Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2006, 18:15
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default heeft een polo 1.6 oliesproeiers

hoi ik ben nieuw hiier dus zal mezelf ff voorstellen, ik ben erwin en automonteur van beroep.
Sinds kort heb ik een polo 1.6 uit 98 en nu vroeg ik me af of deze auto oliesproeiers in het onderblok heeft i.v.m. een eventuele turbo opbouw.
Ik weet dat er veel bij komt kijken, vandaar dat ik eerst wil weten of er oliesproeiers in zitten.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2006, 18:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ik heb je andere thread verwijderd, 1x posten is voldoende..

welkom!
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2006, 18:37
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nope. Geen sproeiers.

Wat voor blok code gaat t om?

Holle drijfstangen zijn wel geleverd in sommige 1.6 modellen, dus je kunt spoeiers maken die de zuigerbodem bespetteren.

het 1.4 diesel blokje uit de 86c-2f heeft oliesproeiers ala 1.8 16v (KR en consorten).

Hoe ga je de compressie verlagen dan?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2006, 18:51
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

oh sorry het gaat om een AEE blok.
Compressie gaat naar beneden d.m.v een stalen koppakking met tussenplaat of een op maat gelaserde koperen pakking
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2006, 19:38
erwin race erwin race is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default

om jullie nog ff wat verder te informeren over de plannen.