Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 02-02-2005, 13:48
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

gassers:
wagens die echt voor de dragstrip gemaakt werden.
meestal een radicale top-chop en veel panelen van plastic (gewichtsbesparing en minder luchtweerstand. de velgen aan de voorkant zijn meestal pindle-mount (de velg zit direct op de spindle/as. hij heeft dus geen remmen op de voorwielen). meestal voorzien van metalflake lak met graphics en pinstriping.

onderstaande wagen heeft wel remmen op de voorkant, maar het ziet er net uit alsof ze spindle mount zijn.

__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #42  
Old 03-02-2005, 16:18
Rens Rens is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 103
Default

Thanx Ploon! Hier hebbik wat aan!

Rens
__________________
Check:
LiggendeKoplampen.nl
Reply With Quote
  #43  
Old 03-02-2005, 17:25
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ik denk dat je Walter niet helemaal gevolgt hebt, het gaat niet om het type auto of welke koeling er gebruikt wordt.....

Het komt vooral door het verschil in gebruik van de auto's.

De meeste stijlen komen "overgewaait" uit Amerika. Daar is drag-racing erg populair. Daarom hebben ze daar bijvoorbeeld vooral slicks achter en hele smalle bandjes voor.
Maar in duitsland zijn er niet zoveel drag banen, daar mag je met de auto lekker hard over de autobahn blazen en kom je dus grip tekort met "fietsbandjes" aan de voorkant (vooral als je lekker met 200+ door een lange bocht wil jakkeren )
Vandaar de germanstyle als style

Als er dan toch een german-look moet zijn dan zal hier alleen geprobeert worden de indruk te wekken dat het om een germanstyle auto gaat, maar die is het dan eigenlijk niet.


Ben het niet met je eens Bugdaddy, er rijden hier wel degelijk echte german lookers rond.
Ik zelf rij ook een german looker en dat is echt niet alleen op het oog.grote remmen andere ophanging 2.4 type 4 rolkooi en ga zo maar door, er zijn er wel met alleen grote wielen en een 1200 maar zeker niet allemaal.
Trouwens niets mis mee met een 1200 en 17 inch eronder,zo ben ik 8 jaar geleden ook begonnen.
Reply With Quote
  #44  
Old 04-02-2005, 21:49
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by michael86
Ben het niet met je eens Bugdaddy, er rijden hier wel degelijk echte german lookers rond.
Ik zelf rij ook een german looker en dat is echt niet alleen op het oog.grote remmen andere ophanging 2.4 type 4 rolkooi en ga zo maar door, er zijn er wel met alleen grote wielen en een 1200 maar zeker niet allemaal.
Trouwens niets mis mee met een 1200 en 17 inch eronder,zo ben ik 8 jaar geleden ook begonnen.


Grappig, je zegt dat je het niet met me eens bent, maar tegelijk zeg je gewoon hetzelfde een 1200 met dikke wielen kan er erg goed uitzien, hierbij heb je het over de german-look.
Vertel eens iets over de -style, het is een manier van denken......

En nee, er is niets mis met wat voor vw je ook rondrijdt (of voor mij part met welk ander merk dan ook)
Lol hebben in je hobby is het belangrijkste.
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #45  
Old 04-02-2005, 23:34
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by ploon
dan heb je ook nog de volksrod/hot-rod look.
de naam zegt het al, het zijn de 'regels' van de hot-rod scene maar dan met als basis auto een VW. meestal met een antieke voor vooras (zodat de voorwielen verder naar voren komen), matte lak en eventueel pinstriping
http://www.volksrods.com/

dit is een coole site hoor..zeker die rod wat ze zelf hebben gebouwd.knap staaltje werk...
check dit filmpje..rat patrol filmpje !! :biggrin:
Reply With Quote
  #46  
Old 05-02-2005, 11:13
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

ja klopt ook wel Bugdaddy maar afgaande van wat jij schreef ging ik er vanuit dat jij bedoelt dat er niemand germanlookers bouwt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum