Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 03-02-2018, 12:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Zou de motor draaien als ik alle vacuumleidingen afdop? Ik denk dan vooral aan de vacuumleiding die naar de klopsensor module gaat, hoe cruciaal is deze voor het goed draaien van de motor? Lijkt me dat dit wel zal werken?

Quote:
Originally Posted by DJFD6
Vreemd volgens Bosch website info moet het Bosch FR6DC+ zijn.(http://www.bosch-automotive-catalog...9p2m3r6t46quqll) Op internet nog volop leverbaar.

Inderdaad dat is blijkbaar de nieuwe nummer van de F6 DTC bougies. Zal ik die FR56 bougies even gaan wisselen, heb ze nog niet gemonteerd gelukkig!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #62  
Old 15-07-2018, 11:23
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Er is een mirakel gebeurd! Auto draait weer zo goed als perfect.. Uit het niets.

Had nog een rooktest gedaan maar er waren geen vacuumlekken. Daarna de plug die in de testpoort id inlaatbuis gaat er met silicone in gestoken, dacht dat hij daar nog wat lekte. Motor draaide toen al een pak beter maar had toch nog kuren.

Sinds een paar dagen draait hij mooi stationair, volgend de MFA 1200 toeren maar volgens mn toerenteller 950. Vreemd dat die afwijking zo groot is, weet niet welke ik nu moet vertrouwen.. In ieder geval, hij start goed, draait mooi stationair, mengsel heb ik nu ook bijgeregeld naar fabrieksinstellingen. Hij houdt enkel boven de 4000 toeren in, alsof je op de rev limiter zit. Ook is hij nog iets te tam naar mijn gevoel qua gasrespons. Ontsteking is wel nog niet afgesteld dus dat ga ik binnenkort doen, ik vermoed dat die wat de laat staat.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #63  
Old 15-07-2018, 16:42
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ontsteking afstellen en dan nogmaals CO controleren , toerental draai je zo naar beneden.

Ik heb een VW kast met BPD voeler daar kun je goed mee afstellen.
Waar woon je?

Grt Yal
Reply With Quote
  #64  
Old 15-07-2018, 22:05
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Ontsteking afstellen en dan nogmaals CO controleren , toerental draai je zo naar beneden.

Ik heb een VW kast met BPD voeler daar kun je goed mee afstellen.
Waar woon je?

Grt Yal

Da's inderdaad wat ik van plan ben! Ga er ook nog de nieuwe bougies in steken die ik nog heb liggen, zitten nu de verkeerde in.

Ik woon bij Leuven, in België
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #65  
Old 27-07-2018, 18:15
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

We zijn weer bij af.

Het inhouden boven de 4000 toeren was een soort noodloop waarbij de ontsteking enorm verlaat werd, hier kwam ik achter bij het afstellen van de ontsteking. Klopsensor was overleden, die vervangen en op moment vast gezet. Daarna draaide de motor perfect, multimeter aangesloten voor het mengsel te regelen, en stroboscoop voor de ontsteking. Motor was warm, zoals het hoort.

Mooi ontsteking op zes graden gekregen, stroom naar de differentieeldrukregelaar schommelde tussen 4 en 6 mA zoals het hoort, en stationairtoerental hing tussen de 900 en 1000 toeren. Goede gasrespons, en na een tijdje draaien zijn alle afstelgegevens die ik hierboven opsomde nog steeds hetzelfde.

Ik ruim mijn gereedschap op en laat de motor wat afkoelen, om zeker te zijn dat ook bij niet volledig warme motor hij goed start. Ik wil de auto terug starten, na pakweg een half uurtje, om een testrit te doen. Starten gaat moeilijk, uiteindelijk start hij wel maar loopt enorm ruw stationair, valt telkens bijna stil. Gasrespons is goed, enkel stationair blijft problematisch. Onmogelijk om op deze manier deftig mengsel en ontsteking na te kijken want het toerental schommelt te veel en de computer zit heel de tijd bij te regelen.

Wat is hier in godsnaam aan de hand???
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #66  
Old 01-08-2018, 11:18
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ok na wat verder zoeken:

Klopsensor systeem lijkt volgend de elektrische tests goed. Ontsteking is een andere zaak. Na het aanzetten van het contact zou de spanning tussen klem 1 en klem 15 op de bobine tot boven de 2 volt moeten stijgen om daarna terug naar 0V te vallen. Deze stijgt maar tot 1.5V. Wanneer pin 12 van de klopsensor stuurdoos aan massa wordt gelegd moet zich hetzelfde voordoen. Ook hier stijgt de spanning niet boven de 2V. Ze valt ook niet terug naar 0V maar blijft rond de 0.6V hangen. Er komt dan ook een zoemend/ratelend geluid van bij de distributeur.

Volgens de Bentley boek duidt dit op een slechte bobine of slechte ontstekingsmodule. De bobine heeft een primaire weerstand van 1 ohm en een secundaire van 7500 ohm. De secundaire is binnen specificatie, de primaire zou tussen de 0.8 en 0.6 ohm moeten liggen. Echter geloof ik niet dat een multimeter nauwkeurig genoeg is wanneer het op een ohmmeting aankomt.

De ontstekingsmodule heb ik eraf gehaald, en gezien deze maar 30€ is heb ik ervoor gekozen om deze open te prutsen. Geen van de componenten op de printplaat was beschadigd, al was er wel een zwartbruine vlek op de plaat zelf. Laten we hopen dat dit voor het vreemde gedrag zorgde.

Ik ben er nu in ieder geval wel uit dat het probleem ergens in het ontstekingssysteem moet liggen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #67  
Old 03-08-2018, 14:48
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het was inderdaad de ontstekingsmodule die voor het slecht stationair draaien zorgde! Auto draait nu perfect, mooi afgesteld volgens fabrieksgegevens!

Ik vermoed dus dat het probleem zoals het zich in het begin voordeed een combinatie was van de slechte injectors, de kapotte lambdasensor en de ontstekingsmodule die af en toe kuren kreeg.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #68  
Old 03-08-2018, 15:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Mooi om te horen dat het allemaal weer werkt naar behoren. Hopelijk kun je nu dan eindelijk weer van je 16 kleppertje gaan genieten!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum