Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Computers en electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2006, 10:29
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Question Ipod in je auto

Vraagje: Kan je je ipod in je auto gebruiken door hem als een soort uitzender in te stellen, en vervolgens je tuner die frequentie op te vangen die je ipod dus uitzendt?

Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb wel eens gelezen/etc dat je daar wel een speciale radio/cd-speler (head unit) voor nodig hebt, dus dat het niet werkt met je 'normale' bestande (lees=wat oudere) radio.

Ik heb een Grundig radio/cd spelert van een paar jaar uit namelijk...

Of zijn er andere manieren om je Ipod in je auto aan te sluiten???
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2006, 10:34
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Pfff werkt extreem goed met oude radio's; je I-pod gaat nl gewoon op een radiofrequentie uitzenden in een straal van 10 meter zoiets. Dus ben je stiekum ook nog een kleine radio piraatje. Erg handig als je een oude radio hebt met alleen maar FM ofzo...gewoon even de frequentie zoeken waar de ipod staat en spelen maar
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2006, 10:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Marinda heeft er ook een voor gebruik van d'r iPod mini in d'r GTI...(Griffin iTrip) maar dat laat te wensen over! Antenne staat natuurlijk achteraan op het dak dus ontvangst is matig. Het is ook erg moeilijk om een echt lege frequentie te vinden in Nederland. De zendertjes zouden net wat sterker moeten zijn, maar is natuurlijk gelimiteerd tot 0,00001 Watt ofzo voor de wet.

Veel goedkoper, veel storingsvrijer maar minder mooi is gewoon de cassette interface, als je een cassettedek hebt tenminste.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2006, 10:42
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Pfff werkt extreem goed met oude radio's; je I-pod gaat nl gewoon op een radiofrequentie uitzenden in een straal van 10 meter zoiets. Dus ben je stiekum ook nog een kleine radio piraatje. Erg handig als je een oude radio hebt met alleen maar FM ofzo...gewoon even de frequentie zoeken waar de ipod staat en spelen maar


Heb je daar dan nog iets extra's voor nodig? Of werkt het "zo maar"?
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2006, 10:46
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Zal zo eens voor je vragen vriend van me heeft zo'n ding mooi aangesloten in zijn mitsubitsi colt op een oude radio. En het ontvangst daarvan is echt perfect.
Ligt eraan welke ipod je hebt he dacht ik.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2006, 10:59
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Ik heb nog geen Ipod, mede omdat ik hem niet in de auto kan gebruiken. Maar als het ook aan het model ipod ligt kan ik daar evt. rekening mee houden bij aanschaf...
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2006, 11:16
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

ik weet niet of ze allemaal zelf kunnen uitzenden of je er een apart dingetje voor nodig hebt
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2006, 11:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Wat ik zei, het is een apart apparaatje, bijvoorbeeld de Griffin iTrip. Je plugt 'm bovenin de iPod op de batterij en audiouitgang (past op alle modellen). Goedkope modellen werken op vaste frequenties, duurdere zijn vrij instelbaar.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2006, 12:23
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

er zijn ook interfaces om je iPod op de cd-wisselaar-ingang aan te sluiten, alpine en kenwood hebben dit bijvoorbeeld, maar geen idee of grundig dat ook heeft
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2006, 12:34
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
er zijn ook interfaces om je iPod op de cd-wisselaar-ingang aan te sluiten, alpine en kenwood hebben dit bijvoorbeeld, maar geen idee of grundig dat ook heeft

klopt !! dit zie je steeds vaker bij autoradio's,
pioneer heeft nu ook al, via een adapter (die je wel los erbij moet kopen ) sluit je je ipod zo aan op je radio en dan heb je echt een super kwaliteit,
maja je moet wel en een nieuwe radio kopen en een adapter (en dan ook nog eens de ipod die je nog niet hebt ), dus wordt het een leuk prijsje
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2006, 12:44
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Ik heb mijn nano gewoon aangesloten op de aux-ingang

Van mini-jack naar dubbele tulp. Goede kabel ertussen,
klaar!
Reply With Quote
  #12  
Old 17-03-2006, 12:56
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

ik zag in de UK iemand die vanuit zijn i-pod met een "mini-jack -> tulp-stekker"-kabeltje direct op zijn versterker had aangesloten (die had verder geen radio in zijn auto)
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #13  
Old 17-03-2006, 13:32
Lomax's Avatar
Lomax Lomax is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 301
Default

Maar als beetje man van de wereld koop je toch geen ipod ?

dan koop je een mp3 speler van iriver of wat dan ook, als het maar niet zo'n monster is met die witte oordoppen :P (en die vreselijke i-tunes software)
__________________
Happy
Reply With Quote
  #14  
Old 17-03-2006, 13:44
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Je bent toch niet verplicht itunes te gebruiken, dat haal je niet eens uit de doos.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 17-03-2006, 15:49
Lomax's Avatar
Lomax Lomax is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 301
Default

Ah, ik had begrepen dat i-tunes verplicht was

Maar als ik eens kijk bij bv. http://www.mp3shop.nl wat je kan krijgen voor het geld van een ipod
__________________
Happy
Reply With Quote
  #16  
Old 17-03-2006, 16:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Quote:
niet verplicht itunes te gebruiken

Humm zou je mij dan kunnen vertellen hoe je dan wel de nummers op de Ipod kunt zetten en ze toch afspelen?

Over die interfaces, sony heeft ook van deze interfaces om minidsic/mp3/HD spelers mee aan te kunnen sturen. Het is echter zo dat sony binnenkort met een HD 1G radio komt. Er zit dan een 1G stick in het frontje ingebouwd. Je haalt dus het frontje van je radio en hangt hem met een usbkabel aan je pc. Erheen slepen en klaar is kees.

Maar je hebt dus wel mp3tjes op de pc neem ik aan, waarom haal je dan niet gewoon een radio die mp3 aan kan? Zijn er ook zoveel van, Sony heeft die ook andere merken weet ik zo niet.

Check iig: www.rondevries.nl & een andere website die nog goedkoper is, weet de url zo niet. Moet ik thuis ff in mijn favorieten kijken. Wil je die ook weten PM mij maar!

Succes met de zoektocht!
Reply With Quote
  #17  
Old 17-03-2006, 20:20
Lomax's Avatar
Lomax Lomax is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 301
Default

als je even googled op auto radio mp3 cd speler vind je zat
bv. deze
__________________
Happy
Reply With Quote
  #18  
Old 21-03-2006, 15:27
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Ik wil dus niet cd's moeten branden om muziek te transporteren. Ik neem aan dat dat wel moet met MP3 spelers voor in de auto.
Reply With Quote
  #19  
Old 21-03-2006, 16:47
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

Ik heb een Ipod en een Pioneer autoradio... die net te oud schijnt te zijn... wil ook wel weten wat de beste oplossing is, voordat ik allerlei dure dingen aanschaf! Ik ben trouwens heel tevreden over mijn Ipod, Itunes werkt perfect om muziek op de Ipod te zetten, makkelijker kan niet!
__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #20  
Old 21-03-2006, 23:53
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Marinda heeft er ook een voor gebruik van d'r iPod mini in d'r GTI...(Griffin iTrip) maar dat laat te wensen over! Antenne staat natuurlijk achteraan op het dak dus ontvangst is matig. Het is ook erg moeilijk om een echt lege frequentie te vinden in Nederland. De zendertjes zouden net wat sterker moeten zijn, maar is natuurlijk gelimiteerd tot 0,00001 Watt ofzo voor de wet.

Veel goedkoper, veel storingsvrijer maar minder mooi is gewoon de cassette interface, als je een cassettedek hebt tenminste.


Denk ietsje meer, wat jij zegt is dat ie 0,01 milliWatt heeft, denk dat ie dan nog niet eens wat doorgeeft aan de antenne als je em ertegenaan houdt. Denk dat ie op 1 mWatt zit, maar als je nou ff beetje handig bent en ff naar http://www.ipodwizard.net/wiki/inde...ITrip_Amplifier surft dan bouw je je eigen versterkertje en heb je denk ik of iets simpeler http://www.spymac.com/forums/showth...d=198341&curr=0

Misschien straks wel n idee voor de passat....
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum