Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2015, 19:46
Toink Toink is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 66
Default Keuze: een Audi A3 8P 2011 of een Golf VII 2013?

We zoeken een nieuwe daily en ik twijfel tussen een Audi A3 8P en een Golf VII uit 2013.

Overeenkomsten: Beide hebben een hele lage kmstand. 1.4TSI 122pk motor met DSG 7bak. De Golf is nieuwer en zit ruimer in de opties. De Audi is van het voorlaatste model (8P). Comfort en stil vind ik belangrijk. Zou de A3 ondanks het oudere model toch stiller en comfortabeler rijden?

Wie heeft ervaring met beide modellen en wat vond je de belangrijkste voors/tegens?

Andere zaken waar ik het beste op voorhand naar kan kijken?

Zelf neig ik naar de Golf omdat het het nieuwste model is en hij nog bijna een jaar fabrieksgarantie heeft.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2015, 13:54
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,079
Default

Ik heb zelf een a3 8p sportback van 2009. Ook met een 1.4tsi en dsg7. Ik vind het een fantastische auto. Pittig, stil, strak en comfortabel (zelfs op 19") Moet wel eerlijk zijn dat de audi wel leuke opties moet hebben, dan is het leuker en smoelt hij een stuk beter (S-line ofzo). Als je kijkt naar bouwjaar/garantie/opties is de golf ook een goeie optie.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #3  
Old 08-04-2015, 09:29
yourt yourt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3
Default

Mijn 28 jaar oude Audi rijdt / cruiset stiller dan mijn 3 jaar oude Renault.
Golfje is ook redelijk ok, maar qua cruisen en stil rijden zou ik toch de Audi verkiezen.
Quote:
+ Rijgedrag
+ Geluidsakoestiek
+ Ruimtelijk en goed afgewerkt interieur

rijtest-audi-a3-sportback
Golf 7 staat idd. op het nieuwere MQB onderstel, maar daar waren probleempjes bij de 122+ pk versies. En wat pk's en zo betreft: de motor speelt bij geluiden binnen ook een rol, maar 't is dezelfde motorisatie, dus geen issue.

Bottom line: de Audi voor mij
Reply With Quote
  #4  
Old 08-04-2015, 09:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Met de nieuwe golf 7 nog geen ervaringen, maar mijn ervaring is wel dat Audi over het algemeen stiller is.

Heb een tijdje mogen rijden in een A4 Avant B8, 2011 model. Bij 130km/u op de snelweg echt doodstil in de auto. Stilste auto waar ik ooit in heb gereden.

Enig nadeel vind ik bij Audi vaak de standaard stoelen. Na lange ritten krijg ik altijd last van m'n rug. De s-line stoelen (of althans, verstelbare stoelen) zitten een stuk beter mede door de verstelbare lendensteun.


Voordeel van de golf 7 is dat ik deze vele malen mooier vind dan de A3. Vooral het interieur van de 8p vind ik verschrikkelijk, en dat is wel hetgeen waar je als bestuurder altijd tegenaan moet kijken
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 08-04-2015, 15:58
Toink Toink is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 66
Default

Een oud topic inmiddels. Wat is het geworden? Geen van beide.

Uiteindelijk heb ik me gericht op de Golf VII. Heerlijke motor en bak, 13dkm gelopen met alles erop en eraan. Reed super. Tijdens de proefrit begon er al een storingslampje te knipperen op het dashboard. Hoe is het mogelijk? Daarop ben ik afgehaakt op zowel Volkswagen als Audi... te veel gedoe rondom de techniek. Voor garantieafhandeling ben ik eerlijk gezegd wat huiverig door de verhalen die ik lees: de dealer kijkt naar PON en PON kijkt naar de dealer.

Zal natuurlijk toeval zijn geweest die Golf, ik heb denk ik talent om de verkeerde auto uit te zoeken. Na 3,5jr Mini Cooper ellende ga ik het kwaad niet nog een keer in de bek kijken .

Wat is het wel geworden? Uiteindelijk een auto gekocht met de beste betrouwbaarheidsreputatie. Het kostte me nogal wat moeite om die stap te nemen, maar ik was er zo klaar mee... dus heb mijn ogen gesloten, ben bij de Toyota-dealer naar binnen gelopen en heb getekend voor een Yaris hybride. Wat heb ik een commentaar gehad van alle mede-autoliefhebbers uit mijn vriendenkring . En het klopt: Elke vorm van emotie ontbreekt. De voordelen van een Yaris zal ik jullie maar besparen .

Ben benieuwd of de Yaris z'n reputatie waarmaakt. Voor de fun heb ik sowieso de Z4 nog. Het contrast kan niet veel groter zijn denk ik.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-04-2015, 17:29
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Vaak zijn mensen te bang en dan eindigen ze ook nog in een hybride jap

Die beemer is dan wel weer prettig maarre...
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #7  
Old 08-04-2015, 17:45
Toink Toink is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 66
Default

Vooruit...

Wintervelgen erop:



Fietsdrager geregeld, handig voor de mountainbike/racefiets:



Eerst meuk eraf:





Clean:



Xenon erin:



... en een paar pics van de Z4, blijft een geweldige auto:











Last edited by Toink : 08-04-2015 at 17:49.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-04-2015, 19:46
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Die Z4 is super! Heb ooit een mille miglia uitvoering als vervangend vervoer mee gekregen. Geweldig hoog fun gehalte, met je kont op de achteras en voor je gevoel een oneindig lange motorkap
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #9  
Old 08-04-2015, 20:03
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Vaak zijn mensen te bang en dan eindigen ze ook nog in een hybride jap

Die beemer is dan wel weer prettig maarre...


Ik ben de laatste jaren ook wat huiverig voor vag techniek geworden, heb es een tijdje een pompverstuiver tdi gehad, maar daar ging een beste sloot geld in...als ik dan de 1.4 16v ellende zie, het tsi verhaal, dan haak je als niet merkgebonden koper wel af hoor...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum