Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2014, 18:35
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default manuele airco naar climatronic

Hallo,

Ik heb een climatronic kachelhuis gekocht voor mijn golf. Inclusief kachel en aircoradiateur, koeling aansturingsmodule, bedieningsmodule en kabelboom. Voor een prikkie. Nu wordt het inbouwen even tricky verwacht ik. Vooral vwb de kabelboom.

Heeft iemand hier misschien een duidelijk stroomloopschema of misschien zelfs inbouwhandleiding voor me?

Misschien tips en trucs om mooi snel en veilig te laten gaan?

Alvast bedankt
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2014, 19:14
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Volgens mij heeft iemand op tdiclub een ombouwtopic. Het viel hem vies tegen toen.
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2014, 19:16
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Volgens mij heeft iemand op tdiclub een ombouwtopic. Het viel hem vies tegen toen.

Die kwam ik inderdaad tegen. Goed om te zien dat het inderdaad en dag werk is zoals ik al verwachtte. Hij heeft het daar alleen wel over aanpassingen in de kabelboom maar niet hoe en wat helaas. Dat is dan ook waar het me om gaat.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #4  
Old 20-08-2014, 18:30
Golf3-20vt Golf3-20vt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 154
Default

op www.vwgolf-info.nl staat tussen de lopende projecten een duidelijke omschrijving succes
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2014, 18:51
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Golf3-20vt
op www.vwgolf-info.nl staat tussen de lopende projecten een duidelijke omschrijving succes


Deze vond ik vanmiddag ook, dankjewel!

Zitten denk ik niet veel grote verschillen in met golf 4?

Ik ga het stukje even ontleden en de voor mij belangrijke informatie op een ander sheet zetten. Daarna vast even mijn voorbereidingen treffen op de kabelboom. Geestelijk mezelf even voor bereiden en mn airco laten legen. Hopelijk volgende week zaterdag aan de slag!

misschien heeft iemand nog tips om het demonteren van het dashboard wat gemakkelijker te maken?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #6  
Old 25-08-2014, 17:00
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Ik heb de PDF van bovenstaande tip goed bestudeerd maar ik vrees dat ik er niet veel aan heb. Ten eerste gaat dit over golf 3. ten tweede betreft dit iemand die een kabelboom heeft die plug-and-play is.

Het inbouwen zelf is niet hetgeen waar ik tegenop kijk. de bedrading wel.

ter illustratie:



ik snap dat de oranje stekker ergens in de waterkast komt. daar lopen echter nog een paar draadjes uit die ook "ergens" in moeten. maar waar...

er zit ook een ventlatorstuurapparaat bij. ook met een aparte stekker en een ontleedde kabelboom. voor een deel kan ik denk ik de oude draden in de nieuwe stekker omsteken. daar moet ik nog even gereedschap voor kopen. de rest blijft weer een raadsel.

dan is er nog dit gedeelte:



lekker compleet en aangesloten van regelunit naar zonnecel en stelmotoren. de signaalkabel voor de compressor ligt er ook met stekker en al bij. geen centje pijn. nu loopt diezelfde draadboom over in het volgende richting zekeringkast/motorruim:





nu weet ik dat er signaaldraden van de temp.voeler moeten komen, en een deel bijvoorbeeld van de koelvenregelunit en een signaaldraad vanaf het wiswas of tellerbak. tussen alle mooie tutorials, vragen en projecttopics op internet kan ik nergens een duidelijke beschrijving (stroomloopschema met kleuraanduidingen etc)vinden waar ik wijs uit wordt.

nu lees ik ook over Kufatec draadbomen. heb ik daar ook wat aan?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #7  
Old 04-02-2015, 17:02
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Niemand toevallig wat meer info? Die kufatec draadboom kan ik nieuw kopen voor 65 euri. Het lijkt erop dat ik dan nog maar 5 of 6 draadjes hoeft door te verbinden.

Is er niet toevallig iemand die duidelijke aansluitschema's heeft, of ervaring met een dergelijke klus?

Het is alweer bijna maart dus bijna warm genoeg voor een leuke klus :-)
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum