Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2012, 14:03
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default Mistlampen voorbumper probleem

Beste Forumleden,

Enige tijd geleden heb ik mislampen en originele steunen gekocht voor mijn golf mk 2 (met dikke bumpers).

Ik heb de kabelboom liggen tot vooraan onder in de bumper. Ik heb op mijn stage met originele volkswagenstekkers (2-polig) het laatste stukje kabel gemaakt zodat ik de lampen op de kabelboom kan aansluiten.

Op de kabelboom zaten op 2 plaatsen mannetje vrouwtje stekkers.
Op de door mij gemaakte kabels heb ik ook zo'n stekkertje gemaakt en vervolgens verbonden (en daarna met krimpkous eromheen zodat ze elkaar niet raken)

Na het inschakelen van de lampen ging alleen de rechtse branden. Ik heb ze toen eens doorgemeten en op de stekkers krijg ik bij beide kanten 10 volt.

Ik kwam erachter dat als ik bij de linker lamp wat met de bedrading van de kabelboom speelde de lamp wel ging branden, ervanuitgaande dat er dus een slecht contact was heb ik de draden voor de linkerkant met scotchlocks verbonden aan de kabelboom.

Het probleem is nu dat de zekering van de mistlampen (15 ampere) steeds klapt wanneer ik de lampen inschakel.

Ik heb al gecontroleerd of de + en - elkaar ergens raken maar kan niks ontdekken wat niet klopt?

Ik heb geen Relais 53 gemonteerd omdat dit geloof ik alleen nodig als men wenst de mistlampen te kunnen inschakelen bij zowel stadslicht als dimlicht i.p.v. alleen dimlicht.

Heeft iemand een idee waarom deze zekering steeds knapt? Toen bij het inschakelen er maar 1 lamp ging branden en ik vervolgens wat met de kabelboom aan de linkerkant bewoog (zodat de linker lamp ook ging branden) knapte de zekering niet

Ik denk dus dat er iets misgaat bij het inschakelen van de lampen?

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
Ik zal anders ter verduidelijking wat foto's plaatsen.


Gr Maarten
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2012, 18:48
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Wanneer je zekering er uit gaat dan is er duidelijk sprake van kortsluiting.
15a is de juiste zekering voor de mistlampen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum