Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2004, 09:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default Inhouden en Stotteren :(

Hoi!

Even een vraagje:

ik rij nou al een aantal maandjes in een Golf 2 1.6 uit 1988 die ik samen met mij pa en ma heb (scholier). Maar hij begint steeds vreemder te doen:

Als ik bv een constante snelheid rij, bijvoorbeeld 50 in z`n 3 of 4.. dan valt hij af en toe weg en krijg je het schokkend effect.. heel vreemd en irritant.

Als ik terugschakel, bij normale toeren, dan gaat er een soort vibratie door de hele auto heen, wat ook heel erg frustrerend is..

Af en toe als ik de motor uitzet, dieselt hij na

Ik laatst vervangen de bougies, verdeelkap, rotor, luchtfilter, oliefilter, benzinefilter, olie en koelvloeistof, ook heb ik de carb gereinigd met een carburateurreiniger, maar de klachten blijven.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij erg blauwe rook uitademd als hij warm is en dat ik de ontsteking misschien moet laten afstelle, ook om het nadieselen, maar ik krijg de ontsteking niet gedraaid, maar zouden alle dingen hier het gevolg van zijn??? kan het ook van versleten klepgeleiders???

dit is de motor:



Hij rijdt verder super en is behoorlijk fel.
Wie helpt me uit de brand????
Groeten rene en alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 01-12-2004, 12:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

up!!
Reply With Quote
  #3  
Old 01-12-2004, 13:31
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

hellup!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-12-2004, 17:21
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

veel reacties moet je niet verwachten want ik heb een paar dagen terug ook zo'n probleem opgeschreven en er word niet op gereageerd. beetje dooie boel hier geloof ik. mensen waarvan de uitlaatpakking kapot is weet iedereen een antwoord op maar hier nemen ze effe een kijkje en weg zijn ze. dacht dat er wel wat mensen bij zaten die verstand van zaken hadden. laat even je onsteking na kijken, mischien dat hij te laat staat. kan ook zijn dat je benzinepomp niet echt goed meer is, laat hem doormeten zal ik zeggen. ik hoor wel van je
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2004, 17:31
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

ik heb twee weken geleden ook zo een soortgelijk probleem gehad, maar het werd steeds erger en ben ik naar een monteur gegaan. Het bleek dat een membraan van een van de injectoren stuk of vervuild was.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #6  
Old 01-12-2004, 17:38
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ok hier iemand met verstand van zaken:
Indien je carburateur electronisch werkt (motorcode PN bijvoorbeeld).
Moet je het blok vervangen voor een GTI blokje.
Heb ik na een hoop gezeik (tot 5% niet afstelbaar Co, en dus half jaar geen APK) heb ik dit ook gedaan.

Ze staan bekend als een ramp, idd altijd stotteren stationair toerental dat varieert en slecht lopen.

Een andere echte oplossing is een vervangingscarburateur (mechanisch) van Weber (zijn in de UK te krijgen in ieder geval).

Voor de rest is er weinig aan te doen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum