Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2019, 21:08
SpeedBusterGTI SpeedBusterGTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 18
Default Corrado ratelend geluid bij accelereren

Ik heb een probleem met mijn Corrado SLC. Dat is de Amerikaanse versie van een VR6, maar dan met de 2,8 l. AAA en een 02A/CDM versnellingsbak. Een tijdje terug begon er tijdens het accelereren iets te ratelen. Bij rustig rijden is er niets te horen. Dat leek van de rechter homokineet aan de bakzijde te komen, want daar zat erg veel speling op. Die heb ik vernieuwd, maar dat hielp niet. Daarna van een andere Corrado de aandrijfassen (met goede homokineten) geleend om te bekijken of het wel van een homokineet kon komen, maar dat hielp ook niet. Ik heb diverse mensen mee laten rijden (waaronder een monteur met veel sleutelervaring), maar die snapten het ook niet. Het maakt ook niet uit in welke versnelling er wordt gereden.
Ik dacht zelf dat één van de klinknagels in het differentieel misschien los aan het gaan is. Dat is maar op één manier te controleren, dus ik heb de motor en bak uit de auto gehaald. De versnellingsbak is nu uit elkaar, maar de klinknagels zien er nog goed uit. En de overige onderdelen ook. Wel vind ik dat de tandwielen in het differentieel best wel wat speling hebben. Alleen weet ik niet hoeveel speling daar normaal is. En dan bedoel ik de speling als je de flens links en rechts vasthoudt en dan heen en weer draait.

De bak maakte in de 1e versnelling ook al een tijdje een wat zagend geluid. De overige versnellingen geven geen bijgeluiden.

Heeft iemand eerder van dit probleem gehoord ?
En hoeveel speling mag er op de tandwielen van het differentieel zitten ?
__________________
Corrado SLC
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum