Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2003, 14:45
der_Beukmeister der_Beukmeister is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default Stuurstangen raken chassis?

hey!

iemand zei me dat als ge je golf goed laag legt, dat de stuurstangen het chassis dan gaan raken...

Dit is volgens mij toch niet echt gezond.. wat zijn de gevolgen? en wat kan je eraan doen?

Ik ben namelijk van plan om mijn golf II toch ook wel deftig laag te leggen, dus leek me dit toch wel vrij belangrijk om te weten

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2003, 14:52
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Idd dat risico loop je idd. Heb zelf mijn auto 6 cm van de grond af liggen en ik lijn hem bijna elke maand wel een keer uit omdat daardoor idd je spoorstangen een beetje verbuigen en de afstelling van de auto gaat afwijken wat resulteert in scheef aflsijtende banden. Maar niet alleen je spoorstangen gaan in aanraking komen met je chassis maar ook je dikke aandrijfas die zal ook je chassisbalk wel eens aan kunnen raken en zker als je er een soeple verlagingssetje onder gaat zetten . suc6
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2003, 14:54
der_Beukmeister der_Beukmeister is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

ik heb momenteel een vaste Bilstein verlaging en samen met iets lager profiel banden 185/50/14 kom ik nu op een 7cm van de baan.. maar binnenkort met een verstelbaar kitje (hard genoeg) zou ik hem toch nog een 3tal cm willen laten zakken

oh ja, tot nu toe raakt er niets..

Groeten!
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2003, 14:58
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

nog een 3 tal centimeters zal vast wel kunnen maar tegen het chassis zal het soms vast wel aankomen doet het bij mij soms ook niet vaak maar als je eens een lekker bult in de weg krijgt dan zal dat best wel eens gebeuren.
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2003, 15:03
der_Beukmeister der_Beukmeister is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

ah ok bedankt voor de snelle reactie

Ik zal het dan wel regelmatig eens controleren, als het echt te erg zou worden zet ik hem wel een tikkeltje hoger, maar dat is de bedoeling natuurlijk niet 8)

Greetings!
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2003, 15:06
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

idd ik heb de spullen ter beschikking en dan maakt het niks uit maar een advies monteer wel een alu/stalen plaat onder je motor door anders overleeft je carterpan het niet lang.
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2003, 15:09
der_Beukmeister der_Beukmeister is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

ja, daar moet ik nog iets op vinden.. tot nu toe heb ik nog nooit met mijn carter geraakt, maar kan me wel voorstellen dat dat wel eens zou kunnen veranderen...

ik ga me eens informeren om zo een plaat te monteren

thx!
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2003, 15:34
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

een plaat via de dealer is €300 een zelfbouw plaat zoals ik ook heb kost je nagenoeg niks
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #9  
Old 19-12-2003, 15:45
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Mark : ik weet dat er voor de eerste types Polo's van VW uit een carterbeschermer bestaat .. zijn die er ook voor andere modellen dus ?
Reply With Quote
  #10  
Old 19-12-2003, 15:45
der_Beukmeister der_Beukmeister is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

aha bedankt voor de goede tip! heb je misschien wat meer info over hoe ik te werk moet gaan? dat lijkt me wel een tof projectje
Reply With Quote
  #11  
Old 19-12-2003, 17:14
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Volgens mij ook voor de golf.

Misschien even wat aanpassingen maken aan je chassis anders
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 19-12-2003, 18:58
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Van de aandrijfas heb ik soms wel last van, maar de stuurstang heb ik geen last van. Die raakt bij mij het cahssis nooit. En aangezien ik em ook wel een beetje verlaagd heb.

die carterplaat is idd wel nodig. Ik heb er eerst 2 gehad zonder plaat en dat resulteerde in 2 keer een lekke pan en nu heb ik dr een plaat onder gelast en die vangt alles mooi op.

Braspenning verkocht die niet van die beschermplaten?
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2003, 19:29
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

die van mij is ook 6cm rondom verlaagt maar die raakt niks en de uitlijning blijft ook goed. Ik heb hem al een paar keer gecontroleerd maar hij blijft goed. Maar mijn auto is wel erugh stug...
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #14  
Old 20-12-2003, 12:26
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Voor carterbeschermers... voor alle modellen is wat te krijgen bij www.wiechers-sport.de is een alu plaat btw.. dus misschien iets minder 'betrouwbaar' als een stalen plaat... Maar voor elk model is dus wat te krijgen... (prijzen tussen 200 en 300 euro meende ik, kijk zelf maar)

Btw, voor de zelfbouwers... waar hebben jullie de plaat aan gemonteerd? ik wil er ook 1 onder hebben voor mijn ophanging (1.3 heeft een hoog carter) maar ik vraag me dus af waar bevestig je de plaat voor?? Of hebben jullie zo een plaat op de carter vast gelast?? :?:

btw, bij mijn Jetta ( I ) heb ik nog niet zulke problemen gehad met aanlopen van assen of stangen, ook nooit bij stilgestaan trouwens.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #15  
Old 20-12-2003, 12:43
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

alle bodemplaten waren/zijn er idd voor elke vw ook voor de golf dus. Die plaat was een extra optie op de golf toendertijd. Hij kost dan wel +/- €300 maar ik vond dat een beetje te duur en heb een stuk traanplaat gepakt wat ik netjes in vorm heb gebogen en zo doende onder de auto heb gemonteerd aan bestaande boutgaten en een paar vette tyraps zodat ie er niet zomaar onderuit zal komen omdat er toch best wel wat kracht op komt te staan
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #16  
Old 20-12-2003, 12:45
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Oh de plaat zit voor aan de bout van de motorsteun vast gemaakt en achter heb ik hem vast gezet aan het subframe het is allemaal wel wat passen en meten maar is goed zelf te doen.

Ohwja Ook past de bodemplaat van een Seat Inca /Vw Caddy onder je golf een paar kleine dingen kloppen niet maar passen doet het wel.
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #17  
Old 20-12-2003, 18:09
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Mijn carterplaat is zelf gemaakt. het is een plaat van 0.5 cm dik en die zit aan de onderkant van het carter gelast. Hij begint dus bij de plek waar ie altijd lek gaat oftewel onder de carterstop en loopt dan onder het carter door tot iets na de bocht.
Reply With Quote
  #18  
Old 20-12-2003, 19:15
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Kan het niet zo zijn dat de stuurstangen op verschillende manieren gemonteerd worden??

Boven op het fusee gemonteerd (Als dit zo is en je verlaagt hem stevig komen de stuurstangen extreem schuin te staan)

En onder/hangent aan het fusee gemonteerd??

Dit zou misschien een oplossing kunnen zijn voor degene die zin heeft om het uit te zoeken.Als het zou kunnen dan moet je fusse uitgefreest worden en andere kogels monteren (met een rechte spoed ipv een conische)
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #19  
Old 20-12-2003, 19:44
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Slim plan wouter, voor diegenen die echt op de grond willen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #20  
Old 20-12-2003, 19:56
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Is niet mijn idee,maar ik moest dit zelfde geintje uithalen om de bus voor compleet op straat te kunnen krijgen.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum