Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2009, 23:35
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default t3 verlagen...NU voor 26 verlaagd en achter 14 cm

Ben een projectje begonnen t word een lowrijder t3 westfalia in twee kleuren,,,26 cm verlaagd ,,,en das laag met porsche alu...
, en wat vinden de mannen dr van??///
__________________
quintus.....de grote race

Last edited by carbreaker de autosloper : 11-04-2010 at 18:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2009, 09:29
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Beetje zonde om een originele LBX-T3 om te bouwen naar WBX niet? Er zijn genoeg waterkokers die je dan als basis zou kunnen pakken...
Mocht je hem ombouwen naar waterkoker, probeer dan het front dicht te houden, zodat je de 'vintage T3 look' houdt.

Punt is altijd de bak: ook een bus met tweeliter motor heeft standaard een behoorlijk korte bak, het waren immers werkpaarden. Daarom moet de motor die je erin hangt een toerenmotor zijn.. of je moet de bak aanpassen natuurlijk.
Een VR6 in een T3 doet het vaak wel leuk :-P

Kijk ook eens op www.teedrie.nl of zo, daar zitten wat meer T3 gekken.

Jens
Reply With Quote
  #3  
Old 31-01-2009, 10:00
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Weg met die aircooled rommel, ik zou voor een 2.1 wbx gaan! 5 bak eraan en het komt een beetje vooruit.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #4  
Old 31-01-2009, 10:20
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Luchtkoeler tunen is dure hobby, dan is een waterkoeler beter/goeiekoper..maar om daar nu een luchtkoeler voor te verkrachten.....NEEN

VR6 is leuk.... adapterplaat, (water)koeling, uitlaat etc. ook behoorlijk klusje maar wel erg heftig... nogmaals zou ik zeggen neem een waterkoeler als basis is makkelijker

Succes
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2009, 10:28
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Nee man, Paul heeft ook een g60 in zijn t2b gebouwd, dat zie je ook niet, je kunt het best leuk doen, bij een t3 zie je alleen een rooster, en ik persoonlijk vind een t3 watergekoeld niet minder qua looks dan een aircooled met die brrt motoren. Ik heb zelf ook een aircooled t3 gehad en echt lekker is het allemaal niet, te weinig power om mee te komen, net een kever.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2009, 10:50
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Nee man, Paul heeft ook een g60 in zijn t2b gebouwd, dat zie je ook niet, je kunt het best leuk doen, bij een t3 zie je alleen een rooster, en ik persoonlijk vind een t3 watergekoeld niet minder qua looks dan een aircooled met die brrt motoren. Ik heb zelf ook een aircooled t3 gehad en echt lekker is het allemaal niet, te weinig power om mee te komen, net een kever.


Hier zeg je toch zelf al dat hij net zo goed een waterkoeler als basis kan nemen... minder werk en de looks zijn hetzelfde...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2009, 11:03
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Hier zeg je toch zelf al dat hij net zo goed een waterkoeler als basis kan nemen... minder werk en de looks zijn hetzelfde...

Kan, maar die basis heeft hij niet, waarom zou hij dan nog een watergekoelde moeten nemen? Ik snap niet waarom iemand van een aircooled model geen watercooled model mag maken, alleen omdat aircooled heilig is ofzo? Het is zijn wagen en ik zeg ombouwen naar wat fatsoenlijkere pk's! Just my 2 cents.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2009, 11:07
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Evilnyntje, wat doe je je naam eer aan zeg! Mag wel ietsjes vriendelijker van toon...

Luchtgekoelde T3's zijn zeldzaam. De eerste jaren rotten erg hard, ze zijn maar een paar jaar als luchtkoeler gebouwd. Het maakt ze een stuk klassieker dan de latere T3's.

Als je er een waterkoeler ingooit kan ik best begrijpen, maar doe het dan bruut, en op zo'n manier dat de auto er van buityen nog luchtgekoeld uitziet. Dat toont je respect voor het voertuig.....
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2009, 11:08
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Kan, maar die basis heeft hij niet, waarom zou hij dan nog een watergekoelde moeten nemen? Ik snap niet waarom iemand van een aircooled model geen watercooled model mag maken, alleen omdat aircooled heilig is ofzo? Het is zijn wagen en ik zeg ombouwen naar wat fatsoenlijkere pk's! Just my 2 cents.


Klopt, Hij moet het zelf weten wat hij met z'n auto doet. Dat maakt me ook niet uit. Ik weet niet hoe de basis is maar een luchtgekoelde westfalia is m.i. wat je een beetje in ere moet houden. Ik weet niet hoe de basis is maar goede bussen worden schaarser. Daarbij komt een grote klap werk wat inprincipe onzinnig is omdat er ZAT waterkoelers te vinden zijn...maar ja als je al een VR6 al wilt inbouwen, waar heb je het dan eigenlijk over...dan maakt dat zagen en paar slangen ook geen drol meer uit.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #10  
Old 31-01-2009, 11:09
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Evilnyntje, wat doe je je naam eer aan zeg! Mag wel ietsjes vriendelijker van toon...

Luchtgekoelde T3's zijn zeldzaam. De eerste jaren rotten erg hard, ze zijn maar een paar jaar als luchtkoeler gebouwd. Het maakt ze een stuk klassieker dan de latere T3's.

Als je er een waterkoeler ingooit kan ik best begrijpen, maar doe het dan bruut, en op zo'n manier dat de auto er van buityen nog luchtgekoeld uitziet. Dat toont je respect voor het voertuig.....

Ach het is maar hoe je het leest en hoe gevoelig het bij jezelf ligt denk ik. En als je gelezen had dan heb je vast gemist dat ik hem tipte om het bv net zoals Paul te doen in zijn T2b, daar zag je het ook niet aan.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #11  
Old 31-01-2009, 15:33
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
zoals Paul te doen in zijn T2b, daar zag je het ook niet aan.


Correctie T2a

Gewoon lekker water inbouwen, voor diegene die het zonde vinden; op deze manier worden ze nog schaarser en krijgen een hogere waarde

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #12  
Old 31-01-2009, 15:53
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Paul's T2A also known as "the slut"

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-01-2009, 17:11
Danzel Danzel is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 60
Default

Ik zou hem lekker lucht gekoeld houden als ik jou was. Ombouwen naar watergekoeld is zonde. Als je toch een watergekoelde wil hebben verkoop dan je luchtgekoelde en koop een waterkokert. Hang er dan een subaru blok in die vindt voor weinig op de sloop en hebben gelijk al standaard iets van minimaal 110PK geloof ik. Dan heb je alleen nog maar een pasplaat en gaan met dat ding!

Maar goed ik zou lekker in de luchtgekoelde blijven rijden. Deze beginnen ook steeds populairder te worden en dus ook redelijk waarde vast. Een collectors item in wording al zeg ik het zelf
Reply With Quote
  #14  
Old 31-01-2009, 17:17
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

oke het is een cu 51 kw 70 pk en hij ligt dr natuurlijk uit samen met me grote vriend ben,
het kijken dr na duurde langer... 20 min tops,, voor het uit bouwen
nu zou ik graag grotere cilinders plaatsen ,,en dubbele carburateurs die ik nog heb van een alfa 33 dus zoek ik 2 spruitstukjes ,,,anders moet ik ze zelf maken ...en idd voor het orginele blijft lucht gekoeld mooier en het geluid is van zon boxer toch wel leuk retro hans was er vandaag,,,,klinkt geinig iemand nog wat in de aanbieding ???

wel ga ik de bodem onder de stoelen 7 cm ophogen zodat hij kan zakken met 17 inch ,naar -11 cm daarvoor moeten dan weer de schokbrekers buiten langs en moet de benzine tank 8 cm verder naar achteren ...anders kan het nooit ,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #15  
Old 31-01-2009, 20:08
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
wel ga ik de bodem onder de stoelen 7 cm ophogen zodat hij kan zakken met 17 inch ,naar -11 cm daarvoor moeten dan weer de schokbrekers buiten langs en moet de benzine tank 8 cm verder naar achteren ...anders kan het nooit ,,,,


Wil je met 285R17 gaan rijden ofzo? Hier heb ik nog NOOIT wat over gehoord... De schokbreker loopt door je veer dus moet je de veer ook verplaatsen?
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #16  
Old 31-01-2009, 22:29
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

tis al gebeurd nee ik zet hem buiten de draagarm de onderste bout laat ik dan doorschieten en schoor ik de schokker af op de boven kant van de subframe balk

dan kan ik op de plaats van de schokbreker een eventueel een hydrolische cilinder plaatsen ,
,,,een gat in de wielloop en een gat /uitsparing boven de draagarm dat geeft me eventueel de ruimte om het schokdemper punt naar boven te brengen ,en nu kan de draagarm niet meer tegen de bodem slaan

bij mijn weten kan je een t3 dus nooit verder dan 7 /8 cm laten zakken want dan slaan de draagarmen tegen de bodem

het geeft me nu met 205 45 16 ,,een verlaging van 13 cm voor en das best wel een hoop en een stoer gezicht ,,,fotoos staan op me mobiel ,,,post ik morgen

ps dr staan ook nog fotoos in de galerij
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #17  
Old 31-01-2009, 22:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default






__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #18  
Old 01-02-2009, 22:37
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

de nieuwe fotoos staan in de gallerij nu nog lager,,,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #19  
Old 02-02-2009, 14:05
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default


























__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 02-02-2009 at 14:15.
Reply With Quote
  #20  
Old 02-02-2009, 14:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ik vind hem nu al stoer.. gechannelde T3..
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum