Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2006, 18:15
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default heeft een polo 1.6 oliesproeiers

hoi ik ben nieuw hiier dus zal mezelf ff voorstellen, ik ben erwin en automonteur van beroep.
Sinds kort heb ik een polo 1.6 uit 98 en nu vroeg ik me af of deze auto oliesproeiers in het onderblok heeft i.v.m. een eventuele turbo opbouw.
Ik weet dat er veel bij komt kijken, vandaar dat ik eerst wil weten of er oliesproeiers in zitten.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2006, 18:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ik heb je andere thread verwijderd, 1x posten is voldoende..

welkom!
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2006, 18:37
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nope. Geen sproeiers.

Wat voor blok code gaat t om?

Holle drijfstangen zijn wel geleverd in sommige 1.6 modellen, dus je kunt spoeiers maken die de zuigerbodem bespetteren.

het 1.4 diesel blokje uit de 86c-2f heeft oliesproeiers ala 1.8 16v (KR en consorten).

Hoe ga je de compressie verlagen dan?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2006, 18:51
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

oh sorry het gaat om een AEE blok.
Compressie gaat naar beneden d.m.v een stalen koppakking met tussenplaat of een op maat gelaserde koperen pakking
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2006, 19:38
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

om jullie nog ff wat verder te informeren over de plannen.
*Turbo heb ik al 1 liggen, hier moet dan een spruitstuk voor gelast worden, samen met een uitlaat die aansluit.
*intercooler
*silicone samco slangen
*diverse alu. pijp en bochten
*olie leidingen van blok naar turbo
*eventueel oliekoeler
*waterleidingen voor turbo koeling
*een computer van een 1.4 AEX moter met mapsensor die ook overdruk aankan

En met dit als geheel zou het blokje moeten kunnen draaien met een turbo.

En het te hopen vermogen zo rond de 120 pk met een koppel van 250nm.



Om nog trouwens nog ff over het compressie verlagen terug te komen, de compressie is volgens fabrieks opgave 1:10 dus is opzich al niet zo heel hoog, daar ik met een nniet al te hoge druk wil gaan rijden verwacht ik niet dat de compressie ver naar beneden hoeft.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2006, 12:21
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

1:10 is juist vlink hoog.

wil je met bijvoorbeeld 0.7 bar gaan rijden zal ik toch zeker naar 1:9 gaan en dan nog...
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2006, 17:04
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

de compressie gaat ook wel naar beneden, idd naar een 1 op 9, maar vindt dat voor een standaard moter 1 op 10 al niet apart hoog is, veel motoren zitten toch rondt de 1 op 12 of iets in die richting.

En aangezien er een garret t2 opkomt en dat een kleine turbo is is 0.9 bar overdruk al best veel naar mijn idee.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2006, 20:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

erwin jouw compressie is te hoog ,simpel .nu heeft een aee blok 9,8 op 1 ,met de originele stalen koppakking .vervang deze door die van de abu (klingerit en 1,5 mm dik ipv 0,5mm)originele verbrandingsruimte is 45,5cc en cylinderinhoud van 1 cylinder is 399,75 cc.(origineel)
met klinerit pakking wordt je verbrandingsruimte 4,6 cc groter .dus (399,75+50.1)/50.1=8,97 op 1
hiermee kun je safe op 0,6 bar rijden , aangezien jouw blok een pingelsensor heeft ,en je nu dus wel op ron 98 moet gaan rijden .
met compressie verlaging van 9,8 op 1 naar 8,97 op 1 zit je op 68 pk dit maal 60%(elke 0,1 bar druk is 10% vermogenswinst grofweg) is dus 110 pk waar je op uit komt .
nu kun je nog wat rommelen met benzine druk en turbo druk op max 0,8 bar alhoewel ik 0,8 al eigenlijk te hoog vind met deze compressie .
nu zijn de drijfstangen van de aee hol uitgevoerd ivm een olie kanaal naar je piston pen lagers (welke hol zijn uitgevoerd ) als je nu in de kop van je drijfstangen een gaatje boort van 1 mm heb je olie koeling op zuigers ,welke beter is dan olie sproeiers onder aan je cylinder .
een olie koeler zou ik wel gebruiken 9rijen is meer dan genoeg .
intercooler van een sharan (de langwerpige versie van 1.8 t )is ruimschoots toereikend
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #9  
Old 03-03-2006, 20:47
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

kijk dit zijn de berichten waar ik op zit te wachten.
En idd compressie iets naar beneden zoals serge zegt, was voorlopig nog niet van plan om met een hoge turbo druk te gaan rijden, daar moet teveel voor aangepast worden in mijn ogen (o.a. andere zuigers, dijfstangen).
Tegen die tijd dat het weer sneller moet, kan ik denk ik beter een compleet neiuwe moter bouwen of een 20vt erin hangen.

Maar de polo moet voor dagelijks gebruik blijven, dus het moet wel leuk blijven en natuurlijk heel.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum