Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2015, 21:06
RobiinMK2 RobiinMK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 13
Default Schade golf 2

Hallo.. Ik heb helaas een kutweekend achter de rug.. Onderweg naar de uitvaart van een goede vriend is in de rouwstoet een kettingbotsing ontstaan.. Ik had het geluk dat ik niemand geraakt heb voor me.. Maar helaas is mn beste vriend bij mij achterin gereden.. Ik heb er geen verzekering bij gehaald en wil het liever zo regelen met hem zodat hij zn premie behoud.. Want die zal anders wel verdubbeld worden en issie 4 jaar aant betalen voor dit..

De schade zal wel erger zijn als dat ik nu zou denken.. Ik denk dat een nieuw achterpaneel al veel dekt ik heb bij het reserve wiel de deuk teruggeslagen. Hier heb ik helaas geen foto's van.. Verder al de schade wat terug geslagen zo als het nu is ziet het er ietsje beter uit!!

Als jullie iemand weten die dit voor een mooi prijsje kan fixen in de buurt van Limburg noord dan hou ik me aanbevolen..

Tips en tricks ook zeer welkom!!


Een aantal foto's
















Heb hem anderhalve maand.. Het was de bedoeling dat ik in de zomer een dikke strakke golf zou hebben..
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2015, 21:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Jakkes... Dit redt je niet met een likje plamuur.
Ik zou m eerst es aan laten trekken en dan kijken. Wss moet het paneel of een deel ervan eruit gezaagd worden en opnieuw erin gezet worden.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2015, 23:47
RobiinMK2 RobiinMK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 13
Default

Iemand die me kan aanraden welk paneel aan te schaffen??
Reply With Quote
  #4  
Old 23-01-2015, 08:27
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Een beetje beun krijgt dat toch wel weer netjes?
Vergeet vooral niet om de binnenzijde tegen roest te laten behandelen!
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 23-01-2015, 09:26
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Beste is een paneel uit een sloper slijpen en dat erin laten zetten.
Is bij de mijne toen ook gebeurd,die zat nog een stuk verder in elkaar.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2015, 19:43
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Haal je achterbank er eerst maar eens uit. En kijk hoe het er daar uit ziet.
Dit soort schade zorgt er vaak voor dat het midden van de kofferbakvloer (dwz ook de gehele reservewielbak) een stukje naar voren is gekomen. Dit zie je dan ook zodra je een nieuw achterpaneel er op wilt zetten: sluit niet meer aan.
Kijk er dus eerst even naar. Soms is het zo dat de plaat van de achterbank ook verbogen is. Zie je pas bij demontage ervan.

Bij schademelding zie je hier al gouw met een totall loss voor een standaard golf2.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-02-2015, 20:24
RobiinMK2 RobiinMK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 13
Default

Zit te denken om het bovenste stuk stak te plamuren en dan dikke bumpers te nemen.. Dan zie je het onderste stuk niet meer.. Een nieuw paneel lijkt me te veel werk en te hoog in de kosten..

Groetjes, Robin
Reply With Quote
  #8  
Old 03-02-2015, 22:39
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Nee man, niet met plamuur gaan lopen klooien, gaat niet netjes uitzien, beter gewoon een stuk uit een sloper slijpen en dat erin lassen.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #9  
Old 04-02-2015, 22:13
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

En als je er (zelf) een nieuw stuk in las word dit wel netjes? En heb je geen plamuur nodig? Heb je dit ooit wel eens gedaan?

Het is het helemaal niet waard om er een nieuw stuk in te zetten, een goede plaatwerker kan dit in de avonduren voor niet teveel geld weer gewoon voor je strak krijgen. (wel goed tegen roest laten behandelen na het spuiten)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 05-02-2015, 17:25
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Quote:
Originally Posted by VdubMKII
Nee man, niet met plamuur gaan lopen klooien, gaat niet netjes uitzien, beter gewoon een stuk uit een sloper slijpen en dat erin lassen.


en dan ? spuiten?

Avondje kloppen met een hamer en tas, laagje plamuur er over en zo goed als klaar.Je kunt over al mooi bij van binnen uit.

Zo van de foto te zien, valt het wel mee met de balken/ vloer.Maar als je een foto kunt posten geeft het al meer duidelijkheid.

Waar kom je vandaan ? mischien kan ik iets voor je betekenen
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #11  
Old 15-06-2015, 23:08
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik zou waarschijnlijk zoiets als dit hebben gekocht , slechte stuk kun je er uit slijpen en uit dit plaatwerk een bepaald deel terug lassen.
Alleen vraag ik me af of dit nou meer werk zal zijn dan het gaan proberen uit te deuken en plamuren etc. Wat ik wel weet is dat je waarschijnlijk minder plamuur gebruikt als je een groot deel wisselt met lassen zoals ik zei.
Ik persoonlijk zou er liever nieuw plaatwerk in zetten want ben niet zo van het dik plamuren...als er weer een tik tegen komt breekt het hele geplamuurde deel incl lak.
Of je kan zoals boven gezegd plaatwerk uit een sloper halen, werkt ook prima natuurlijk.


Last edited by Kevert : 15-06-2015 at 23:11.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum