Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #741  
Old 05-01-2021, 18:48
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Een tijdje wat stiller hier maar we gaan gewoon door!

Ik was bezig met het opknappen van een G60 remmenset en nét toen ik alles compleet had, heb ik besloten tóch iets groter te gaan:







4 Zuiger Brembo klauwen van een Porsche 986 (Voorzijde). Qua zuigeroppervlak ga ik van 22,9 [mm2] (G60) naar 47,82 [mm2], dus 2 keer zoveel kracht. Ga ze rijden samen met 280 [mm] G60 schijven omdat ik zo nog mijn 15 Inch Sebrings en Ronals kan blijven rijden.

Hoofdremcilinder wordt uiteraard meegepakt naar 25,4 [mm]

Hoewel deze klauwen net gereviseerd zijn, gaan ze toch weer uit elkaar om ze laten poedercoaten.
Reply With Quote
  #742  
Old 05-01-2021, 20:24
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Die zien er netjes uit, welke kleur ga je ze doen?

En als je dan nog niet stilstaat met deze, weet ik het ook niet meer.
Maar kan de remkracht niet te groot worden voor een kleine auto?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #743  
Old 05-01-2021, 21:09
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
Die zien er netjes uit, welke kleur ga je ze doen?

En als je dan nog niet stilstaat met deze, weet ik het ook niet meer.
Maar kan de remkracht niet te groot worden voor een kleine auto?


Bedoeling is dat ze geel gaan worden. Rood onder een rode auto vind ik net niks

Te veel remkracht kan natuurlijk wel, dan zul je gewoon snel je wielen mee blokkeren. Wordt gewoon een kwestie van goed doseren. Ik verwacht dat het met deze setup prima te doen is, vooral met semislicks
Reply With Quote
  #744  
Old 06-01-2021, 08:38
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Zien er netjes uit, gaaf!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #745  
Old 06-01-2021, 09:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Icm met semi's en deze remmen, mooie upgrade! Daar ga je wel plezier aan beleven.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #746  
Old 06-01-2021, 10:03
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Mooi! jammer van het geel wel. Zo zou VW het niet gedaan hebben
Reply With Quote
  #747  
Old 25-01-2021, 14:48
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Ondertussen niet heel actief geweest met upgrades en dergelijke. Onlangs nog even een ashoes vervangen waar deze met inbouwen gescheurd was (geen idee hoe). Normaal is dat nog wel eens een uitdaging wat betreft het loskomen van alles, maar omdat alles nog zo goed als nieuw is was dat een piece of cake. Ik geloof van begint tot eind slechts 30 minuutjes bezig geweest!

Ook de Porsche Klauwen kaal gestraald:




Vandaag (25-1-2021) de auto voor APK gedaan, direct al bericht dat het helemaal perfect was en dus voor het derde jaar op rij blanco gekeurd! Tevens is het beestje nu 30 jaar oud dus hoef ik nu pas in 2023 opnieuw te keuren, net zo makkelijk!




Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Mooi! jammer van het geel wel. Zo zou VW het niet gedaan hebben


Denk dat VW sowieso niet zo gek is om 4 Pot remklauwen op een Mk2 te zetten Heb inderdaad nog wel over een andere kleur zitten denken, rood valt in ieder geval af want dat vloekt met het rood van de auto. Zwart heb ik momenteel op mijn remmen zitten, maar. hierdoor kan ik lastig zien of ze echt heel ranzig onder de remstof etc. zitten en/of misschien remvloeistof zouden lekken. Zodoende vond ik het geel wel mooi afsteken tegen het rood van de auto.

Daarbij komt dat ik redelijk gesloten wielen rijdt (Ronal Turbo, G60 Sebrings & G60 staal (wintermodus)). Het zal dus niet zijn dat de remmen de aandacht weg gaan trekken, voor iemand met oog voor detail zal er ook maar slechts een paar puntjes geel te zien zijn

Last edited by RobertVoorst : 25-01-2021 at 15:41.
Reply With Quote
  #748  
Old 10-02-2021, 13:15
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Kleine update rondom de Porsche remmen. Ik had een fusee met lager en wielnaaf nodig om het een en ander buiten de auto te kunnen passen. Gezien een set gebruikte halfgare fusee's met boutbare remklauwhouder tegenwoordig blijkbaar 100 euro waard moet zijn, ben ik maar autodoc opgedoken en daar de het goedkoopste wiellager, wielnaaf en fusee gekocht, nog geen 45 euro voor compleet nieuwe delen Uiteraard wel van een kwaliteit welke ik nimmer aan m'n auto zou schroeven, maar dat maakt niets uit gezien ze na het passen toch ergens op zolder geknikkerd gaan worden










Dik spul zo! Tevens nog geïnvesteerd in een Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB radio. Gaaf 90's retroding welke perfect in het Mk2 interieur past, maar dan met AUX, SD en USB aansluitingen verstopt onder het cassetteband luikje & bluetooth verbinding.

Maargoed, remmen setback Nr.1 heeft zich al aangekondigd:




Ze passen namelijk nét niet fijn in de Sebrings & Ronal Turbo's.. Als de klauw één millimeter lager zou zitten dan ben ik vrij van de tunnel van de velg. Het is nu even kijken hoe ik het aan ga pakken.

Ik wil namelijk graag bij de 15 Inch velgen blijven zodat het sleepergehalte een beetje hoog blijft. Ook is mijn favoriete rubber niet in een toepasselijke 16 inch maat te krijgen.

Andere optie zou dan toch een een set 16 Inch Porsche C2's zijn. Ook super dik en period correct, maar dan moet ik naar ander rubber.

Ik ga nu eerst kijken hoeveel ik van de spacer af zou kunnen frezen zodat de klauw iéts meer naar binnen komt maar de remblokken nog wel mooi contact houden met de schijf, wordt vervolgd dus!
Reply With Quote
  #749  
Old 10-02-2021, 14:13
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik ben heel jaloers op deze mooi remmen! Ben er zelf ook al een hele tijd op zoek naar 986.352.421 of 986.351.421 voor een redelijke prijs. Engeland zijn ze wel vol op te vinden maar klote nu met die verzendkosten en import heffing.

Zelf wilde ik kijken of deze voor remmen, gaan in combinatie met de achterblokken en 280 mm gaan in combinatie met BBS RS 15 inch (frontmounted). Ik heb dit nu met een klein spacertje voor elkaar met 280 mm en g60 remmen maar nu ik jou uitdaging zo lees over de sebrings en ronals denk ik toch dat ik naar RS 16 inch moet (diepte investering).

Overigens Robert ik ben is gedowngrade van 16 inch gullideckel naar 15 BBS RS (het is maar wat je onder downgrade verstaat maar leverde behoorlijk wat grip in dat was goed merkbaar).
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #750  
Old 10-02-2021, 14:39
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Lange leve AutoDoc
Zou ook die 15" proberen te behouden!
1mm van de klauw afhalen geen oplossing?
En anders heb je nog de keuze om je huidige adapter te bussen en excentrisch te frezen. Of volledig op maat..

Last edited by Van Limburg : 10-02-2021 at 14:43.
Reply With Quote
  #751  
Old 10-02-2021, 15:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Beste Ankers! Ziet er weer super uit Robert!!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #752  
Old 10-02-2021, 16:01
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik ben heel jaloers op deze mooi remmen! Ben er zelf ook al een hele tijd op zoek naar 986.352.421 of 986.351.421 voor een redelijke prijs. Engeland zijn ze wel vol op te vinden maar klote nu met die verzendkosten en import heffing.


Pak als het kan de 351 (voorzijde Boxster). Deze hebben zo goed als identieke bouwmaat aan de 352 (Achterzijde Boxster), maar hebben 36 & 40 mm zuigers ipv. de 28 & 30 mm die in de 352 klauwen zit. Veel meer remkracht dus!


Quote:
Originally Posted by yuli
Overigens Robert ik ben is gedowngrade van 16 inch gullideckel naar 15 BBS RS (het is maar wat je onder downgrade verstaat maar leverde behoorlijk wat grip in dat was goed merkbaar).


Ik heb nu Toyo R1R's in de maat 195/50/R15 en dat is echt een topper in mijn optiek. Bandendruk iets hoger en je hebt een comfy band waar je met gemak honderen kilometers comfortabel op kunt rijden. Beetje druk eruit en warm rijden en je hoekt m zo met 110 het klaverblad over Plus de kilometerteller 'klopt' bij deze bandenmaat, voor zover dat oude ding accuraat is dan
Reply With Quote
  #753  
Old 10-02-2021, 16:06
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
1mm van de klauw afhalen geen oplossing?
En anders heb je nog de keuze om je huidige adapter te bussen en excentrisch te frezen. Of volledig op maat..


Ik kan inderdaad ook 1 mm van de klauw afhalen aan weerskanten, maar deze heeft zo'n mooie curve aan de uiteinden waardoor ik het zonde vind om daar met de freesbank een lelijke rechte lijn in de knooien. Optie zou natuurlijk wel zijn om ze te 3D scannen en met een CNC bank te bewerken, maarja das wel erg intensief als ik ook gewoon de huidige adapter met 1 enkele freesbewerking kan bewerken!

Echt ruimte voor een excentrische bus heb ik in deze adapters niet: https://epytec.de/de/vw-golf-corrad...ter-bremse-2447

Last edited by RobertVoorst : 10-02-2021 at 16:23.
Reply With Quote
  #754  
Old 10-02-2021, 19:26
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Ik kan inderdaad ook 1 mm van de klauw afhalen aan weerskanten, maar deze heeft zo'n mooie curve aan de uiteinden waardoor ik het zonde vind om daar met de freesbank een lelijke rechte lijn in de knooien. Optie zou natuurlijk wel zijn om ze te 3D scannen en met een CNC bank te bewerken, maarja das wel erg intensief als ik ook gewoon de huidige adapter met 1 enkele freesbewerking kan bewerken!

Echt ruimte voor een excentrische bus heb ik in deze adapters niet: https://epytec.de/de/vw-golf-corrad...ter-bremse-2447



Ik denk dat ik dan de richting van die 1mm fout begrepen heb
Je zou wel die curve dieper kunnen schuren.
Reply With Quote
  #755  
Old 10-02-2021, 19:50
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Net het een en ander gemeten en de adapter vastgezet met M8 boutjes ipv de M12’s aan de fuseezijde. Kon de klauw 4 mm dichter naar het hart van de velg krijgen en daar kom ik precies goed mee weg!

Morgen de adapters 4 mm lager frezen, zit gelukkig genoeg vlees aan (17mm) dus blijven ze in ieder geval sterk genoeg!

Contactoppervlak tussen de blokken en schijf is er juist beter van geworden gezien die zowel boven als onder nét buiten de schijf uitkomt.
Reply With Quote
  #756  
Old 10-02-2021, 20:12
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 667
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Dikke remmen zeg dat zal wel een verschil maken
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #757  
Old 10-02-2021, 21:18
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik ben heel jaloers op deze mooi remmen! Ben er zelf ook al een hele tijd op zoek naar 986.352.421 of 986.351.421 voor een redelijke prijs. Engeland zijn ze wel vol op te vinden maar klote nu met die verzendkosten en import heffing.


Misschien een beetje boven je prijsklasse, maar in Duitsland hebben ze een complete kit voor de Golf 1! (Ben je vast al eens tegengekomen maar toch ) https://www.gulfer.eu/product/vw-go...86-351-421-422/
Reply With Quote
  #758  
Old 11-02-2021, 08:32
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Net het een en ander gemeten en de adapter vastgezet met M8 boutjes ipv de M12’s aan de fuseezijde. Kon de klauw 4 mm dichter naar het hart van de velg krijgen en daar kom ik precies goed mee weg!

Morgen de adapters 4 mm lager frezen, zit gelukkig genoeg vlees aan (17mm) dus blijven ze in ieder geval sterk genoeg!

Contactoppervlak tussen de blokken en schijf is er juist beter van geworden gezien die zowel boven als onder nét buiten de schijf uitkomt.


Ik probeer mee te denken! Ik zou niet willen dat je 4mm af freest als je eigenlijk 2mm bedoelt?

Reply With Quote
  #759  
Old 11-02-2021, 09:01
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik probeer mee te denken! Ik zou niet willen dat je 4mm af freest als je eigenlijk 2mm bedoelt?




Dat waardeer ik! Maar je mist het het tweede gat




Linker Ø12 gat is die van het fusee (M12 draad dus eigenlijk iets minder dan Ø12), dan de M8 bout, dan het Ø12 gat van de adapter!

H.O.H. verschuif ik dus 4 [mm] naar binnen!

Last edited by RobertVoorst : 11-02-2021 at 09:06.
Reply With Quote
  #760  
Old 11-02-2021, 19:37
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,154
Default

4 mm was genoeg!





Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum