Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 24-01-2008, 17:45
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Is idd. een soort slak, dit bevat meestal roestende delen.


gewoon zorgen dat je alles goed schoon en leeg spuit met lucht
Reply With Quote
  #22  
Old 24-01-2008, 17:52
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Wat zou het beste straal medium zijn voor plaatwerk, even afgezien van de kosten?
GLASPAREL PP-TP 0950
- voor meermalig gebruik
- baal Ã* 25 kg
prijs: 45,- euro incl. btw (37,82 excl.)
ALUMINIUM OXIDE (CORUND) PP-TP 0951
- voor meermalig gebruik
- baal Ã* 25 kg
prijs: 45,- euro incl. btw (37,82 excl.)

STRAALGRIT PP-T 0961
- voor eenmalig gebruik
- baal Ã* 25 kg
prijs: 12,50 euro incl. btw (10,50 excl.)


ik betaal voor glasparel 3 tientjes inclusief
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #23  
Old 24-01-2008, 18:16
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

voegzand is bijna altijd nat..

maar als het droog is werkt het wel..

probeer alleen maar eens aan een droog zakje te komen.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #24  
Old 24-01-2008, 18:31
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
ik betaal voor glasparel 3 tientjes inclusief


Koop je vast niet in de buurt van Middelburg
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #25  
Old 24-01-2008, 18:32
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
voegzand is bijna altijd nat..

maar als het droog is werkt het wel..

probeer alleen maar eens aan een droog zakje te komen.


Klopt, las dat veel mensen het eerst drogen in de oven
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #26  
Old 24-01-2008, 23:37
Granneman Granneman is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 134
Default

Wat kost het om het te laten doen? En hoe zit het met die epoxy of coating laag die ze bij "Professionele" bedrijven er op spuiten.

Ik ben dit ook van plan namelijk, en zit een overweging te maken zelf doen of laten doen.

Ik heb een offerte laten maken voor mijn golf cabrio (binnen en buiten) was 1250 euro incl. coating
__________________
Golf I Cabrio AFT
Reply With Quote
  #27  
Old 24-01-2008, 23:38
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Koop je vast niet in de buurt van Middelburg


nee maar hij verstuurd wel
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #28  
Old 25-01-2008, 08:15
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by Granneman
Wat kost het om het te laten doen? En hoe zit het met die epoxy of coating laag die ze bij "Professionele" bedrijven er op spuiten.

Ik ben dit ook van plan namelijk, en zit een overweging te maken zelf doen of laten doen.

Ik heb een offerte laten maken voor mijn golf cabrio (binnen en buiten) was 1250 euro incl. coating


Ik had in Belgie een prijsaanvraag gedaan en die konden waarschijnlijk voor €250 de carrosserie van mijn kever stralen en voor nog eens €250 de carrosserie in de lasprimer zetten, alles binnen en buiten.

Is volgens mij niet zo veel, maar het lijkt me leuk om zelf te doen, en ik kan hem wel vaker gebruiken, na de kever staat er nog een T2b Crewcab te wachten en een Renault 4CV van vaders
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #29  
Old 25-01-2008, 22:12
Granneman Granneman is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Ik had in Belgie een prijsaanvraag gedaan en die konden waarschijnlijk voor €250 de carrosserie van mijn kever stralen en voor nog eens €250 de carrosserie in de lasprimer zetten, alles binnen en buiten.

Is volgens mij niet zo veel, maar het lijkt me leuk om zelf te doen, en ik kan hem wel vaker gebruiken, na de kever staat er nog een T2b Crewcab te wachten en een Renault 4CV van vaders


Je heb een aardige voorraad "klaar staan". Ik zou eerst de eerste afmaken voor ik aan de volgende begon Maar ik Pm je even voor dat adres, blijkbaar is de offerte die ik heb gekregen wel erg duur aangezien een cabrio veel minder werk is, en die van mij eigenlijk bijna niet gerot. Zal ik ze is vragen wat mijn auto kost.
__________________
Golf I Cabrio AFT
Reply With Quote
  #30  
Old 16-05-2014, 12:17
jgdekker jgdekker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 1
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud
Ik zou eerst het lucht verbruik navragen.
Verder heb ik er geen idee van of het echt werkt.

Ik betaal zelf 25 euro voor te laten glasparellen en 25 euro voor het te laten spuiten in de epoxi.
Dus 50 euri per complete deur of klep BV

gr ruud

Zou je me dat adres kunnen geven ? Heb hier een 4 wiels hondenkar die gedaan moet worden
Reply With Quote
  #31  
Old 28-11-2014, 14:03
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik heb sinds een kleine 2 maanden zelf nu ook een straalcabine staan , ben er nog beetje mee aan het experimenteren.
Een van me vrienden zei dat er ook met zilverzand wel gestraald werdt , ik had dit even geprobeerd en vond dit niks.
Daarna ben ik ook op onderzoek gegaan op internet en kwam er achter dat je dit totaal niet moet gaan doen , het zand slaat namelijk stuk tot het zo klein wordt dat het door de filters heen komt en je kunt daar stoflongen van krijgen!
Het is ook verboden om hiermee te stralen.
Zelf heb ik wel ervaring met glasparel stralen aangezien mij dit werdt geadviseerd voor aluminium velgen.
Het werkt ook prima om je aluminium weer vrij glad te maken voor je iets wilt polijsten en je kunt er prima alu onderdelen zoals beugels etc mee stralen.
De afwerking is mooi egaal.
Maar nu het volgende , de velgen die ik wil stralen hebben 2k lak erop zitten en daar is glasparel totaal niet geschikt voor want dit haalt weinig tot niets uit.
Zelf zit ik nu te denken aan Korund straalgrid omdat dit wat grover spul is , zolang je dan de werkdruk maar verlaagd kun je denk ik prima ook op alu stralen.
Gewoon met een lage druk beginnen en het opvoeren dat tot er iets gebeurt en dan niet hoger gaan.
Een recensie van iemand over dit straalgrid klinkt lovend :

Ik moet zeggen dat zeer zeer lang meegaat(heel lange standtijd), weinig stof geeft, en goed abrasif is , zelf op weinig lucht druk.(dus perfect voor dunne plaatstaal, voor vervorming voortekomen).
Is wel een beetje prijziger dan gewone straalgrit maar zeker de moeite waard en zeer snel teruggewonnen.
Zeker een aanrader, en ik zal deze zeker nog herbestellen.

Binnenkort dus maar eens bestellen en proberen of ik hier wel me velgen mee schoon krijg , daarna nog even kort glasparel er overheen om het oppervlak wat egaler te krijgen.
Ik moet zeggen zodra je zelf een cabine hebt staan en je bent vaak bezig met onderdelen die schoon moeten is een straalkast echt ideaal, zoiezo al om bouten en moeren weer mooi schoon te maken!
Scheelt ook een hoop stof happen vergeleken met dingen schuren, je werkplek blijft ook weer een stuk schoner hierdoor vanwege de afgesloten kast.

Last edited by Kevert : 28-11-2014 at 14:07.
Reply With Quote
  #32  
Old 28-11-2014, 14:10
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Quote:
Originally Posted by jgdekker
Zou je me dat adres kunnen geven ? Heb hier een 4 wiels hondenkar die gedaan moet worden


Na ruim 6 jaar zal t wel wat duurder zijn.. inflatie enzo
Reply With Quote
  #33  
Old 28-11-2014, 14:26
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Klopt, las dat veel mensen het eerst drogen in de oven



Ja bij de beamix.. Ik ben voeger van beroep maar stralen met voegzand op plaatwerk lijkt me geen goed idee, schoonstralen van h-balken geen probleem en wellicht dat het bij velgen dus ook mee zal vallen maar daar heb ik geen ervaring mee!
Reply With Quote
  #34  
Old 03-12-2014, 18:16
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Ik heb sinds een kleine 2 maanden zelf nu ook een straalcabine staan , ben er nog beetje mee aan het experimenteren.
Een van me vrienden zei dat er ook met zilverzand wel gestraald werdt , ik had dit even geprobeerd en vond dit niks.
Daarna ben ik ook op onderzoek gegaan op internet en kwam er achter dat je dit totaal niet moet gaan doen , het zand slaat namelijk stuk tot het zo klein wordt dat het door de filters heen komt en je kunt daar stoflongen van krijgen!
Het is ook verboden om hiermee te stralen.
Zelf heb ik wel ervaring met glasparel stralen aangezien mij dit werdt geadviseerd voor aluminium velgen.
Het werkt ook prima om je aluminium weer vrij glad te maken voor je iets wilt polijsten en je kunt er prima alu onderdelen zoals beugels etc mee stralen.
De afwerking is mooi egaal.
Maar nu het volgende , de velgen die ik wil stralen hebben 2k lak erop zitten en daar is glasparel totaal niet geschikt voor want dit haalt weinig tot niets uit.
Zelf zit ik nu te denken aan Korund straalgrid omdat dit wat grover spul is , zolang je dan de werkdruk maar verlaagd kun je denk ik prima ook op alu stralen.
Gewoon met een lage druk beginnen en het opvoeren dat tot er iets gebeurt en dan niet hoger gaan.
Een recensie van iemand over dit straalgrid klinkt lovend :

Ik moet zeggen dat zeer zeer lang meegaat(heel lange standtijd), weinig stof geeft, en goed abrasif is , zelf op weinig lucht druk.(dus perfect voor dunne plaatstaal, voor vervorming voortekomen).
Is wel een beetje prijziger dan gewone straalgrit maar zeker de moeite waard en zeer snel teruggewonnen.
Zeker een aanrader, en ik zal deze zeker nog herbestellen.

Binnenkort dus maar eens bestellen en proberen of ik hier wel me velgen mee schoon krijg , daarna nog even kort glasparel er overheen om het oppervlak wat egaler te krijgen.
Ik moet zeggen zodra je zelf een cabine hebt staan en je bent vaak bezig met onderdelen die schoon moeten is een straalkast echt ideaal, zoiezo al om bouten en moeren weer mooi schoon te maken!
Scheelt ook een hoop stof happen vergeleken met dingen schuren, je werkplek blijft ook weer een stuk schoner hierdoor vanwege de afgesloten kast.


Die 2k lak moet je er eerst afhalen met afbijt, meerdere malen herhalen en dan glasparellen. Zo deed ik dit vroeger altijd, krijg je een zeer mooie ondergrond om te spuiten. grid is veel te grof!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum