Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2016, 08:29
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default ECU sleutelvrij maken

Hallo,

ik zit er over te denken om een 1.8T (waarschijnlijk AGU) in een Polo 86c te leggen. Nu vraag ik mij af hoe het zit met de elektronica. Het interieur zal vrij spartaans worden, dus ik heb geen zin om een complete binnenkabelboom er in te leggen.

Als ik mij goed heb ingelezen, en ik zou een donor auto kopen, en ik wil de standaard software gebruiken, dan moet ik echt alles overbouwen, sigarettenaansteker, airbags etc. Correct?

Nu is mijn vraag, wat houdt het sleutelvrij maken van de ECU precies in? Wat kan ik hiermee allemaal achterwege laten? Het liefst gebruik ik alleen het broodnodige, dus ook geen milieumeuk, airco, stuurbekrachtiging etc. Kan dit met sleutelvrij maken, of ben ik het beste af met een KMS systeem, wanneer ik alleen het minimale wil gebruiken?

Graag hoor ik van jullie.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2016, 09:37
GS_Golf_3 GS_Golf_3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 14
Default

ECU sleutelvrij maken is enkel de startblokkering eruit halen.
Dit wil zeggen dat je heel het contactslot en bijhorende sleutel niet hoeft te gebruiken vanwege de immobilizer die er standaard in zit.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2016, 10:01
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default

Dat betekent dat ik nog steeds de hele binnenkabelboom moet gebruiken, en alle onnodige motortoebehoren?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2016, 10:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Nee hoor, je kan hem sleutelvrij laten maken en dan ben je niet meer de originele sleutel met transponder en de originele klokkenspel nodig. Interieurkabelboom is niet nodig

Milieumeuk kan je weglaten en evt laten wegschrijven om foutmeldingen te voorkomen. Je ziet ook wel eens dat er met weerstandjes gewerkt wordt om de ECU te laten denken dat het meuk er nog op zit, maar mooiste is wegschrijven. Scheelt weer een paar kopertouwtjes
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2016, 11:23
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Zoals Rene al aangeeft: wegrijblokkering eruit laten halen, alle milieu-meuk weg, gelijk ff laten chippen en de kabelboom aanpassen...
Als je dit alles door Stefan Baggen laat doen(je stuurt hem de kabelboom en ECU op, en binnen de kortste keren heb je een kant en klaar pakket terug, aansluiten en starten maar!
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2016, 19:16
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default

Oke, gelukkig maar, geen duur KMS systeem nodig dus. Stefan Baggen zegt mij niets, is dat iemand van hier? Wat hij aan biedt klinkt goed, en software matig ben ik erg zwak, en dat is een understatement.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2016, 19:46
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Stefan Baggen(zoek hem maar ff op FB) is 1 van de mensen hier die ecu's kan vrijschakelen en kabelbomen kan aanpassen(naast Pewi en nog een paar..)

Mocht je evt toch interesse hebben in een mooi stand alone systeem(voor NIET KMS geld..) dan heb ik nog een kompleet STinger management te koop incl kant en klare kabelboom ed..
Reply With Quote
  #8  
Old 28-04-2016, 20:02
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default

Ik ga wel voor originele software. De gewenste upgrades zijn prima te doen met originele software. De enige reden dat ik voor KMS zou gaan, zou zijn omdat ik dan niet het minimale kan gebruiken.
Zou ik wel voor een programmeerbaar systeem gaan, dan was ik wel voor KMS gegaan, gezien het feit dat ze Nederlands zijn en in Nederland zitten, wat natuurlijk enorm scheelt bij de ondersteuning.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-04-2016, 08:16
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default

Is hier ook bekend wat er allemaal minimaal naar de ECU moet gaan om de motor te laten lopen? Ik ben nog niet zo bekend met 1.8T motoren, maar lees wel eens wat over bijvoorbeeld N112 en N249 mods. Zijn er nog meer van dit soort modificaties bekend?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum