadfan: ik las het dus omgekeerd, zeg maar...

@JoostVW: in dit geval ook eerst betalen? Het is namelijk boven de 30 km/h, dus je krijgt volgens mij een voorstel van de Officier van Justitie?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #13  
Old 15-09-2010, 23:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dus ze heeft een kleine 20 jaar vóór haar geboorte d'r rijbewijs gehaald?
Knap, zeker voor 'n vrouw.

whahahaha chris

in dit geval,voorstel van de officier van justitie aanvechten met als bijlage de genomen foto's EN de foute geb. datum en zeer waarschijnlijk gaat het boek dan gelijk dicht.ambtenaren hebben er schijnbaar nogal een hekel aan om hun 4uur cup-a-soup te missen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-09-2010, 05:28
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Tjee, kl#te....

Ze heeft dus in een 30 km zone 2 keer de toegestane snelheid gereden, dit is invordering normaal gesproken. Als er idd GEEN "einde alle verboden bord" staat maar er staat een ander verkeersbord tussen met een andere snelheid die NIET afgedekt is, dan geldt de snelheid die op het NIET afgeplakte bord staat.
Als men de bebouwdekom uitrijdt en dit bord is NIET afgeplakt, dan mag men
dus gewoon 80 km/h tenzij dus weer een ander bord eronder hangt (meestal 60km/h)

Aanvechten zou ik sowieso doen door die vormfout alleen al
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Reply With Quote
  #15  
Old 16-09-2010, 08:29
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Wij hebben rechtsbijstand ja, dus daar gaan we maar eens gebruik van maken. Ik laat het er zeker niet bij zitten, ik ga de staat niet onterecht 300 Euro sponsoren, als het daar al bij blijft.
Maar mijn vrouw reed niet in een 30 zone. Ze reed gewoon in de bebouwde kom waar je 50 mag. Vervolgens trekt ze op naar 80 bij het uitrijden bebouwde kom en word ze staande gehouden.

Ze heeft als verklaring opgegeven dat ze het bord 30 niet heeft gezien, en dat bleek er ook niet te zijn. Wij hadden vrienden gewaarschuwd waarvan we wisten dat die er ook langs zouden komen en die hebben opgelet en die hadden ook geen bord gezien. Dus hebben we maar een utigebreide fotoreportage gemaakt.

Ze heeft ook het politiebureau gebeld en haar beklag ingediend, maar ze kunnen natuurlijk niets meer doen
Ze gaven wel aan dat je in dit geval niet eerst hoeft te betalen vanwege de lange betalingstermijn. Dat wist ik dus ook niet.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum