Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-03-2004, 13:29
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question Lekkende brandstofpomp

Sinds een paar dagen lekt mijn brandstof pomp (GTI mk2, 1985 8V), ogenschijnlijk uit het huis waar de brandstofpomp in gemonteerd zit. Maar ik heb zo het idee dat het niet het huis zelf is, maar een van de O ringen waarmee de pomp in dat huis is gemonteerd.

Heeft iemand anders iets dergelijks al aan de hand gehad? En zo ja was het echt het huis of was het iets anders.

Ik heb namelijk niet veel trek om de hele zooi er onderuit te halen, om dan te ontdekken dat het iets anders was (een O ring of zo)
Reply With Quote
  #2  
Old 04-03-2004, 13:41
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

nou, gewoon een paar ringen halen, kosten geen kapitaal, en die er tussen zetten. Ik weet alleen niet of je er zo bij kunt, zonder de pomp eronderuit te halen.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2004, 14:12
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Als het goed is kun je bij de meeste ringen zo bij, want ook het brandstoffilter hangt tegen dat huis aan, en dat is relatief makkelijk te verwisselen

Mijn vraag stelde ik eigenlijk omdat je wel vaker hoort dat de pomp lekt, maar eigenlijk nooit hoort wat nou de reden was van de lekkage. Als het met een paar simpele ringen te verhelpen is, is dat makkelijker dan de hele pomp vervangen toch ?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2004, 19:24
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Dat is waar. Gewoon eerst slangen goed controleren en die ringen vervangen want die kosten toch niet zo veel. Als die dan nog lekt kun je de complete pomp er altijd nog onderuit halen.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2004, 17:07
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Als je alles even schoon maakt kun je toch zo ontdekken waar het lekt?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 07-03-2004, 12:26
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Nou zoals je weet hangt een brandstof pomp van een GTI nou niet op een echt makkelijke plaats.....rechtsachter onder de auto, terwijl een aantal slang aansluitingen boven op het pomphuis zit...........helaas is het dus vrij lastig bekijken WAAR het precies lekt

Bovendien zitten de bevestigings bouten zodanig vast dat de kans groot is dat er wat afbreekt bij demontage......

Als ellende te voorkomen is, is dat altijd meegenomen.......inmiddels is de pomp al verwisseld.......en was het huis niet lek ;-)))

De slang van de opvoerpomp vanuit de tank bleek door te zweten.....gelijk maar vervangen, de oude pomp gaat weer bij de spare onderdelen
Reply With Quote
  #7  
Old 07-03-2004, 13:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Bedankt voor de info Fred. Helaas is het inderdaad allemaal erg breekbaar om die pomp heen na 15 jaar zout en water..... Is ook niet ongewoon dat de ophangbeugels gewoon doorroesten!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 07-03-2004, 14:15
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Nou in dit geval dus bijna 19 jaar ;-))

Word wel eens vergeten dat je meer ellende kan aanhalen door ondoordacht dingen los te halen, met als gevolg afgebroken dingen ....Ik ben al een week bezig geweest om de zaak met Imal (kruipolie) voor te bewerken

Vandaar ook mijn vraag of er iemand was met ervaring bij lekkende brandstofpompen voordat het onnodig bleek om alles los te halen
Reply With Quote
  #9  
Old 07-03-2004, 16:02
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik weet dat het reservoir van de pomp nog wel eens wil lekken, op de naad, dus niet zozeer bij de pomp zelf.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum