Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2016, 15:03
Otto MK2 Otto MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Default Rempedaal keihard

Beste forumleden,

Ik ben al 10 jaar in het bezit van mijn prachtige Volkswagen Mk2 van bouwjaar 1990. Ik heb niet echt kennis van mechaniek, dus zou wel een grote hulp zijn moesten jullie met mij kunnen meedenken wat het probleem zou zijn bij mijn golf.

Het gaat hier over een Vw Golf 2 van bouwjaar 1990 met een 1.6 Dieselmotor. Deze heeft origineel een Abs systeem en servo. Sinds een aantal weken staat mijn rempedaal keihard en kan ik gewoonweg niet remmen. Ik meende eerst dat het lag aan de abs module, deze is dan ook vervangen door een ander werkende andere module, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. De lampjes van men handrem en abs blijven ook branden. Ik heb al een aantal keer getracht de rem in te duwen, maar niets van resultaat. Weet een van jullie wat hier het probleem zou kunnen zijn.

Grtz

Last edited by Otto MK2 : 16-11-2016 at 15:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2016, 15:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

is de rembekrachtiger nog goed?
is de vacuumpomp nog goed?
en heb je geen lekke vacuumslang oid? naar de rembekrachtiger?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2016, 15:31
Otto MK2 Otto MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Default

Dag Johan,

Ik weet niet of het het een bekrachtiger heeft. Ik hem namelijk een soort abs module die elektrisch aangestuurd wordt. Ik zie ook nergens olie ofzo. Heeft deze ook een vacuumpomp? Zo ja waar vind ik deze terug?
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2016, 16:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Het is een 1.6 diesel toch?
de vacuum pomp vind je hieronder geel omcirkeld en de rembekrachtiger bij het pijltje:


__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2016, 19:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als je ABS hebt heb je geen rembekrachtiger! Dit werkt elektrohydraulisch, er is een elektrische pomp die voor de druk zorgt, zo ziet de unit er uit:



Dit heeft een elektrische pomp die hydraulische druk opbouwt in de accumulator, de bol met het blauwe stickertje op op de foto. Wanneer je remt gebruik je de druk uit die accumulator dan om te remmen. Je hebt dus geen bekrachtiger nodig want de druk opbouw gebeurt door de elektrische pomp.

Staat het niveau in het reservoir nog goed? Als je het contact aanzet zou je de pomp moeten horen aanslaan en voelen trillen in je rempedaal. Dit zou na een paar tiental seconden moeten stoppen. Je mag de pomp niet langer dan een minuut continu laten draaien, dus check even of ze toevallig niet blijft draaien. Daar kan ze namelijk stuk van gaan.
Verder kan je eens zoeken naar de testconnector, is een rood eenpolig stekkertje dat ergens bij je zekeringkast zit. Langs daar zou je normaal gezien de ABS stuurdoos moeten kunnen uitlezen. Heb er geen ervaring mee want mijne heeft dat stekertje niet. In theorie kan het.

Verder zou ik alle leidingen checken op visuele schade.

Je zegt dat de ABS module vervangen is, bedoel je dan de ABS pomp of de ABS stuurdoos?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #6  
Old 17-11-2016, 11:09
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Denk idd dat het in de pomp zit, gaan vaker stuk.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #7  
Old 17-11-2016, 12:34
Otto MK2 Otto MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Default

Hallo, ik heb idd de pomp laten vervangen. Als ik men contact aanzet hoor ik de pomp draaien en trilt men rempedaal. Dit stopt idd na een tijdje maar men rempedaal wordt maar niet zachter. Ik zal vanavond nog eens kijken of ik visueel geen schade zie aan de leidingen. Wat ik wel gemerkt heb is dat de oliepeil in reservoir bijna overloopt.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-11-2016, 13:49
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Was het niet zo dat het ontluchten van ABS-pompen super moeilijk was? Misschien dat dat rare effecten oplevert...
Reply With Quote
  #9  
Old 17-11-2016, 15:16
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Ja dat klopt, is niet super makkelijk, met contact aan/uit enz. In de vraagbaak van de latere Golfjes 2 staat in hoe het moet.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2016, 19:54
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Meen me te herinneren dat het best wel meeviel. Ik zal straks eens kijken in mijn boek, maar geloof dat je het op de vooras alleen kan doen. Gewoon contact aanzetten, nippel open draaien, weer toe draaien en contact uit. Dit alles binnen de 60 seconden. Dan een tijdje wachten om de pomp te laten koelen en dan weer hetzelfde. De pomp duwt de olie door de leiding, dacht dat je niet moest pompen met de pedaal.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #11  
Old 22-11-2016, 17:06
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Heb het opgezocht in de vraagbaak:

Vooras: 20 maal pedaal intrappen om de druk op te heffen, met uitgezette motor. Daarna kun je de remvloeistof eruit zuigen (ontluchtingsnippel), of pompen met pedaal totdat het luchtbel vrij is. Geldt ook voor de andere kant.

Achteras: 20 maal pedaal intrappen om de druk op te heffen met uitgezette motor. Contact aanzetten, ontluchtingsnippel open houden en door de druk van de accumulator wordt de vloeistof naar buiten gedrukt, wel de arm van de regelaar op de as naar achteren houden. Dichtdraaien wanneer alles luchtbel vrij is. Let op! NIET langer als 120 seconden anders wordt de pomp te heet en moet deze 10 min afkoelen!! Andere kant idem dito.

Daarna contact aan en moet de pomp uit zichzelf weer uitschakelen.

Ff met zijn 2en doen, maar is wel te doen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #12  
Old 22-11-2016, 19:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Heb het opgezocht in de vraagbaak:

Vooras: 20 maal pedaal intrappen om de druk op te heffen, met uitgezette motor. Daarna kun je de remvloeistof eruit zuigen (ontluchtingsnippel), of pompen met pedaal totdat het luchtbel vrij is. Geldt ook voor de andere kant.

Achteras: 20 maal pedaal intrappen om de druk op te heffen met uitgezette motor. Contact aanzetten, ontluchtingsnippel open houden en door de druk van de accumulator wordt de vloeistof naar buiten gedrukt, wel de arm van de regelaar op de as naar achteren houden. Dichtdraaien wanneer alles luchtbel vrij is. Let op! NIET langer als 120 seconden anders wordt de pomp te heet en moet deze 10 min afkoelen!! Andere kant idem dito.

Daarna contact aan en moet de pomp uit zichzelf weer uitschakelen.

Ff met zijn 2en doen, maar is wel te doen

^^

Het is dus het omgekeerde van wat ik zei, vergeten het op te zoeken.. Ik heb het vorig jaar alleen gedaan, enkel voor de vooras ff iemand gevraagd om het pedaal te pompen maar de achteras valt best alleen te doen. Gewoon
zorgen dat de pomp echt niet te lang draait, die wil je echt niet stuk maken. Ik liet ze ongeveer een minuut draaien en wachtte dan even voor ik ze weer liet draaien.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #13  
Old 30-01-2019, 20:02
2Stroke 2Stroke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2018
Posts: 29
Default

Hallo,

ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn gewone 1.6diesel, ik heb die onderdrukpomp al vervangen maar daardoor deed ze het nog niet en ben ik op een moeizame rem naar een autobrezan gereden en onderweg deed ze het plots tot 2uur later toen ze het niet meer deed, uit de pomp komt ook wat rook alsof ze verbrand is?

mvg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum