Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2016, 03:03
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Smile Golf 2 1.3 NZ Vraag!

Hallo mensen,

heb sinds vandaag een Golf 2 1.3i Manhattan motorcode NZ gekocht en heb een aantal vraagjes.

1. voor elke 100 meter die ik met de auto rijd telt hij een kilometer bij de kilometerstand erbovenop. wat gaat hier niet helemaal goed

2. kachel word niet warm maar motor word wel netjes warm op temperatuur dus de thermostaat is niet defect. zitten er nog ergens regelkleppen tussen die dicht blijven staan?

3. motor bouwt niet echt druk op in het koelvloeistof reservoir, auto rookt verder niet en trekt en rijd verder ook prima. toch een klein lek in de koppakking ?
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2016, 03:42
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

1. Heb je wel een dagteller? Zo nee heb je waarschijnlijk een 5 cijferige teller en is de meest rechtse een hectrotellertje die elke 100 meter telt.
Normaal gezien is die trouwens ook wit.

2. Lucht in het systeem of de klep van de verwarming werkt niet. Overigens kan het zijn dat je kachel een bypass heeft gekregen. Schijnt wel vaker voor te komen bij golf 2 als de kachelradiateur lek is. Even alles nalopen.
Mocht het de klep zijn kan de kabel tussen knop en klep (dit kan een klep zijn in de leiding) kapot zijn. Soms is die gewoon losgelopen doordat de klep te stroef ging.

3. Is het nou wel of geen druk? Normaal bouwt elk koelsysteem druk op (dit zorgt ervoor dat de kooktemperatuur van je koelvloeistof nog verder omhoog gaat) Als je het gelijk vanaf start ziet bubbelen is het vaak wel de koppakking. maar voor wat je nu vertelt lijkt me dat niet het geval.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 25-12-2016 at 03:44.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-12-2016, 07:16
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

1) zoals hierboven vermeld heb je tellers met een 100meter wieltje. meestal wit wieltje met rode letters terwijl de rest zwart is met witte letters

2) in de chauffage bak zitten er kleppen die de lucht gaan omleiden als je aan die hendels schuift in de console. die kleppen zijn grote metalen platen met een hoop gaten in. er zit een soort van mousse over om dat af te sluiten. na enkele jaren vergaat die mousse, brokkeld af en je krijgt kleine stukjes die uit de verwarmingsroosters vliegen. op dat moment komt de koude lucht gewoon recht binnen zonder door je verwarmingsradiator te gaan. je krijgt dan lauwe lucht.
onderkant dashboard eraf, 2schroefjes onder de motor ruimte losmaken, 2 leidingen losmaken en gehele chauffageunit eruit halen.
dan die openen om de kleppen te herbekleden.

slechte:



goeie:



3) druk opbouwen die je als je water gaat koken. met dit huidig weer heb je genoeg koeling waarbij de motor misschien koud genoeg bllijft. bij rustig rijden komt mijn motor niet boven de 86-87°C uit

er staat online wel ergens een pdf met de volledige beschrijving en fotos hoe je de verwarming eruit haalt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 25-12-2016 at 07:25.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-12-2016, 11:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Voor je verwarming moet je oppassen welke mousse je gebruikt , moet hitte bestendig zijn! Ik heb strijkdoek gebruikt, dat is hitte bestendig en komt aardig in de buurt van wat er origineel op zit. Hier vind je meer info over de kachel: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63316
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #5  
Old 25-12-2016, 22:27
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

bedankt voor de antwoorden mannen! heb nog een klein vraagje
als ik in de 1e versnelling sta en ik wil naar zijn achteruit schakelen moet je hem normaal gesproken induwen en naar linksboven schakelen. echter hoef ik mijn pook helemaal niet in te duwen en kan ik hem dus meteen in zijn achteruit zetten. zit hier een pal of beveiliging op die bij mij ontbreekt ?

hoor het wel

Groeten!
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #6  
Old 25-12-2016, 22:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Licht je pook eens op
Best kans dat die ver omhoog komt
Reply With Quote
  #7  
Old 25-12-2016, 22:38
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Op de pook zit een uitsteeksel dat tegen een nylon blokje aan moet stoten; als je de pook indrukt gaat 'ie er onderlangs.

Zie https://boelm.nl/volkswagen/golf-2-...191711146c.html

Dat blokje kan stuk of versleten zijn. Slijtage aan het draai- en steunpunt van de pook heeft trouwens hetzelfde effect.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2016, 23:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dat het blokje uitslijt is uitzonderlijk! Ik had exact hetzelfde probleem. Je moet je schakelmechanisme reviseren, en niet enkel de stangetjes op de versnellingsbak maar ook bal onder aan de pook. Deze slijt uit, waardoor er speling op komt. De veren op de pook durven ook wel eens te breken.

Ik heb deze twee dingen gekocht:
https://boelm.nl/reparatieset-voor-...-191798000.html
https://boelm.nl/omkeeras-191711173b.html

en nu schakelt hij weer als nieuw. Past volgens de site enkel op 1.6-1.8 modellen, maar ze zeggen ook dat hij voor alle 4 en 5 bakken past. Iemand die kan bevestigen of dit ook op een 1.3 past? Lijkt me van wel maar ben niet zeker
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #9  
Old 26-12-2016, 00:29
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Niet zo uitzondelijk als je denkt:
- bij mijn vorige Golf II was het flink uitgesleten, waarschijnlijk door een combinatie van ruw schakelen en (idd.!) een versleten bal;
- bij mijn huidige auto is ook al duidelijke slijtage te zien, maar dat geeft nog geen problemen met schakelen.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-12-2016, 00:32
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Ik heb deze twee dingen gekocht:
https://boelm.nl/reparatieset-voor-...-191798000.html
https://boelm.nl/omkeeras-191711173b.html
Iemand die kan bevestigen of dit ook op een 1.3 past? Lijkt me van wel maar ben niet zeker

Op mijn '84-er Golf met 1.3 HK-blok alvast niet, dat schakelmechaniek is heel anders!


(Zet ondertitels aan voor meer toelichting)
Reply With Quote
  #11  
Old 27-12-2016, 00:05
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Iemand die kan bevestigen of dit ook op een 1.3 past? Lijkt me van wel maar ben niet zeker


Past niet.
Alleen de revisieset voor de pook zelf is gelijk.
Maar 1.3 hebben een 085 bak en het schakelmechanisme is nagenoeg gelijk aan die van een polo uit die tijd.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2017, 09:39
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

heren nog even een vraag,

ik heb natuurlijk mijn zeer krachtige 1.3i NZ

nu loopt hij netjes! alleen nu als hij koud of warm is stottert hij af en toe. vooral als ik in zijn 4e versnelling wil accelereren bij het invoegen op de snelweg. dan valt het vermogen weg en moet ik even 5 sec de koppeling intrappen en dan is het weg.

iemand enig idee wat het kan zijn ?

- alle vacuumslangen zijn netjes(eindstukjes vervangen e.d.)
- nieuwe bougies
- nieuw brandstoffilter
- LMM reageert als ik de stekker eraf trek
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2017, 21:44
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 268
Default

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.

Na veel zoeken bleek dat de draad van de Lambdasonde tussen de uitlaat en stekker (spruitstuk) op een plek tegen de carrosserie (wielkast) de plastic buitenlaag was doorgesleten.
Tape eromheen en het enigma was opgelost.

Je zou ook de vacuumvervroeger (paddestoel achter op ontsteking, bij de verdelerkap) kunnen testen dmv aan betreffende vacuümslangetje te zuigen.
Als je een vacuum zuigt werkt het goed. Als je blijft zuigen is het membraan stuk.

Hopelijk heb je hier wat aan.

"In before: blauwe temperatuurvoeler verwijzing"!
Reply With Quote
  #14  
Old 13-03-2018, 11:21
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

Quote:
Originally Posted by Michaelknight
heren nog even een vraag,

ik heb natuurlijk mijn zeer krachtige 1.3i NZ

nu loopt hij netjes! alleen nu als hij koud of warm is stottert hij af en toe. vooral als ik in zijn 4e versnelling wil accelereren bij het invoegen op de snelweg. dan valt het vermogen weg en moet ik even 5 sec de koppeling intrappen en dan is het weg.

iemand enig idee wat het kan zijn ?

- alle vacuumslangen zijn netjes(eindstukjes vervangen e.d.)
- nieuwe bougies
- nieuw brandstoffilter
- LMM reageert als ik de stekker eraf trek




Hoi ben ik weer!

heb nog steeds hetzelfde probleem. Het werd nu zo erg dat er niet meer mee te rijden was op de snelweg. Ik heb nu de brandstof pomp vervangen voor een nieuwe en het is al veel beter maar nog niet optimaal. Het stotteren/bokken geneurd nu zlleen als de motor warm is. Als ik de koppeling intrap en even stationair laat draaien kan ik weer verder rijden.

Reeds vervangen:

Nieuwe brandstofpomp
Nieuwe blauwe sensor
Alle bougies
Bougiekabels
Rotor
verdelerkap
Ontsteking staat goed

Problemen die ik zelf kan bedenken:

1. Zelf denk ik nu dan de brandstofdrukregelaar aangezien het lijkt alsof hij niet genoeg brandstof krijgt.en de brandstof niet op druk krijgt bij de fuelrail

2. Vuil in de tank

3. Opvoerpomp in de tank die niet helemaal fris meer is ?


Hebben jullie verder nog goeie tips en tricks?

Gr michael
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98

Last edited by Michaelknight : 13-03-2018 at 12:04.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum