Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-02-2011, 21:37
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default Santana please beetje opstart hulp.

Hallo zoals ik her en der al eerder heb laten weten heb ik mij een santana gekocht voor derbij.
De vrouw werkt in de weekenden en dan heeft die onze auto mee.
Tuurlijk super, maar dan zit ik met 2 kids op luie reet, kan niet even naar het bos of dergelijke, en daar baalde ik van.
Tja alles op fiets, maar heb hekel aan fietsen.
Maar bij deze heb ik gekocht een absolute vieze santana.
Als ik zie wat sommigen dan kopen is dit de mooiste echt niet, maar kost ook heel weinig, dus of het een of het ander.
en kon mij zeer weinig doen,zit apk op tot november.
bij deze mijn vraag, ik zou hem uiteraad toch graag echt aan passen.

Heb al geroepen de originele lak is niet het mooist meer, en spuiten laten wil ik niet, dus er komt goedkoop een laag ijzer menie over, en daarna wil ik een een doffe mat kleur leggen,
pak alles er even los, en even schuren en vullen wat gevuld kan worden, daarna even met tectiel rondje wandelen.
Dan in de mat bruin,of grijs.
Maar dan is de kleur bepaald dan moet de auto ook nog plat op de bek.
Of tewel vlak verlagen, hij moet enorm laag kunnen.
Moet nog wel beetje mee te rijden zijn,maar ik zou heel graag even weer overdrefen gaan, als voorheen voor de kids.
Wilde de vorige auto's beetje in fatsoen houden, als je baby in de auto hebt moet er wel beetje comfort zijn voor de kleine.
De jongste word straks 3, dus even heen en weer naar het bos mag wel wat trillen en schudden, goede kinderstoel doet wonderen, en de achterbank is aller verschrikkelijk fijn zitten, daar zit vering genoeg in.
Man die zit fijner als onze bank in huis.
Maar bij deze zou ik heel graag een topic hebben voor foto's van iedereen, ivm toffe ideen... Niet dat ik na bootsen wil,maar ik weet verder van dit model nog te weinig. ook wat er eventueel wel mooi kan lijken of wat niet, voor ik er allemaal geld in pomp en lijkt op fluiten.
Bedoel ook wat maat velgen lijken mooi?? bij een aantal foto's kun je wat kiezen wat je eigen smaak meest is, welke et heeft een santana???
en hoe kan ik vrij veilig de auto laten zakken,
Ik zal spoedig foto maken maar was zo lastig te doen vandaag.
Zal donderdag even naar een bekende op de buurt,de bak is stuk.
Ligt een automaat achterin, hoop dat die wel goed is en die komt er onder.
Verder is het nog steeds de bedoeling om ook te sparen voor de aanbouw, en garage. Haha als dat klaar is koop ik een brug en kan ik mij makkelijker redden dan alles op de krik op straat.
Daarna zou ik ook graag een diesel in leggen, maar eerst moet hij weer even rijden en puntje qua lagers of dergleijke op de I
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2011, 14:31
Boeie's Avatar
Boeie Boeie is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 404
Default

Beetje onduidelijk verhaal bovenstaand, maar een Santana of 32b verlagen is niet zo goedkoop als bijvoorbeeld een Golf. Door de afwijkende wielophanging zul je specifieke onderdelen nodig hebben van andere auto types/merken.
Voor kun je Audi 80 veren gebruiken + veerschotels en toplagers van een Quattro. Achter is Golf 2 schroefpoten de beste optie.

Qua maat velgen zou ik mij in eerste instantie niet druk over maken, auto veilig maken als er kids inmoeten lijkt me verstandiger.

Het klinkt misschien afgezaagd, maar gebruik de zoekfunctie van het forum want hier is al genoeg over geschreven.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2011, 00:43
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

heb hem verkocht, leek mij beter. viel allemaal erg tegen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum