Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-06-2012, 13:51
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Cool Project Golf 1 GTI uit 1983

Omdat ik mijn oude projecttopic niet meer kon vinden, heb ik maar een nieuwe geopend. Niet dat er veel bijzonders in die oude stond
Het gaat hier om een Golf 1 1.8 GTI DX uit 1983 met 112 pk, 875 kg en 235.000 km gelopen. Wel op origineel NL kenteken

Het transport meteen na aankoop vanuit Zuid-Holland. Op naar Limburg



Na een hoognodige poetsbeurt:



En de huidige staat:



Plannen: zat
Uiteindelijk is het de bedoeling om een totale restauratie te gaan doen, maar tot die tijd maak ik nu eerst even een tussenstap.
Komende zomer ga ik de Golf een nieuw kleurtje geven. Verder heb ik een nieuw dashboard, nieuwe kunststof bumpers en verlichting al gekocht. Vanmorgen heb ik een nieuwe motorkap en sloten opgehaald. Bij diezelfde man kan ik volgende week ook een nieuwe deur ophalen. Zowel de motorkap als deur waren voorzien van een niet originele (grote) deuk en dus aan vervanging toe Mijn setje sloten is helemaal gaar, maar ik kan bij kennissen de sloten helemaal laten reviseren en op mijn oude VW-sleutel passend maken

Daarnaast heb ik ook een setje velgen klaarliggen. Hier gaat om 14 inch BCW Steffan's, 3x 7J en 2x 8J. Gekocht van een clublid. Meteen een leuk reservewiel dus De randen heb ik door een vriend van me laten polijsten. Hij heeft ze met hand gepolijst tot korel 5000. Het hart wordt gespoten en daarna komt nog een verrassing
De velgen bij het passen:



Ik heb van de week op kosten van mijn ouders (verjaardagscadeautje) een nieuwe CL onderlip en chromen sierstrips besteld.
Het huidige interieur heb ik eigenlijk niet. De 2 (gare) Corrado voorstoelen zijn vastgelast aan de bodem en een achterbank heb ik niet.. Verder is het alleen nog even een schroefsetje uitzoeken en de verf bij een sponsor van de club bestellen en dan kan het feest beginnen De hulptroepen zijn al geregeld, dus dat gaat me al heel wat schuurwerk schelen Hopelijk kan ik dan volgend seizoen eindelijk met de einzer naar meetings toe en cruisen uiteraard

Als ik over een enkel jaar eindelijk mijn eigen huis heb (en mijn vriendin haar droomkeuken (zijn haar woorden ) ) gaat het Golfje helemaal uit elkaar. Alles stralen en opnieuw spuiten, diverse delen verchromen/vergullen, blok reviseren en polijsten en het interieur custom laten bekleden. Maar dat duurt nog wel ff
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold

Last edited by GolfMania : 05-02-2014 at 22:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2012, 14:02
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

ligt het aan mij of zijn die wielen die er onder liggen vet

mooi project trouwens
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2012, 16:27
gbgolf2's Avatar
gbgolf2 gbgolf2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 580
Default

velgen wat er nu onder zitten zijn gaaf, alleen een andere bandenmaat iets getrokken klaar
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2012, 21:04
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Is de huidige kleur ook origineel ?? Heb die kleur nog nooit op een GTI gezien namelijk.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #5  
Old 16-06-2012, 21:42
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

dan mogen jullie binnenkort je slag slaan de velgen gaan de verkoop in, zodra de mijne klaar zijn

@LRR:
dit is helaas niet de originele kleur, die hoort zwart te zijn. bij een van de vorige eigenaren is ie opnieuw gespoten, maar dat is nooit op kenteken gezet
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #6  
Old 16-06-2012, 22:32
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Quote:
Originally Posted by dubster.be
ligt het aan mij of zijn die wielen die er onder liggen vet


ligt aan jou
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2012, 20:08
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

En toen was het eindelijk tijd voor een update:
de nieuwe Recaro's voor in de GTI




De wangen, rugleuning, zitting, alles is verstelbaar en nergens doorgezakt of beschadigd. Ze zijn alleen wat stoffig
Nu alleen nog een bijpassende achterbank zoeken, dus als iemand nog wat heeft liggen...
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold

Last edited by GolfMania : 05-02-2014 at 22:42.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2014, 23:32
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Zo, dat is weer even geleden hier. Genoeg gebeurd in de afgelopen tijd, dus bij deze een update

In maart 2013 heb ik een donor kunnen kopen: een 1.6D LX. Het bruine interieur was op een zwarte bestuurdersstoel na nog in een goede staat. Dat kon van de carrosserie helaas niet gezegd worden. Niet raar na invoer vanuit Duitsland 15 jaar geleden en nooit op kenteken gezet in Nederland en weg gezet in een schuurtje met nog 30 andere oldtimers..
Aangezien mijn eigen Einzer in niet al te beste staat was en heel wat onderdelen miste, ben ik blij dat deze veel van die onderdelen wel heeft

Wat foto's:






Tijdens het strippen toch eens proberen of dat blok nog loopt



Even het dakje open gooien



Iemand een cabrio nodig?



Hier waren gelukkig wel de kokers nog niet vernaggeld door een fout geplaatste krik en deze zijn er nog uitgezaagd. De rest van de vloer heeft nog een paar euro oud ijzer opgeleverd. De rest, incl. het dak, bewaar ik. Je weet maar nooit..

Morgen het vervolg
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #9  
Old 06-02-2014, 10:48
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Een voor mij belangrijk stuk uit de donor zat bovenaan de linker C-stijl. De gaten van de originele Zender-spoiler hebben alleen aan deze kant voor een flinke roestplek gezorgd, met een heel nieuw stuk als gevolg. Omdat ik dat stuk zelf niet aandurfde heeft een bevriende schadehersteller dit voor mij gedaan.




Daarna zijn we (pap en ik) thuis verder gegaan. Het slechtste stuk was de koker onder de bestuurdersdeur. Zo plat als een dubbeltje en over de hele lengte doorgeroest. Dus eruit..



En dan de koker uit de donor passend maken..



Om 'm daarna af te lassen met een extra stalen strip eronder voor de stevigheid zonder de originaliteit uit het oog te verliezen..



Per stom toeval kwam ik nog een extra verrassing tegen onder een dikke laag plamuur..



Dat ziet er toch beter uit



En verder nog wat bekende plaatsen..

__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #10  
Old 06-02-2014, 11:56
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Gasgevulde lasdraad zeker? Zijn nogal poreuse lassen, kijk hiermee wel uit ivm scheuren.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-02-2014, 12:09
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

ok dat is nieuw voor me. maar alle lassen worden geslepen en flink op gehamerd om ze te testen
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #12  
Old 07-02-2014, 20:20
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Ik heb niet veel verstand van lassen, maar ik ben bang dat je die c stijl altijd gaat blijven zien aangezien op dat punt niets overheen gezet kan worden. Door de hitte op de laspunten gaat het materiaal vervormen, bij mijn wielkast randen is dit bij de verse laklaag helaas ook nog te zien, maar op een punt dat iets minder in het oog springt als de c stijl..

Wel mooi dat er weer een hersteld wordt, ben benieuwd wat je er van gaat maken!
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-02-2014, 20:29
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-02-2014, 14:15
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
Ik heb niet veel verstand van lassen, maar ik ben bang dat je die c stijl altijd gaat blijven zien aangezien op dat punt niets overheen gezet kan worden. Door de hitte op de laspunten gaat het materiaal vervormen, bij mijn wielkast randen is dit bij de verse laklaag helaas ook nog te zien, maar op een punt dat iets minder in het oog springt als de c stijl..

Wel mooi dat er weer een hersteld wordt, ben benieuwd wat je er van gaat maken!


Het stuk op de C-stijl is geen overzet stuk. We hebben eerst het verrotte stuk eruit gehaald en hij heeft het donorstuk passend gemaakt en er in gelast. Zie je helemaal niks meer van

@ Tjaap:
Nee hoeft niet hoor. Is prima zo, maar toch bedankt
Sterker nog, van mij mag je dat andere topic wel verwijderen hoor
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold

Last edited by GolfMania : 10-02-2014 at 14:39.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum