Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2013, 00:33
Jimmymk1 Jimmymk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 25
Default Cabbie goes Gti

Hallo mede forummers,

Na een paar jaar op dit forum te hebben gekeken en een hoop wijzer ben geworden dmv dit forum heb ik zelf besloten om ook maar een aan een ombouw te beginnen. Nu wou ik altijd al wat meer vermogen en van die pierburg (1.6 motorcode EW) had ik wel eens genoeg dus besloten om er maar een 1.6 injectie in te bouwen en wel de gti motor met code eg. Een aantal maandjes geleden het blokje van tim van het forum overgenomen en het project was in principe gestart.

Zoals jullie kunnen zien heeft de cabbie veel liefde nodig nadat deze de afgelopen vier jaar alleen maar heeft stil gestaan en 2km heen en terug naar de apk heeft gereden.

Hier even een foto van hoe de cabbie er bij stond:



Nu heb ik al aardig wat onderdelen verzameld voor de motor swap alleen ik mis nog een aantal dingen

Ik heb al:
1.6 gti EG compleet met bak en oliekoeler
Kabelboom met computer
Opvoerpomp in de tank met vlotter
Aandrijfassen van gti
Radiateur van de gti

Dingen die ik mis:
Brandstofpomp onder de auto
Schakelmechanisme van 5 bak
Brandstof leidingen

Volgens mij moet dit alles zijn maar als iemand mij kan vertellen wat ik nog nodig heb dan hoor ik dat natuurlijk graag

Vd week eindelijk een begin gemaakt en het blok is er uit!




Omdat de vorige eigenaar de auto heeft laten overspuiten maar de motor ruimte niet heeft gedaan heb ik een aantal jaar geleden een keer met de spuitbus gespeeld en een groot gedeelte zwart gespoten

Gelukkig zat dit niet heel vast en kwam na een middagje poetsen en een hogedrukspuit goed los. Nu wil ik dit netjes aanpakken en de motorruimte in dezelfde kleur als de carrosserie of een andere kleur waar ik de cabbie in wil laten spuiten in de toekomst alleen ik weet nog niet helemaal zeker welke kleur dit zal worden :?:










Verder de cosmetische dingen ben ik ook al aan het verzamelen, zo heb ik al 2 originele voorschermen op de kop getikt en orginele voor en achterbumper van kunstof maar dit zal uiteindelijk de chrome stalen bumpertjes worden

De koplampen worden vervangen voor heldere kruis lampen en de embleem loze grill word vervangen voor een originele met enkele lampen en dat is deze:




Ik zal zoveel mogelijk foto's maken als ik ermee bezig ga en jullie zoveel mogelijk up to date houden

Gr Jimmy
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2013, 12:33
Sam mk1 Sam mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 58
Default

leuk, ben benieuwd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum