Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Onderstel; ophanging, vering, remmen, stabilisatoren, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-11-2017, 06:09
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Stuur terug scheef?!

Mijn polo 6N2 is vrijdag uitgelijnd na het plaatsen van een schroefset, alles was perfect in orde zoals het hoort te zijn en mijn stuur stond kaarsrecht. Vandaag vertrok ik thuis en was er niets aan de hand, afgesproken met vrienden en achteraf naar iemand thuis gereden. Toen ik terug wou keren naar huis merkte ik plots dat mijn stuur 4-5 graden scheef staat, alsof je naar links zou afdraaien. Ik vind het echt teleurstellend want de uitlijning heeft mij 48 euro gekost en het rijdt ook nog eens heel irritant! Hoe kan dit?! Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt omdat ik op een stuk autostrade heb gereden waarbij een auto in het algemeen nogal wat klappen te verduren krijgt. ( voor de belgen hier aanwezig, het stuk autostrade in Gentbrugge waar maar 90km/h mag gereden worden over een bepaalde afstand )

Is er een manier om dit zelf op te lossen want ik ben echt niet van plan om opnieuw 48 euro te betalen. Of moet ik terugkeren omdat dit een fout is van de garage waar mijn polo werd uitgelijnd?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-11-2017, 12:30
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

De auto wordt (hopelijk) zo uitgelijnd dat je naar rechts en naar links even veel stuuruitslag kunt maken.

Soms gaat het goed en soms niet, en dan kan het zijn dat jouw stuur verdraaid er op staat, terwijl de uitlijning van het onderstel wél klopt.

Oplossing: stuur loshalen, draaien, er op zetten. Misschien 2 keer...

NIET aan het onderstel kloten iig
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2017, 12:41
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De auto wordt (hopelijk) zo uitgelijnd dat je naar rechts en naar links even veel stuuruitslag kunt maken.

Soms gaat het goed en soms niet, en dan kan het zijn dat jouw stuur verdraaid er op staat, terwijl de uitlijning van het onderstel wél klopt.

Oplossing: stuur loshalen, draaien, er op zetten. Misschien 2 keer...

NIET aan het onderstel kloten iig


Bedankt voor de reactie maar ik kan toch nog steeds niet begrijpen waarom mijn stuur plots terug scheef staat? Ik heb er twee dagen met rond gereden en het stuur stond perfect gecentreerd. Gisteren vertrek ik naar huis en staat het scheef? Ik ben dus niet met een scheef stuur vertrokken na de uitlijning.

Last edited by Zieron28 : 12-11-2017 at 15:23.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-11-2017, 16:42
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Kan natuurlijk ook aan de verkanting van de weg liggen.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-11-2017, 17:29
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Kan natuurlijk ook aan de verkanting van de weg liggen.


Kan inderdaad maar dan zou elke weg dezelfde vorm moeten hebben want ik heb er overal last van Zelf vermoed ik dat de veerpoot is verschoven door de harde klappen waardoor de uitlijning is verstoord. Al blijf ik het vreemd vinden want ik heb 2 dagen zonder problemen rond gereden.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-11-2017, 17:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Tegenwoordig zijn er heel veel prutsers.. als zij gewoon een verbinding niet vastgemaakt hebben, ga je al...
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #7  
Old 12-11-2017, 18:12
Joey96 Joey96 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 197
Default

Gewoon terug gaan en je verhaal vertellen
Een beetje garage wilt hem vast als service wel weer ff nakijken en zo nodig bijstellen

Zeker dat je geen stoeprandje hebt geraakt? Ken ook met de kont zijn geweest dat beïnvloed ook de besturing aan de voorkant
Reply With Quote
  #8  
Old 12-11-2017, 23:16
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Tegenwoordig zijn er heel veel prutsers.. als zij gewoon een verbinding niet vastgemaakt hebben, ga je al...

Zat mij die bedenking ook te maken maar de persoon die mijn wagen heeft uitgelijnd is een heel goede vriend. Ik stond samen met hem onder en naast de polo dus ik ben er vrijwel zeker van dat alles goed is verlopen. Natuurlijk weet je nooit, als iets niet 100% goed vast zit kan het al misgaan en dat heb ik niet kunnen controleren.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-11-2017, 23:19
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by Joey96
Gewoon terug gaan en je verhaal vertellen
Een beetje garage wilt hem vast als service wel weer ff nakijken en zo nodig bijstellen

Zeker dat je geen stoeprandje hebt geraakt? Ken ook met de kont zijn geweest dat beïnvloed ook de besturing aan de voorkant


Voor zo ver ik weet heb ik niets geraakt maar is het gekomen zodra ik voorbij het stuk autostrade was waar mijn schokdempers nogal wat te verduren kregen. Ik heb intussen contact gehad met mijn vriend die de uitlijning heeft uitgevoerd en alles wordt vrijdag gratis nagekeken en opnieuw goed gezet.

Last edited by Zieron28 : 13-11-2017 at 13:22.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2017, 20:44
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Opgelost!

Dag mannen!

Vandaag terug mogen gaan naar de garage om de polo na te kijken en het heeft mij geen euro gekost!

Auto op de brug gezet en gezien dat 1 van de 2 bouten van de veerpoot los was gekomen, nu ja losser in ieder geval. Alles stond nochtans goed vast maar de harde klappen op de autostrade hebben er geen goed aan gedaan. Uiteindelijk camber terug goed gezet, opnieuw uitgelijnd en nadien het wiel er af gehaald om de bouten van de veerpoot met een boulonneuse vast te zetten voor de zekerheid.

Normaal moet het nu dus goed zijn!

Last edited by Zieron28 : 17-11-2017 at 21:23.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum