Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #401  
Old 22-11-2015, 16:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jones
Heb nog nooit een topic gerate maar bij deze dan gelijk maar even gedaan.
Maximale score. Vind het prachtig iedere project weer



Leuk om te horen dat je onze projecten volgt, Bedankt !

Normaal zou ik er niet mee zitten, maar vind het laf om op zo'n manier (anoniem) iemand proberen te benadelen. Het hoeven echt geen 5 sterren te zijn, en dat is ook niet waar ik op uit ben, maar ik kan geen enkel project op dit forum bedenken die ik 3 sterren of minder zou geven en is dan ook de reden waarom ik dit persoonlijk opvat.
Reply With Quote
  #402  
Old 22-11-2015, 19:24
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ben ook niet van de rating maar bij de 5 sterren denk dat jouw projecten de betere zijn van het forum. De kennis en het materiaal allemaal puur genieten
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #403  
Old 22-11-2015, 20:36
Gertjan-G60 Gertjan-G60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 15
Smile

Ik ben meer van het lezen dan van het schrijven. De knop rating nog niet bewust gezien en zeker niet gebruikt.

Maar die projecten van jou zijn een lust om te lezen en dienen voor mij als motivatie om mijn auto niet weg te doen.
Wellicht krijg ik een keer tijd om alles een keer goed beet te pakken.

Daarom de eerste rating van mij gelijk een 5
Al denk ik dat je niet druk moet maken om die sterren.

Groet,

Gertjan
Reply With Quote
  #404  
Old 22-11-2015, 21:04
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Veel kennis en altyd superprojecten.
Ik reageer misschien niet heel regelmatig, maar ik kijk zo nu en dan eens de topic(s) door. Echt gaaf!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #405  
Old 22-11-2015, 22:18
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Bedankt voor jullie super goede reacties

Voor mij weer redenen genoeg om hier tijd, energie en geld in te blijven steken, want ook het sponsoren is niet gratis

Ik hoop dan ook dat de forums in deze vorm mogen blijven bestaan, want steeds meer verplaatst zich naar het Facebook wat ik niet altijd even leuk en overzichtelijk vind.
De forums zoals deze vind ik leuk en overzichtelijk wat ik persoonlijk mis op het Facebook en ik hoop dat het voorlopig mag blijven bestaan
Reply With Quote
  #406  
Old 22-11-2015, 22:40
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan-G60
Ik ben meer van het lezen dan van het schrijven. De knop rating nog niet bewust gezien en zeker niet gebruikt.

Maar die projecten van jou zijn een lust om te lezen en dienen voor mij als motivatie om mijn auto niet weg te doen.
Wellicht krijg ik een keer tijd om alles een keer goed beet te pakken.

Daarom de eerste rating van mij gelijk een 5
Al denk ik dat je niet druk moet maken om die sterren.

Groet,

Gertjan


Perfect verwoord, zo denk ik er ook over !!
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #407  
Old 22-11-2015, 22:47
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Ik vind dit forum ook overzichtelijk en er zit veel kennis.
Heb er mensen via leren kennen en ook in de opbouwfase van mijn eigen Auto meerdere erg bruikbare tips adviezen gehad.
Wat ik aan jou projecten vaak echt mooi vind zijn de werken/aanpassingen aan een carrosserie. Oude delen eruit halen en vervangen of aanpassen. Een kameraad van mij heeft een eigen schade herstel bedrijf en ik weet hoelang hij erover gedaan heeft de fijne kneepjes in dat vak te leren. Ik heb vaak een compleet gepelde auto daar zien staan en gek genoeg trekt me dat heel erg. Maar als ik dan zie hoe dat er hier soms aan toe gaat, echt respect.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #408  
Old 23-11-2015, 14:03
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Even iets heel anders. Er is iemand die mijn projecten heeft gewaardeerd op 1 Ster.

Een ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik ben er van overtuigt dat dit niet om de projecten zelf gaat, maar iets is om persoonlijke redenen.

Als iemand problemen heeft met mij, ik iets niet goed gedaan heb of als er iets anders aan de hand is, heb ik liever dat dat deze persoon dit aan mij laat weten zodat er over gesproken kan worden omdat ik mij van geen kwaad bewust ben. Wees een man en laat dan gewoon weten wat er aan de hand is !


Misschien heeft er iemand tijdens het vegen over het scherm van een telefoon of tablet per ongeluk 1 ster aangevinkt. Bij het scrollen door Facebook komt het ook wel eens voor dat je per ongeluk op "vind ik leuk" drukt omdat je telefoon weer eens blijft hangen Ik ben ook meer een lezer als een poster, zeker gezien ik bij de meeste projecten weinig tot geen zinvolle informative kan bijdragen maar kan me niet voorstellen dat iemand dit als 1 ster beoordeeld.

Oftewel, gewoon lekker doorgaan met bouwen, kunnen wij weer smullen
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #409  
Old 25-12-2015, 12:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Na veel uitzoeken eindelijk de juiste pedalbox gevonden voor mijn eigen auto. Omdat ik de originele zitpositie wil behouden, moest ik op zoek naar een pedalbox waarbij ik de pedalen op de juiste plek kon zetten wat veel moeilijker is dan in eerste instantie gedacht.

Bij de Tilton die we voor de meeste projecten gebruiken, komen de pedalen verder naar voren wat bij een race-auto juist goed is omdat de zitpositie ook veranderd en veel verder naar achteren en lager komt te zitten.

Omdat ik de originele zitpositie wil behouden ivm straatgebruik, werd het ineens heel erg moeilijk. Bij de normale Tilton pedalbox zitten de cilinders naar achteren en komen tegen het schuine gedeelte aan. Omhoog zetten zou een oplossing zijn, maar dan komen de pedalen veel te hoog te zitten.
Bij de Tilton pedalbox waarbij de cilinders naar voren zitten, komen de pedalen ook weer veel te hoog te zitten waardoor ik wat anders moest vinden.

Na een lange tijd zoeken eindelijk de perfecte set gevonden bij PE-Racing in Australië. Helaas is deze wel erg duur, maar toch gekocht omdat er geen betere oplossing is die aan mijn eisen voldoet:

Ik heb deze set gekocht zonder de cilinders omdat ik deze van een ander merk wil hebben:













De montageplaten moeten nog gemaakt worden, maar hier is goed te zien dat de cilinders schuin omhoog staan en dat de pedalen nu op een mooie plek staan:








Ook weer wat verder met de Syncro vloerdelen wat heel veel werk is en ik maar weinig tijd heb voor mijzelf door de grote hoeveelheid werk wat we hebben staan:




























Als alle losse delen klaar zijn, kan ik deze eindelijk in mijn mk2 gaan lassen

Last edited by DutchBuild : 05-02-2016 at 22:29.
Reply With Quote
  #410  
Old 25-12-2015, 12:52
stapper stapper is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 130
Default

Erg knappe box!
Maar wat een werk
Reply With Quote
  #411  
Old 25-12-2015, 13:34
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Wat een fantastisch project is toch ook!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #412  
Old 25-12-2015, 14:09
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Dit is wel een hele mooie set kerel!,nu ik hem op de foto zie heb ik er een beter beeld bij hoe hij gemonteerd word
Een heel mooi alternatief om de beperkte ruimte te benutten
Reply With Quote
  #413  
Old 26-12-2015, 11:36
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Mooie set inderdaad! Heb ook naar een pedalbox gekeken toen maar met mijn lange benen was dat gewoon geen oplossing, met deze zou dat wel kunnen!
Reply With Quote
  #414  
Old 26-12-2015, 12:03
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Bedankt Wilco, nu wil ik ook een pedalbox
Heel gaaf spul!
Reply With Quote
  #415  
Old 26-12-2015, 12:49
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Wat voor soorten en varianten zijn er allemaal voor pedalboxen?

Is het te doen om het zelf te maken , zijn daar losse onderdelen voor te koop ( buiten de cillinders om dan )

Eigenlijk heb ik er 1 nodig voor mijn auto , maar voor straat gebruik hoef ik niet zo`n heel gek duur ding te hebben natuurlijk.

Ik post eigenlijk nooit wat in je topic , maar volg hem wel hoor . Ben normaal meer van het lezen dan posten.
Reply With Quote
  #416  
Old 26-12-2015, 19:54
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Mooie set inderdaad! Heb ook naar een pedalbox gekeken toen maar met mijn lange benen was dat gewoon geen oplossing, met deze zou dat wel kunnen!


Dank je

Het was een lange zoektocht terwijl ik hier al diversen modellen en merken gehad heb, kon ik het juiste maar niet vinden tot ik deze tegen kwam door een kameraad van mij. Deze is helaas wel heel erg duur en zag ik hier door niet zo zitten, maar hij bleef maar roepen

Ik ben blij dat ik hem gekocht heb en soms is het beter om wat meer uit te geven om verdere problemen of ontevredenheid te voorkomen denk ik dan maar

Zoals je bij mij op de foto's kan zien, kan hij nog een stuk naar achteren zelfs waardoor het voor jou ook perfect zou hebben gewerkt, maar dan nog zal het de vraag zijn geworden of je dit geld er voor over zou hebben gehad of niet denk ik.
Reply With Quote
  #417  
Old 26-12-2015, 19:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Bedankt Wilco, nu wil ik ook een pedalbox
Heel gaaf spul!


Is zeker het overwegen waard, en zeker zoals je de auto nu aan bouwen ben zal een mooie pedalbox zeker goed gaan staan en werken natuurlijk
Reply With Quote
  #418  
Old 26-12-2015, 20:19
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Wat voor soorten en varianten zijn er allemaal voor pedalboxen?

Is het te doen om het zelf te maken , zijn daar losse onderdelen voor te koop ( buiten de cillinders om dan )

Eigenlijk heb ik er 1 nodig voor mijn auto , maar voor straat gebruik hoef ik niet zo`n heel gek duur ding te hebben natuurlijk.

Ik post eigenlijk nooit wat in je topic , maar volg hem wel hoor . Ben normaal meer van het lezen dan posten.



Er zijn veel soorten, maar er blijven er meestal maar een paar over die en goed zijn, en wat nog redelijk te betalen is, want je kan hier bijna oneindig veel geld aan kwijt.

De meest gangbare die wij gebruiken, is de Tilton 600 serie die erg goed is en in combinatie met de 7600 serie cilinders.

Deze leveren voornamelijk het Tilton spul:
http://www.competitionsupplies.com/...ake-pedal-boxes

Verder heb je nog de wat goedkopere varianten van bijvoorbeeld Compbrake. Leuke sets, maar er zijn minder instelmogelijkheden:

Dit is de site van compbrake:

http://www.compbrake.com/product-category/pedal-boxes/


Dit is de site van Demon Tweeks wat een bedrijf is net als ISA-racing en leveren veel soorten en merken:

http://www.demon-tweeks.co.uk/motor...es-balance-bars

Last edited by DutchBuild : 26-12-2015 at 20:38.
Reply With Quote
  #419  
Old 27-12-2015, 11:01
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is online now
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,449
Default

hele mooie pendalen set
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #420  
Old 27-12-2015, 12:04
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Dat gaat toch nog wel over serieus geld moet ik zeggen .
Misschien toch maar wat zelf maken , en cillinders en dergelijken los bestellen .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum