Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-11-2016, 06:35
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Wil je het makkelijk en goed doen. Tik een setje van ibiza cupra 20vt op de kop. Mooie vaste lagers allu remklauwen (ook al willen die ook echt wel vast gaan zitten.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #22  
Old 22-11-2016, 10:42
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Schijven staan wel wat professioneler. Als je een open wiel pakt staat het in mijn ogen wat suf.
Reply With Quote
  #23  
Old 22-11-2016, 20:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Netjes met die bedrading zo
Reply With Quote
  #24  
Old 23-11-2016, 06:19
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by gijs474
Hmm dan laat ik het nog wel even voor nu, even kijken wat hij in de rembank gaat doen... Rijden jullie met de mk2 of mk4 klauwen achter? Heb gelezen dat de mk2's snel vast gaan zitten namelijk.

Kleurcode is LA1D met de naam Lemonbelb

Ze lijken idd verdacht veel op elkaar


Zelfde kleurcode , helaas staat die van mij niet zo mooi in de lak Ik heb ook nog nooit een andere golf gezien met deze kleur behalve die van mij.

Ik heb idd mk4 klauwen met rvs gevlochten remleidingen.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #25  
Old 23-11-2016, 08:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Jaaaaren geleden had Hajee hier op het forum ook zo eentje in die kleur:


Reply With Quote
  #26  
Old 23-11-2016, 13:14
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by René
Jaaaaren geleden had Hajee hier op het forum ook zo eentje in die kleur:



mooi ding, ik wil ook ooit eens smalle bumpers er op
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #27  
Old 23-11-2016, 16:33
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Leuk!
Het valt me op dat het een lastige kleur is om op de foto te zetten, de ene keer is het vaal geel, en en de andere keer staat hij er als Caterpiller geel op

En bedankt voor de input qua schijfremmen achter

Last edited by gijs474 : 13-12-2016 at 16:10.
Reply With Quote
  #28  
Old 13-12-2016, 16:16
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Oke vraagje,

Het koelvloeistofreservoir is me echt een doorn in het oog na veel moeite om alle draden, accu enz. uit de motorruimte te halen. Hij kost namelijk veel ruimte en het is gewoon geen mooi ding.

Nu heb ik na enig speurwerk een heel aantal swaps gezien die gebruik maken van een "Radiator hose filler"...

https://www.google.nl/search?q=radi...f86Aj0Q_AUIBygC

https://www.google.nl/search?q=radi...vedIuFvT0HxM%3A

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Lijkt me namelijk dat als je koelvloeistof warm wordt en op druk komt, er geen ruimte is voor het uitzetten hiervan?

Het lijkt me in ieder geval voor het aanzicht een mooie oplossing maar het moet natuurlijk wel werken en niet de koppakking eruit persen
Reply With Quote
  #29  
Old 13-12-2016, 16:47
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Koppakking er uit persen gaat niet, want die " hose filler" heeft net zo goed een dop, die bij 1 bar of wat dan ook opengaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn

Heb je al eens gekeken naar radiateurs met aangebouwde expansietank?


Reply With Quote
  #30  
Old 13-12-2016, 23:21
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Koppakking er uit persen gaat niet, want die " hose filler" heeft net zo goed een dop, die bij 1 bar of wat dan ook opengaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn

Heb je al eens gekeken naar radiateurs met aangebouwde expansietank?


Heb je gelijk in inderdaad!

Radiateur met expansietank is de zeker een optie, maar de huidige rad past precies in het front op dit moment dus dat is een beetje de last resort...
Reply With Quote
  #31  
Old 15-01-2017, 14:09
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Te lang geen update gedaan, maar niet stilgezeten. Realiseer me elke keer als ik dit wil updaten dat er toch echt te weinig foto's gemaakt worden.

Wat onderdeeltjes gekocht, Bedankt VW-Wobshop



Waaronder een originele volkswagen sleutel met bijpassende sleutelhanger (foto in de Jumbo)



Andere versnellingsbaksteun aan de onderzijde, de oude stond me niet aan en kwam erg laag uit.


En gemonteerd, moet nog even kijken hoe dit rubber het vol gaat houden. Misschien overstappen op een PU als de motor toch teveel beweegt.



Oliekoeler helemaal uit elkaar gehaald, opgefrist, boutjes gepolijst enz.



Ruitenwissermechaniek ook aangepakt, maar daar ben ik de foto van kwijt.



Dynamat geïnstalleerd als isolatie op de vloer, tapijt gereinigd en er weer in gelegd. Toch wel lekker als zoiets er weer in kan


Let niet op de losse draadjes en de losse centerconsole.

Toen was het tijd om te gaan verhuizen, het bedrijf van mijn vader wordt verkocht en hij gaat verhuizen naar een nieuwe plek. Heb hier mijn hele leven doorgebracht, dus was toch wel even raar om alles te verhuizen. Het is echter wel hoog tijd want de loods is erg vochtig, en heeft de temperatuur die het buiten ook is. (Wat in de winter toch wel erg koud is).
De nieuwe locatie wordt echter erg mooi, het is voor mij 20 minuten minder reizen vanuit huis en het is goed verlicht, verwarmd en droog. Big thanks naar mijn vader dat ik ook in de nieuwe loods een stukje mag gebruiken!

De Golf was jammer genoeg nog niet waardig voor de weg dus met een transporteur de Golf die kant op gebracht.







En nu staat hij in zijn nieuwe onderkomen, waar alle kratten nog uitgepakt moeten worden. Ga dat morgen even doen.



Bedankt,
Gijs
Reply With Quote
  #32  
Old 15-01-2017, 15:06
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Dan heb ik nog wel een probleem wat nog niet wil lukken om op te lossen jammer genoeg.

Al direct na de aankoop kwam naar voren dat er een aantal hardnekkige storingen in zitten waardoor de motor niet goed loopt. Het gaat namelijk om een BFH motor (Porsche Cayenne en Golf mk4) en schijnbaar een BUB kabelboom die aangepast is. (Audi, Golf mk5 enz.)

De volgende dingen heb ik toen geprobeerd:

- Eerst kreeg ik het advies om te beginnen met een nieuwe ECU omdat deze kapot scheen te zijn vanwege een foutcode: 18018 - Internal Control Module P1610 - 008 - Memory Check Sum Error.
Dit kon ik me voorstellen en via iemand op het forum een BUB ECU krijgen voor een mooie prijs, werkte echter niet en bleven dezelfde storingen er in zitten.

- Toen kon ik me voorstellen dat een BFH motor en een BUB ecu niet met elkaar kunnen werken, er zit namelijk 9PK en 5 jaar verschil tussen de beide motoren. Via de VAG groep kostte een nieuwe ECU ongeveer 1200 euro. Dat was een beetje een dure gok, dus via Ebay in Amerika een ecu gevonden met precies dezelfde code als dat ik heb (YESS!!!).
Verkoper in Amerika was top, en heeft het dezelfde dag nog verstuurd locally. Nu nooit problemen gehad met PostNL maar ze waren mijn pakketje met de ECU kwijtgeraakt wat toch wel vervelend was...

Gelukkig kwam 2 weken later toch het pakketje boven water bij de lokale Jumbo waar hij onder een ander Track&Trace nummer lag. Dus heel blij dat hij toch nog binnen is gekomen!
Immo uitgeprogrammeerd, maar jammer genoeg toch weer dezelfde storingen. En loopt even slecht.

- Verder zoeken dus!


Als ik hem uitlees met VCDS dan komen de volgende storingen naar voren:

- 16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Verklaring: deze zit er niet meer in, gebruik alleen de voorste 2 lambda's

- 16831 - Control Circuit for EVAP Vent Control
P0447 - 004 - Open Circuit

- 18022 - MIL Control Circuit
P1614 - 008 - Implausible Signal

- 18018 - Internal Control Module
P1610 - 008 - Memory Check Sum Error Zat dus ook in de 1e BFH ECU

- 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 004 - Implausible Signal

- 17070 - ECM Power Relay Control Circuit
P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent

- 17069 - ECM Power Relay Control Circuit
P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent

- 17933 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1525 - 004 - Electrical Malfunction Normaal komt de Exhaust cam er ook in

- 17044 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank 1)
P0660 - 004 - Elect. Malfunction

- 18832 - EVAP Leak Detection Pump Control Circuit
P2400 - 004 - Malfunction

- 16797 - Secondary Air Injection System Valve (N112)
P0413 - 004 - Open Circuit

- 18325 - Relay for Coolant After-Run (J151)
P1917 - 004 - Open Circuit

En er zijn ook nog een paar storingen van componenten die er niet meer in zitten, maar dat spreekt wel voor zich.

Dit zijn allemaal storingen waar ik me van kan voorstellen dat hij er niet lekker van gaat lopen, nu heb ik de bedradingsschema's van de BFH en de BUB naast elkaar gelegd (Het was zaterdagavond en de vriendin was ziek) en ga ik de volgende bedrading eerst controleren:

Dit wat betreft de positionering van de nokkenassen. (De 2 hallgevers en de verstellers zelf.)

• BFH (Motor)

o N205 (Inlet camshaft control valve 1)
Pin 1: Zwart/Paars, massa
Pin 2: Blauw/Bruin, T121/115
o N318 (Exhaust camshaft control valve 1)
Pin 1: Zwart/Paars, massa
Pin 2: Grijs/Blauw, T121/120
o G40 (Hall sensor 1 Links op motor)
Pin 1: Paars/Rood, T121/98
Pin 2: Paars/Bruin, T121/86
Pin 3: Bruin/Blauw, Massa 220
o G163 (Hall sensor 2 Rechts op motor)
Pin 1: Paars/Rood, T121/98
Pin 2: Blauw/Rood, T121/87
Pin 3: Bruin/Rood, Massa 220

• BUB (Kabelboom)

o N205 (Inlet camshaft control valve 1)
Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?)
Pin 2: Paars/Wit, T121/115
o N318 (Exhaust camshaft control valve 1)
Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?)
Pin 2: Paars/Blauw, T121/120
o G40 (Hall Sensor 1 Links op motor)
Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98
Pin 2: Wit/paars, T121/86
Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?)
o G163 (Hall sensor 2 rechts op motor)
Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98
Pin 2: Groen/paars, T121/87
Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?)

Dan voor de EVAP Purge Control Valve (N80)
- BFH Motor
Pin 1: Blauw/Geel, Massa
Pin 2: Paars/Rood, T121/64
- BUB motor
Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?)
Pin 2: Paars/Rood, T121/64

Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit

- BFH
Bij BFH niet gevonden
- BUB
Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?)
Pin 2: Paars/Rood, T121/64

Secondary Air Injection System Valve (N112)

- BFH motor
Pin 1: Blauw/Geel, Massa
Pin 2: Bruin/Geel, T121/44
- BUB
Niet gebruikt in BUB boom (?)



Nu kwam ik het volgende tegen in het BUB schema:





In rood omcirkeld zijn het grootste aantal storingen die ik heb en in blauw omcirkeld zijn de punten waar ze naar toe gaan. Ik heb dus het gevoel dat er iets mis gaat bij dat punt D181.

Nu ben ik niet helemaal thuis in de VAG schema's, dus haak hier een beetje af, maar volgens mij zou die 87a een pootje moeten zijn van een relais? Dat zou namelijk ook kunnen ivm de foutcode op het relais J271.

Sorry voor het lange bericht maar misschien heeft iemand iets aan de verschillende pinnetjes en mocht iemand nog een idee hebben dan is echt alle hulp welkom!

Bedankt!
Gijs

Last edited by gijs474 : 15-01-2017 at 16:29.
Reply With Quote
  #33  
Old 16-01-2017, 13:42
Bartaggio's Avatar
Bartaggio Bartaggio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 120
Default

Als ik een gok moest doen, zou ik zeggen dat je ECU te weinig stroom krijgt/kabels van het relay niet correct aangesloten zijn.

Vooral ook omdat deze fouten getoond wordt.

- 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 004 - Implausible Signal

- 17070 - ECM Power Relay Control Circuit
P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent

- 17069 - ECM Power Relay Control Circuit
P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent

Ik mag aannemen dat de accu wel genoeg stroom uitgeeft?

Zo ja, even meten wat je als qua voltage meet op de pinnen van het relay en waar ze precies naartoe gaan.

Om de ECU uit te sluiten zou je natuurlijk ook hem even in een test opstelling uit kunnen lezen.


Reply With Quote
  #34  
Old 16-01-2017, 20:49
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Die baksteunrubber had ik met mijn G60 destijds in 3 weken veranderd in kauwgom.
Ook die van een Nissan Patrol past maar is niet veel beter.

Pas het maar aan, anders scheurt je uitlaat om de haverklap.
Misschien dat er iets van clausvonessen voor te krijgen is?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #35  
Old 16-01-2017, 22:49
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

@ Bartaggio Bedankt voor de hulp en goed punt, ben nog even verder gegaan in het schema en vooral die code's komen van zekering F38 op Fuse panel B met pin 87A... Wat zoals je zegt voeding van de ecu is. Accu is inderdaad gewoon op spanning

De testopstelling ziet er goed uit! Eerst maar eens meer in verdiepen.

@Rallye-VR6t

Dan zal deze dat ook wel gaan doen... Thanks voor de waarschuwing


Vandaag jammer genoeg geen tijd gehad om alles door te meten, maar wel het meeste ingericht op de nieuwe plek.







Moet alleen nog wat electra bij de werkbank aanleggen, wielsets opbergen en een goede plek vinden voor het lasapparaat en de krik.
Het was nu al een genot om niet in -5 te hoeven werken
Reply With Quote
  #36  
Old 13-03-2017, 20:56
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Jammer genoeg is er wat mis gegaan bij de hostingsite en werken de meeste van de foto's niet meer en heb daardoor originelen ook niet meer. Ik zal nog proberen meer linkjes te herstellen de komende tijd..

Het project heeft een tijdje stil gestaan omdat ik graag eerst de storingen er uit wil hebben voordat ik verder ga.

Na dagenlang en een hele hoop avonden te meten zonder een stapje verder te komen moest ik toch maar accepteren dat ik hier zelf niet uit ga komen...

Toch maar de trots op zij zetten....

Vandaag hulp gezocht bij een bekend bedrijf hier op het forum met een aantal fantastische projecten. (Mocht mijn Golf half zo mooi worden als zijn projecten dan zou ik er al voor tekenen)
Super ontvangen, binnen de eerste minuut waren al mijn twijfels weg en kom me wel voor mijn hoofd slaan waarom ik dit niet eerder had gedaan.

Na een leuk gesprek afgesproken dat de Golf de 24e daarheen gaat voor storingsdiagnose.

Ik zal tzt nog een complete update schrijven met foto's en het hele verhaal, we hebben er weer zin in!
Reply With Quote
  #37  
Old 14-03-2017, 11:02
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

zonde van de fotos ja, misschien beter hier uploaden.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #38  
Old 26-03-2017, 19:12
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Update!

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, naar Dutchbuild!

Donderdagavond een autoambulance gehuurd, Golf opgeladen en vastgezet.



Vrijdag om 6:30 met mijn vader verzameld bij de zaak en samen richting Lunteren. Na een soepele reis zonder file rond half 9 aangekomen bij een hele hoop weilanden en bij de mooie werkplaats van Wilco. Super hartelijk ontvangen en het vertrouwen was er meteen!




(Heb verder geen foto's gemaakt van binnen omdat ik me kan voorstellen dat eigenaren van auto's die daar staan dat liever niet op de achtergrond hebben)

Maar wat een projecten staan daar zeg, je kunt er wel de hele dag spenderen en kwijlen. Op foto's zijn ze mooi, maar in persoon komt het vakmanschap pas echt tot zijn recht.

Maargoed, mijn (heel erg bescheiden in vergeleken met de andere auto's die daar staan) projectje stond er ook nog. De heren zijn er meteen in gedoken en er zijn een aantal dingen aan het licht gekomen die met een grote kans de oorzaak zijn van mijn problemen. Problemen met 2 van de 3 ecu's, kabelboom en jammer genoeg ook de motor.
Was even slikken om de problemen aan te horen, maar de basis is gelukkig goed en ben erg blij dat er überhaupt dingen naar voren zijn gekomen, en niet dat het hele project F.U.B.A.R. is.

Maargoed, problemen zijn er om opgelost te worden en het plan van aanpak is er.

De eerste stap:
De kans is groot dat de motor niet (meer) op tijd staat. Dit zou verklaren dat er steeds nokkenasstoringen in komen na een tijdje en hij beroerd begint te lopen. Ook is de kans groot dat de geleiders niet van originele kwaliteit zijn.

Dus de beslissing gemaakt om de motor er uit te halen en de ketting te gaan vervangen door 1 van originele kwaliteit.

Komende dinsdag heb ik een dagje vrij van school en gaat de motor er uit om dan tzt de ketting bij Dutchbuild te laten vervangen. Zou het zelf wel kunnen proberen maar dan weet ik nog niet of het goed is.

Geluk bij een ongeluk, nu kan ik ook meteen de afwerking van de motor aanpakken.
Nu nog eens nadenken over een mooie kleurencombinatie van motor en bak... Zit te twijfelen over matzwart met gepolijste/nieuwe boutjes of zilvergrijs.

Heren bij Dutchbuild, alvast heel erg bedankt voor het meedenken, de leuke dag en de super service.

Ohja en bonusfoto van het varkentje bij de buren

Reply With Quote
  #39  
Old 26-03-2017, 20:39
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Dit gaat zeker goed komen,dat is ook de reden dat mijn auto bij hem staat
Reply With Quote
  #40  
Old 27-03-2017, 12:06
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Mooi dat je er al wijzer bent geworden.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum