Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2013, 19:28
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Question Brandstof aanwijzer blijft op leeg staan.

Beste,

Zoals jullie misschien ''door'' hebben heb ik op korte tijd veel problemen met de Golf.

Sinds een week heb ik het volgende. De auto heeft gedurende 1 week in de garage gestaan. Nergens mee geweest.
Heb halfvol getankt (+- 25euro diesel), maar de wijzer gaat op het rode gebied staan rijdend, pas wanneer ik stilsta gaat ie terug in het midden.

Als ik de auto op een stoep parkeer heb ik ineens veel meer als de helft.

Wat kan hier de oorzaak zijn? de vlotter? waar vind ik em?
of is mijn dashboardteller naar de vaantjes?

Mijn dagteller en de kmstand doen het 3/4 van de tijd niet meer, ik hoor steeds tak-tak-tak als ik rij, als ik een tijdje achteruit rij, en weer voorruit vertrek gaat die dagteller ineens wel.
Gisteren 130km gereden werkend, deze morgen de auto gestart, wil ik vertrekken hoorde ik weer dat iritant tikje in men dashteller en blijft ie weer hangen.

Gr

Last edited by StefTurboDiesel : 10-11-2013 at 19:33.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2013, 20:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dagteller is waarschijnlijk een tandwieltje dat doorslipt op de as, of verschoven is. ik neem aan dat die de snelheid wel goed blijft weergeven dus de kabel is ok.

normaal zit de vlotter onderaan in de tank, met 2 draadjes aan. het is normaal dat je op de stoep meer hebt aangezien de brandstof naar 1 kant loopt en dan de vlotter hoger duwt. kijk vooral die draden na of ze niet geoxideerd of half-afgebroken zijn.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2013, 21:00
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
dagteller is waarschijnlijk een tandwieltje dat doorslipt op de as, of verschoven is. ik neem aan dat die de snelheid wel goed blijft weergeven dus de kabel is ok.

normaal zit de vlotter onderaan in de tank, met 2 draadjes aan. het is normaal dat je op de stoep meer hebt aangezien de brandstof naar 1 kant loopt en dan de vlotter hoger duwt. kijk vooral die draden na of ze niet geoxideerd of half-afgebroken zijn.


Snelheidsmeter heeft afwijking wat denk ik normaal is, als ik 50 rij , zit ik op de gps ongeveer op 39-41km/h.

Moet ik dus een andere dashteller plaatsen? ivm de carpass.
Vroeger had ik ook brandstof afwijking, maar niet zoveel als vandaag.
Precies erger geworden.

Last edited by StefTurboDiesel : 10-11-2013 at 21:05.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2013, 07:26
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

is wat veel maar voor die oudere wagens volkomen normaal.

als je de teller demonteerd voor dat tandwieltje te hersteller, kan je de naald er bv op 50 afwippen en die er terug opduwen op 40. dan zit je daar al goed en zal de snelheid op 100 ofzo maar een 3km/h meer afwijken (check wel eerst ff met gps of ALLE snelheden op dezelfde stijl verschuiven).
als je 39 rijd met 50 op teller moet
je 80 rijden bij 100 op teller. als de afwijking daar VERMINDERD mag je de naald niet verzetten (immers zou je dan meer dan 100 rijden terwijl de naald 100 geeft).
ik heb mijn naald ook een 6-7km/H verzet. 50 op teller is nu 46km/h (wou toch nog iets speling hebben, als je dan 52 rijd wordt je nog niet geflitst)
voor de teller te repareren moet je die er eens uithalen, dan de km schijf afhalen en dan zal je de tandwieltjes zien.

je kan dan volgen welke asjes de tandwieltjes zelf aandrijven. bij mij zat er een tandwiel die ik met de hand tegen kon houden terwijl ik de rest kon doordraaien. heb dat tandwiel iets aan kant geschoven, asje proper gemaakt, drupje secondelijm erop en tandwieltje direct terug geschoven. probleem opgelost.
als je teller totaal niks meer telt, dan is dat tandwiel zo ver geschoven dat het de rest niet meer aandrijft.
je zei dat je teller het 3/4de van de tijd niet doet, dus af en toe wel. is voldoende voor de keuring hé, km teller veranderd elk jaar .
de mijne reed zo al een tijdje rond toen ik die kocht, teller stand was 361 000 en de mijne werkte 5min en stopte er dan mee. dus een rit van 100km was een goeie 5-10km erbij.
je kan ook gewoon een andere teller erin steken, maar dan ben je de originele km stand wel kwijt en moet je op de keuring laten weten dat de teller kapot was en een andere erin zit.

ik vermoed dat er ergens een slecht contact zit voor je brandstofmeter. ik weet nu niet wat je teller doet als je de verbinding verbreekt? (bij mijn dodge gaat die naar maximum als ik verbreek en naar reserve als ik kortsluit). zo kan je al gaan achterhalen welk probleem je moet gaan zoeken. kortsluiting is kabelboom of je tellerunit, slecht contact zal eerder de vlotter of bekabeling zijn.
je kan eens een volledige andere tellerunit proberen? dan sluit je toch al één en ander uit en heb je direct je km-teller probleem mee opgelost
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2013, 20:25
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Ik heb een ''oorzaak'' gevonden, een hele gekke.
Wanneer de handrem dus opstaat, geeft ie de juiste waarde aan.
zodra ik de handrem naar beneden zak, hup die naald zakt weer helemaal links.

Kortsluiting ofzo?
Nu kan ik gaan beginnen zoeken, wat met wat contact maakt..
Reply With Quote
  #6  
Old 26-11-2013, 00:40
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Spanningsstabilisator van de cockpit misschien kapot.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2013, 20:08
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Lichtschakelaar of contactblokje ?
Of water in je zekeringkast ?
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2013, 21:49
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Kan van alles zijn.
Ik had ook zoemend geluid als ik de auto bijna wil starten ( wachten totdat het gloeierslampje uitgaat) dan ging het weg.
Maar na een olie wissel is dat ook verdwenen.
Water in zekeringkast had ik gecontroleerd, niks aan te zien.
Dan blijven er 3 dingen over, stabilisator,lichtschakelaar of contactblokje..
Reply With Quote
  #9  
Old 26-11-2013, 23:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Massa vd tellerbak wel goed?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 27-11-2013, 19:19
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Ja de electronica kan na die 20 jaar goed rot wezen hoor, teer/nicotine op massapunten, of roestvorming op massa punten, of vocht in electrische componenten.

Kwestie van uitsluiten, maar soms werkt het verwarrend zoals een contact blokje of licht schakelaar, dat via de laatste 2 dingen meer apparaten werken.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-11-2013, 21:40
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Je kan inderdaad een extra massa leggen vanhet massa blokje boven de zekeringkast richting accu.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-11-2013, 22:51
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Vandaag inmiddels weer dat zoemend geluidje totdat de gloeibougies controlelampje uitviel, toen ging het gezoem ook weg.

Probleem is ondertussen gevonden, extra massa gelegd en nu is mijn brandstof naald weer terug normaal

Bedankt jongens !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum