Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Sharan en Touran
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2015, 11:47
Hans1961 Hans1961 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 2
Default Problemen na reparatie door Franse garage

Ik ben aan het begin van mijn vakantie onder Lyon gestrand met mijn VW Sharan. Het probleem was een kapotte rechter aandrijfas. De auto is gerepareerd door een Franse Renault garage. We zijn de auto na twee weken gaan ophalen. De eerste verrassing was dat de prijs niet de afgesproken 700 euro was, maar 1250 euro. Veel erger was dat de auto ineens zeer zwaar stuurde (ondanks dat de stuurbekrachtiging nog werkt) en dat de auto tijdens het rijden een gonzend geluid maakt alsof de wiellagers kapot zijn. Ik heb de terugreis er maar op gewaagd en ben gelukkig heel thuis gekomen waarop ik mijn auto direct naar mijn eigen garage heb gebracht.

Bij controle door mijn garage is gebleken dat de reparatie met veel geweld is uitgevoerd. Er is hard geslagen op de buitenste stuur kogel en op de binnenste lagers van de aandrijfas (zie foto's) en het blijkt dat de reparatie is gedaan zonder de fusee rechts los te maken, wat eigenlijk zou moeten. De garage geeft aan dat het zware sturen waarschijnlijk komt door een defect stuurhuis, men weet even geen andere verklaring.

Ik denk dat het gonzen goed verklaard kan worden door een beschadigd lager door de klappen op het lagerhuis maar ik snap niet waardoor het zware sturen na de reparatie verklaard kan worden. Op de brug kan de richting van de wielen niet met de hand verdraaid worden.

Heeft iemand een idee wat een mogelijke oorzaak kan zijn die verband kan houden met de lomp uitgevoerde reparatie?

Alvast bedankt! Hans

Foto's:




Reply With Quote
  #2  
Old 08-08-2015, 12:54
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Helaas heb ik voor jou geen oplossing voor je probleem. Maar wil toch even kwijt dat het erg vind dat je zo belazerd bent.
Dat lager hebben ze duidelijk goed te pakken genomen, en wie weet wat ze nog meer gesloopt hebben tijdens de reparatie gezien je klachten die je nu hebt.
Je mag eerlijk weten , ik heb altijd een hekel aan Fransen gehad en na daar twee keer op vakantie te zijn geweest is alleen maar bevestigd dat mijn vooroordeel gegrond is in mijn ogen.
In mijn ogen zijn het een stel grote knoeiende oplichters.Volg het nieuws en je ziet het ook.
Waar je ook komt of bent in frankrijk , je wordt altijd bedonderd door achtelijke lui.
De uitspraak "met de franse slag gerepareerd" is hier weer goed op zijn plaats.

Succes toegewenst met de reparatie van de reparatie .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2015, 20:42
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 159
Default

Wanneer je via de ANWB daar terecht bent gekomen zou ik contact met deze club opnemen om eens te kijken of hier wat mee gedaan kan worden. Beter was (natuurlijk achteraf......) meteen toen je wegreed teruggaan maar ook daar heb je niets aan nu. Het lager wat op de tweede foto staat lijkt wel beschadigt, het zware sturen kan inderdaad door het stuurhuis komen. Het fusee zijn ze inderdaad lekker op los gegaan......echt niet normaal meer.

Jos.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2015, 20:55
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Dat heet de Franse slag.

Succes met de afhandeling.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2015, 21:42
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik neem aan dat je via één of andere reisbijstandsverzekering bij die Renault garage bent terecht gekomen. Neem contact op met hun. Als het mogelijk is, m.a.w als je over een andere auto kan beschikken, laat de auto dan nog niet repareren tot je zeker bent dat je geen compensatie voor de schade krijgt. Probeer via je verzekeraar aan een expert te geraken die de schade kan vaststellen.

Als reactie op de comment van rallyegolf20vt wil ik nog even dit kwijt: ik ga al meer dan tien jaar op vakantie in Frankrijk, meeste jaren ben ik daar drie weken. Over het algemeen zijn Fransen geweldig vriendelijk en open. We hebben een paar jaar geleden ook onze T5 moeten laten repareren ergens in het zuiden van Frankrijk, is gebeurd door een Peugeot garage en was correct gedaan. Met andere woorden, scheer ze niet allemaal over dezelfde kam
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #6  
Old 09-08-2015, 10:30
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 159
Default

Voorlopig hebben we hier 3 auto's vanuit Frankrijk staan die bij garages weer weggehaald zijn door de ANWB omdat alleen de diagnose voor geen meter klopte en men zomaar wat wilde gaan doen. Hoewel, aan 1 T5 zijn ze wel bezig geweest....., deze wilde daarna helemaal niet meer lopen.

Jos,
Reply With Quote
  #7  
Old 09-08-2015, 11:37
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Je mag eerlijk weten , ik heb altijd een hekel aan Fransen gehad en na daar twee keer op vakantie te zijn geweest is alleen maar bevestigd dat mijn vooroordeel gegrond is in mijn ogen.
In mijn ogen zijn het een stel grote knoeiende oplichters.Volg het nieuws en je ziet het ook.
Waar je ook komt of bent in frankrijk , je wordt altijd bedonderd door achtelijke lui.
De uitspraak "met de franse slag gerepareerd" is hier weer goed op zijn plaats.



Hier moet ik toch even op reageren. Wij gaan al jaren naar Frankrijk, en bijvoorbeeld tijdens de laatste vakantie, zijn we 2 keer verrast door de vriendelijkheid, wat je in Nederland of Duitsland echt niet tegen zal komen. Voorbeeld 1 is dat we pech hadden met de caravan, en even stopten op een parkeerplaats om te kijken. Er kwam een Franse trike-rijder aanlopen die meteen vroeg of hij kon helpen, en aangaf dat er hulp onderweg was omdat hij toevallig ook pech had met zijn trike. Voorbeeld 2 is dat we even langs de kant van de weg stonden omdat de Tomtom ons over een heel klein weggetje wou sturen, en er een man stopte die vroeg waar we heen moesten en aangaf dat dit wel de goede weg was, en dat het maar een kilometer heel smal was. Hij wou zelfs voor ons rijden om ons de goede kant op te geleiden.

Het gaat alleen wel allemaal in het Frans, de engelse taal is daar bij de iets oudere mensen nog niet ingebakken. De jeugd spreekt tegenwoordig goed engels. En met auto's is het nou eenmaal zo dat de duitse merken er nog niet zo lang sterk zijn vertegenwoordigt. Fransen rijden franse auto's, dus daar hebben ze verstand van, dit is in Duitsland niets anders.
Dat de garage van de topicstarter heeft zitten kloten mag natuurlijk duidelijk zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2015, 16:53
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Hier moet ik toch even op reageren. Wij gaan al jaren naar Frankrijk, en bijvoorbeeld tijdens de laatste vakantie, zijn we 2 keer verrast door de vriendelijkheid, wat je in Nederland of Duitsland echt niet tegen zal komen. Voorbeeld 1 is dat we pech hadden met de caravan, en even stopten op een parkeerplaats om te kijken. Er kwam een Franse trike-rijder aanlopen die meteen vroeg of hij kon helpen, en aangaf dat er hulp onderweg was omdat hij toevallig ook pech had met zijn trike. Voorbeeld 2 is dat we even langs de kant van de weg stonden omdat de Tomtom ons over een heel klein weggetje wou sturen, en er een man stopte die vroeg waar we heen moesten en aangaf dat dit wel de goede weg was, en dat het maar een kilometer heel smal was. Hij wou zelfs voor ons rijden om ons de goede kant op te geleiden.

Het gaat alleen wel allemaal in het Frans, de engelse taal is daar bij de iets oudere mensen nog niet ingebakken. De jeugd spreekt tegenwoordig goed engels. En met auto's is het nou eenmaal zo dat de duitse merken er nog niet zo lang sterk zijn vertegenwoordigt. Fransen rijden franse auto's, dus daar hebben ze verstand van, dit is in Duitsland niets anders.
Dat de garage van de topicstarter heeft zitten kloten mag natuurlijk duidelijk zijn.

Ben dus gelukkig niet de enige hier die de Fransen een geweldig vriendelijk volkje vind! Wat je daar aanhaalt van de taal is wel een belangrijk punt. Spreek een Fransman alsjeblieft altijd in het Frans, dan zijn ze gegarandeerd vriendelijk. De jongere generatie kan zich wel uit de voeten helpen in het Engels, maar ze spreken nog steeds liever Frans.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2015, 22:58
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Denk je dat diezelfde fransoos wanneer die hier in nederland is jou aanspreekt in het nederlands? Nee, dan kan ie ineens wel engels, eigenwijs klote volkje...

Maar goed, lekker off topic.

Dat wiellager heeft z'n beste tijd nu al gehad, snel laten vervangen.

Is de auto naderhand weer uitgelijnd?
Dat zou mijn enige logische verklaring zijn voor het zware sturen..
Reply With Quote
  #10  
Old 11-08-2015, 16:02
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Heel erg wat er gebeurd is, ik wens je heel veel succes ermee.
Vergeet niet dat je bewust was van de problemen en tóch richting thuis gereden bent. Denk dat ze dat altijd tegen je gaan gebruiken..
Reply With Quote
  #11  
Old 11-08-2015, 19:25
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Wij hebben in de werkplaats ook auto's staan gestrand in Frankrijk. Met kapotte bougiekabels en een waterpomp. Worden niet gemaakt maar komen op transport naar NL. Gasten zijn te lui om een blik te werpen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #12  
Old 12-08-2015, 16:51
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Frankrijk is een mooi land maar tis jammer dat er Fransen wonen...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #13  
Old 13-08-2015, 10:38
Hans1961 Hans1961 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 2
Default

Beste Forumgenoten,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Ik voel me inderdaad zwaar belazerd en et blijft me een groot raadsel hoe ze het stuurhuis hebben vernield.

Groeten Hans
Reply With Quote
  #14  
Old 15-08-2015, 10:34
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by Hans1961
Beste Forumgenoten,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Ik voel me inderdaad zwaar belazerd en et blijft me een groot raadsel hoe ze het stuurhuis hebben vernield.

Groeten Hans



Gewoon ergens heel erg hard op slaan......

De T5 die we binnen hebben gekregen, die liep dus niet meer ná reparatie (liep daarvoor nog wel) maar daarvan zouden ze dan alle 5 verstuivers willen vernieuwen (€560,= p/st. ex tax. en een dag arbeid) bleken de stekkers van de verstuivers niet gemonteerd te zijn. De storing op de verstuivers klopte dus wel . Ook waren er te lange boutjes gebruikt voor de montage van de verstuivers die waardoor deze niet vast zaten. Deze man voelt zich ook enigszins belazerd, zeker nadat eerst toch een rekening van € 700,= betaald diende te worden voor gedane arbeid!

Jos.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum