Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #361  
Old 08-09-2015, 17:49
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
altijd weer intressant zo'n stukje tekst te lezen!

de velgen lijken me wel een gave optie, zie ze van het voor jaar graag onder de auto,
het heeft wel wat weg van de golf 6R? velgen zo met die 3 spaken


Zijn ook min of meer voor de mk6 bedoeld

http://www.oettinger.com/en/produkt...x-r-titan-grau/

Mijn auto leg ik wel wat lager en ik denk dat ze beter uit zullen komen onder mijn blauwe R32 met een geborstelde gril etc, maar hier zitten ze onder de mk6. Ik moet je zeggen dat ik ze zo onder deze mk6 een stuk minder mooi vind



Last edited by DutchBuild : 08-09-2015 at 17:55.
Reply With Quote
  #362  
Old 09-09-2015, 12:07
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Ik hoop dat je het niet erg vind dat je velgen weer wat achter gaan blijven, want ik vind jou kennis hierover ontzettend interessant.

Bovenstaand filmpje kende ik nog niet!
Laat dat nu net lijken wat ik in der tijd ook getekend had..
Snel ontwerp voor het idee, moet gewoon aanzetten tot uitdenken wat er dus langs mijn kant nooit van zal komen

Reply With Quote
  #363  
Old 09-09-2015, 16:36
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Zou eigenlijk een soort van diafragma moeten kunnen gebruiken. Dat is alleen wat lastiger te realiseren denk ik..
Reply With Quote
  #364  
Old 09-09-2015, 20:40
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Ruige set
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #365  
Old 10-09-2015, 07:37
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Ruige set



Dank je

Ik wil hem vooral netjes maken en niet versleutelen naar een showauto. Het is al zo moeilijk om een mooie eerlijke en onverprutste R32 te vinden en wil hem dan ook niet zelf versleutelen.

Ik wilde er een KW V2 schroefset onder zetten omdat ik hier zelf verdeler van ben, maar ik zag op de site van Oettinger dat zij ook schroefsetten leveren voor de R32.
Ook deze zijn door KW geleverd en is ook de V2, maar dan in het RVS met zwart ipv paars met geel

Ook de schroefset ga ik er van Oettinger onder zetten en vooral omdat ik dat leuk vind tezamen met de Oettinger velgen.

Verder ga ik vooral alles wat beschadigt is of niet helemaal lekker meer zit etc vervangen voor nieuw om hem weer zo netjes mogelijk te maken.

Ik wilde eigenlijk een zwarte hemel, maar deze zijn helemaal niet eens leverbaar geweest in 2007 en 2008 helaas waardoor ik dat ook maar niet ga doen.
Reply With Quote
  #366  
Old 13-09-2015, 18:29
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Een zwarte hemel doet in mijn ogen totaal geen afbreuk aan een nette R32, het is echt veel mooier hij word er geen cent minder waard van.
Volgens mij wilde je van deze auto gaan genieten dus ik zeg doen die hemel!

Ik hoop alleen dat hij niet uit elkaar gaat om vervolgens volledig opnieuw opgebouwd te worden... :-)
Reply With Quote
  #367  
Old 13-09-2015, 23:21
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Een zwarte hemel doet in mijn ogen totaal geen afbreuk aan een nette R32, het is echt veel mooier hij word er geen cent minder waard van.
Volgens mij wilde je van deze auto gaan genieten dus ik zeg doen die hemel!

Ik hoop alleen dat hij niet uit elkaar gaat om vervolgens volledig opnieuw opgebouwd te worden... :-)



Nee, deze gaat niet uit elkaar en ik vind hem mooi zoals hij origineel is. Echter komt er nog wel een schroefsetje onder en nog wat van die dingetjes om de puntjes op de i te zetten. Voor het custom-werk heb ik de mk2

Het is echter al eens mis gegaan met een Leon Cupra die ik destijds al wel speciaal had gekocht voor het verbouwen en dat liep helaas anders door gezondheidsproblemen. Daarna heb ik niks meer met de Cupra kunnen doen voor mijzelf, maar hij gaat toch race-klaar gemaakt worden door de nieuwe eigenaar.
Origineel was de Cupra niet echt mijn ding en dat ligt met de R32 wel anders, want ik heb toch wel een bijzondere klik met deze auto. Dit is dan ook op de mk2 na, de eerste auto die ik naar prive heb gehaald en prive rijd ipv op het bedrijf te laten staan.
Ik kan voor mijzelf geen raceauto bouwen omdat ik toch niet kan/mag gaan racen. Een paar rondje circuit voor de lol is een ander verhaal natuurlijk, maar daar ga ik geen auto speciaal voor bouwen en zou zonde zijn van de tijd en het geld.

Misschien dat je nog wel gelijk heb ook voor wat het zwarte hemeltje betreft. Ik zou er ook graag de mooie kuipstoelen in willen hebben, maar dan het liefst in het stof als deze ook leverbaar zijn geweest. Ik moet alleen een beetje uitkijken dat ik er niet te veel geld in ga steken

Last edited by DutchBuild : 13-09-2015 at 23:39.
Reply With Quote
  #368  
Old 14-09-2015, 08:25
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik hoop dat je het niet erg vind dat je velgen weer wat achter gaan blijven, want ik vind jou kennis hierover ontzettend interessant.

Bovenstaand filmpje kende ik nog niet!
Laat dat nu net lijken wat ik in der tijd ook getekend had..
Snel ontwerp voor het idee, moet gewoon aanzetten tot uitdenken wat er dus langs mijn kant nooit van zal komen




Het is heel erg lastig om een systeem als deze vanuit niks goed te krijgen. Ik persoonlijk zou zelf een soortgelijk systeem kopen van een bekent merk zoals Cosworth bijvoorbeeld, en om deze dan te gebruiken in een set voor op de motor waar je hem dan op wilt hebben.

Dit systeem heeft het hele grote nadeel ten opzichte van de losse gaskleppen dat de hart-op-hart maten niet variabel zijn en deze wel bij alle verschillende merken enz anders zijn.

Mocht je wat unieks willen maken, zou ik persoonlijk adviseren om er 1 te maken die net als 1 losse gasklep is met de mogelijkheid deze aan elkaar te koppelen zodat de hart-maten variabel zijn en deze toepasbaar is voor de hoeveelheid cilinders na keuze

Echter zit je dan nog wel met een doorlaat die ook naar keuze is bij de normale gasklep, maar dan zou je kunnen beginnen met de meest gangbare zoals de 45 of 48mm doorlaat.
Reply With Quote
  #369  
Old 14-09-2015, 09:05
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

http://www.tibuc.se/ Dit is wat er op de meeste rallycross auto's zit. Tenminste een jaar of twee geleden, ik heb er al een tijdje niet meer naar gekeken.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #370  
Old 14-09-2015, 09:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
http://www.tibuc.se/ Dit is wat er op de meeste rallycross auto's zit. Tenminste een jaar of twee geleden, ik heb er al een tijdje niet meer naar gekeken.


Deze had ik 2 pagina's terug ook al gepost als voorbeeld van een set die momenteel het meest gebruikt word in het top-segment auto's (Rallycross) met een turbo en losse gasklephuizen.

Zijn we het hier samen toch wel mee eens
Reply With Quote
  #371  
Old 14-09-2015, 10:12
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik kan voor mijzelf geen raceauto bouwen omdat ik toch niet kan/mag gaan racen. Een paar rondje circuit voor de lol is een ander verhaal natuurlijk, maar daar ga ik geen auto speciaal voor bouwen en zou zonde zijn van de tijd en het geld.


Ik mis geloof ik ergens een stuk film, want wat ben je dan met deze Golf Mk2 aan het doen?

Wordt wel kostbare bezigheidstherapie dan hé
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #372  
Old 14-09-2015, 14:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik mis geloof ik ergens een stuk film, want wat ben je dan met deze Golf Mk2 aan het doen?

Wordt wel kostbare bezigheidstherapie dan hé



Uuja dat is idd een vorm bezigheidstherapie, ook wel eens hobby genoemd

Het word geen volbloed race-auto wat in eerste instantie wel de bedoeling was en daar heb je helemaal gelijk in.

Deze is langzaam naar een wat ander doel gegaan door mijn gezondheidsproblemen wat het racen onmogelijk maakt. Ik ben naar zwaardere medicijnen gegaan ipv dat er verbetering is.

Voor het plezier kunnen hebben op kortere termijn heb ik de R32 gekocht en het mk2 project gaat zeker door en zal ook zeker bijzonder worden, maar meer als een plezier-auto voor op de weg, naar een meeting en misschien wel een keertje het circuit, maar niet voor de wedstrijden helaas omdat dit niet meer mogelijk is voor mij.

Even wat uitleg over de mk2 in het kort:

De mk2 krijgt nog steeds een laskooi, een 5-cilinder, maar atmosferisch met een setje throttle bodies en met een vermogen van rond de 300pk, 4wd dmv het 4Motion zoals ik wel vaker klaar maak en een 6-bak van Quaife afkomstig uit mijn oude Blauwe mk2 en die opnieuw word klaar gemaakt ipv de Kaps Sequentiele bak die niet echt geschikt is voor straatgebruik en ik verkocht heb om dit project wat te kunnen versnellen.

Omdat het geen volbloed racer kan worden, is er nu wel meer ruimte voor afwerking en hoef ik minder rekening te houden met de regels waardoor ik andere keuzes kan maken voor wat bijvoorbeeld de stoelen enz betreft

Een extreme racer (mk2 Rallye) zijn we wel voor een klant aan het bouwen en zo kan ik al mijn creativiteit hier echt wel in kwijt, maar het blijf jammer dat het er voor mij niet meer in zit.

Last edited by DutchBuild : 14-09-2015 at 15:04.
Reply With Quote
  #373  
Old 21-09-2015, 08:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb afgelopen zaterdag weer aan de mk2 kunnen werken en het gaat de goede kant op. Ik ben u zo ver dat ik bijna kan gaan beginnen aan het leukere werk zoals het plaatsen van de rolkooi, pedalbox en stoelen enz, maar ik ben nu eerst op zoek naar een mk2 Syncro achtervloer.
Wel heb ik er nog 2 liggen, maar zijn voor klanten bedoeld waardoor ze op zijn helaas

Hier heb ik de originele dorpel al netjes gemaakt en de nieuwe binnendorpel er al in gelast:
















De voorste punten waar de rolkooi straks op komt te staan:







Andere kant:



















Het deel van de achterbank wat nog over is, ga ik er pas later uithalen op het moment dat de rolkooi er deels in zit omdat ik bang ben dat de achterste deel anders wat in zal zakken als alle stevigheid er uit is:



Last edited by DutchBuild : 21-09-2015 at 08:53.
Reply With Quote
  #374  
Old 21-09-2015, 19:29
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,456
Default

erg netjes, dorpels zien er strak uit zo, met de punten voor de kooi
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #375  
Old 21-09-2015, 19:29
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Lekker bezig Wilco,ik kijk uit naar de kooi
Reply With Quote
  #376  
Old 23-09-2015, 13:27
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

die vloer die je zoekt: ik heb die nog fonkel nieuw liggen in mn storage.
Nu: kan die van de passat variant syncro ook gebruikt worden?
Zo ja, dan mag die nieuwe vloer mssch wel de deur uit..
Reply With Quote
  #377  
Old 23-09-2015, 22:06
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by The Green
die vloer die je zoekt: ik heb die nog fonkel nieuw liggen in mn storage.
Nu: kan die van de passat variant syncro ook gebruikt worden?
Zo ja, dan mag die nieuwe vloer mssch wel de deur uit..



Die van een Passat is helaas anders waardoor ik er echt 1 van een mk2 Golf nodig heb.

Wel erg aardig van je dat je hem mij gunt
Reply With Quote
  #378  
Old 23-09-2015, 22:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
erg netjes, dorpels zien er strak uit zo, met de punten voor de kooi


Bedankt kerel
Reply With Quote
  #379  
Old 24-09-2015, 07:22
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Reply With Quote
  #380  
Old 24-09-2015, 11:06
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Die van een Passat is helaas anders waardoor ik er echt 1 van een mk2 Golf nodig heb.

Wel erg aardig van je dat je hem mij gunt


Hoe ik het lees, is dat hij een nieuwe van een golf heeft liggen en een gebruikte van een passat.

Echter, gezien je tekst dat een passat bodem niet geschikt is, maakt het nog niet uit

Last edited by yniezink : 24-09-2015 at 11:14.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum