Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-07-2009, 08:33
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Dan hoop ik maar dat ik d'r door kom. Nieuw model Golf, 1992, oud model motor, KR uit 1986...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #42  
Old 29-07-2009, 10:02
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Even inhaken op een paar postings hierboven:
En afzonderlijke keuring ( VR6 in een Golf 2 ) niet gelijk aan een type goedkeuring.

En dan:
Als er een type goedkeuring is afgegeven voor een Golf, van exact jouw bouwjaar, met exact jouw motornummer en alle overige zaken zijn gelijk,. dan fiets je voor onder de 100 euro met een nieuw kenteken naar buiten. ( naja: kenteken komt per post ).

Ik keurde mijn 1.3 Benzine polo ( 60pk) om naar 1.3 Diesel ( 45 pk ), hoefde niet langs lelystad en betaalde iets van 70 euro voor de keuring, incl roetmeting, excl weging.

omkeuring is 'ongeveer' gelijk aan een APK; Allerlei zaken worden op deugdelijkheid gecontroleerd (inbouw, remmen, uitlaat, verlichting). Daarnaast worden zaken welke geregistreerd staan, gecontroleerd of ze kloppen: 1.3 Diesel heeft bijv. een diagonaal gescheiden remsysteem met bekrachtiging en een last-afhankelijke remkrachtverdeler aan de achteras ( staat nergens op mijn papieren kenteken vermeld, maar staat WEL in de computer (naja: de boekjes ) van de RDW, en heeft altijd een 5 versnellingsbak. de 1.3 benzine had gelukkig al een overeenkomstig remsysteem, maar slechts een 4 bak. Diesel + 4 bak = niet overeenkomstig type goedkeuring -> ga langs lelystad. Maar goed: ik had (gelukkig ) de 5 bak erbij.


Toen in mn 55kW Santana ombouwde naar 51kW TD dede ze niet zo moeilijk hoor... inbouw en uitlaat werden uiteraard goed bekeken. Maar remsysteem? zo heeft een TD altijd 200mm remmen achter, maar mn Santana heeft maar 180mm. En ik kreeg een waarschuwing voor gladde voorbanden, maar die gingen een week later bij de verse apk toch verwisseld worden, vond ie prima.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #43  
Old 29-07-2009, 20:05
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

heb nu een duitse golf 1 1.5jb 51kw hier staan en wil daar een 1.8 2h 72 kw motor in leggen.
Ga hem volgende week invoeren.

Wat is wijsheid invoeren met de 1.8 of 1.5?

Nu de vraag: Moet ik omdat het 41 procent vermogensstijging is nu de dure en vele tests doorgaan?

De auto is trouwens uit 1981

alvast bedankt

Last edited by vento tdi : 29-07-2009 at 20:08.
Reply With Quote
  #44  
Old 09-08-2009, 22:24
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

niemand?
Reply With Quote
  #45  
Old 10-08-2009, 06:43
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

Als de golf ooit een keer met een 2h motor geproduceerd ist geweest, is het geen probleem. Dan vraag je dus een verandering motorcode bij de RDW. Ik zou de auto origineel invoeren, dan heb je daar geen gezeur mee, want dan kloppen ook alle gegevens van de Fahrzeugbrief. 2h is toch een cabrio motor?? Neem een DX ,die heeft zeker in een dichte golf gezeten (GTI).
Reply With Quote
  #46  
Old 02-09-2009, 17:15
Rico_90's Avatar
Rico_90 Rico_90 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 162
Default

Nu heb ik zelf ook een vraag, Zondag ga ik bij de golf 1 g60 16v van vanessa kijken die te koop staat op marktplaats . Deze moet ook omgekeurd worden nog (1.1 op kenteken). Maar weet niet of de remmen aangepast zijn op de 280pk. Dus als ik dan bevoorbeeld de auto zou kopen en willen laten keuren ,zou ik de remmen moeten aanpassen in plaats van de nog standaard trommelremmen achter enz?
Reply With Quote
  #47  
Old 02-09-2009, 17:37
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Lijkt mij wel een goed plan om wat met je remmen te doen. Ik weet eventueel nog wel een golf1 16vg60 waarvan wel alles is aangepast.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #48  
Old 02-09-2009, 17:48
Matthijs de Graaf's Avatar
Matthijs de Graaf Matthijs de Graaf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 265
Default

Word nog wel wat moeilijker het omkeuren, omdat er op het blok geen officiele motorcode zit. En dat ze die wel nodig hebben voor alle gegevens van emmisie enzo.

Mijn Rallye is pas omgekeurd van G60 naar 6 Cilinder. Had alles netjes in orde en had papieren van de motor.
Reply With Quote
  #49  
Old 02-09-2009, 17:54
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by Matthijs de Graaf
Word nog wel wat moeilijker het omkeuren, omdat er op het blok geen officiele motorcode zit. En dat ze die wel nodig hebben voor alle gegevens van emmisie enzo.

Mijn Rallye is pas omgekeurd van G60 naar 6 Cilinder. Had alles netjes in orde en had papieren van de motor.



dus dan is het nog goed te doen een vr6 of zo in een mk2 te doen.
__________________
Reply With Quote
  #50  
Old 02-09-2009, 19:44
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

de regels zijn aangepast, he..
lees dit topic maar even door: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58584
Reply With Quote
  #51  
Old 10-06-2010, 08:30
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

misschien een interessante aanvulling.
deze gegevens heb ik van het RDW gewoon zwart op wit gehad:


Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:


De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Reply With Quote
  #52  
Old 18-08-2011, 20:05
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Nog even een check of ik dit goed interpreteer:
ik wil een diesel-blok inbouwen in mijn '77-er Polo. Het eerste type Polo (typ86) is nooit geleverd met een dieselmotor, en er is dus ook geen typegoedkeuring op basis van diesel.
Maar omdat de auto van vóór 1-1-1988 is is dit niet meer van belang, toch? Zolang de inbouw netjes is verzorgd, de geluidsproduktie binnen de normen blijft en de auto voldoet aan de APK-eisen, toch?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #53  
Old 18-08-2011, 20:23
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Dat klopt idd , deze ombouw is geen probleem.
De grens voor deze keuringseisen ligt trouwens bij 97 98 ipv 87 88.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #54  
Old 18-08-2011, 20:34
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Oh ja, tik-/leesfout...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #55  
Old 20-08-2011, 19:48
neef_m neef_m is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 674
Default

iemand trouwens al een auto laten omkeuren zonder gegevens van de auto waar de ingebouwde motor uitkomt?

moet binnekort naar de rdw maar heb een los blok gekocht zonder papieren
Reply With Quote
  #56  
Old 21-08-2011, 09:25
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by neef_m
iemand trouwens al een auto laten omkeuren zonder gegevens van de auto waar de ingebouwde motor uitkomt?

moet binnekort naar de rdw maar heb een los blok gekocht zonder papieren


Ja, maar in Groningen hebben ze mij er ook niet naar gevraagd.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #57  
Old 21-08-2011, 12:05
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Even een vraag mbt de rdw-keuring.

Stel ik ga een 2.0 ltr golf 4 cabrio motor leggen in mijn huidige 1.6 golf 3 cabrio.
Moet ik dan ook omkeuren of blijf ik binnen de ....% stijging?

Mijn 1.6 is 100pk en volgens mij is de 2.0 ltr een 115 pk,maar weet dit niet helemaal zeker? Het aantal cylinders blijf natuurlijk 4 en ongewijzigd.

Moet ik dit wel ergens vermelden zodat er 2.0 en ...kw op kenteken staat of is dit niet nodig?
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #58  
Old 24-08-2011, 22:38
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

niemand?
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #59  
Old 24-08-2011, 22:42
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

De 40%-motorvermogenstijgingsregel is achterhaald. De geldende regelgeving is nu zoals in Sven's post een aantal posts hierboven.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #60  
Old 25-08-2011, 08:55
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Rico_90
Nu heb ik zelf ook een vraag, Zondag ga ik bij de golf 1 g60 16v van vanessa kijken die te koop staat op marktplaats . Deze moet ook omgekeurd worden nog (1.1 op kenteken). Maar weet niet of de remmen aangepast zijn op de 280pk. Dus als ik dan bevoorbeeld de auto zou kopen en willen laten keuren ,zou ik de remmen moeten aanpassen in plaats van de nog standaard trommelremmen achter enz?



Voor de rdw heb je alleen een minimale remvertraging nodig van 4 m/s of zoiets hoeveel vermogen je ook hebt.
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum