Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-03-2017, 20:57
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default Centrale vergrendeling Polo 6N1 werkt niet?

Ik ben bezig met een poging om centrale vergrendeling in mijn VW Polo 6N1 uit 1997 te zetten. Nu zitten alle cilinders/pompjes in de deuren, de draden zijn gelegd en aangesloten, maar druk ik nu op de afstandsbediening of doe ik de sleutel in het slot en draai ik eraan: er gebeurt niks…
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Extra info: De draden die zelf aangesloten moeten worden zijn de aarde draad, draad voor stroom en de draden voor de knipperlichten volgens mij. De aarde draad zit aan een schroef in de carrosserie vast en de stroom zit aan de draad voor de zekeringkast vast. De knipperlichten heb ik nog niet aangesloten omdat ik eerst wil weten of alles het doet (nog niet dus).
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2017, 22:23
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Wat voor setje heb je gekocht? Dan kunnen we kijken of alles juist is aangesloten.

Vaak zit er nog een zekering op de pluskabel. Die moet wel heel en aangesloten zijn.

Welke kabel van de zekeringkast heb je gebruikt? Die dikke rode die rechtsachter zit, of een andere?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-03-2017, 07:48
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Wat voor setje heb je gekocht? Dan kunnen we kijken of alles juist is aangesloten.

Vaak zit er nog een zekering op de pluskabel. Die moet wel heel en aangesloten zijn.

Welke kabel van de zekeringkast heb je gebruikt? Die dikke rode die rechtsachter zit, of een andere?


Hi, bedankt voor je snelle reactie! Linkje naar het setje:
https://www.vidaxl.nl/e/87184758669...t4aAu iL8P8HAQ

Ik heb een rode kabel gebruikt die er nogal vooraan zit? Die steekt voorin de zekeringkast en loopt door ergens naar achteren. En wat bedoel je met de zekering op de pluskabel? Want er zit een zekering op de kabel van het setje zelf, maar misschien bedoel je in de auto Ofzo.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2017, 17:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Heb je gemeten met contact uit of er stroom op de kabel staat
Als het nl een geschakelde[via contactslot] plus is werkt het niet
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2017, 17:33
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Heb je gemeten met contact uit of er stroom op de kabel staat
Als het nl een geschakelde[via contactslot] plus is werkt het niet


Nouuu, het vreemde is dus, ik probeer stroom erop te meten alleen er komt maar geen waarde uit... Met of zonder sleutel in het stopcontact. M'n multimeter werkt wel want rechtstreeks vanuit de accu geeft ie wel 12V aan. Misschien suggesties voor een andere kabel? Ik heb nog gekeken vandaag maar het is moeilijk om een andere geschikte stroomkabel te vinden. Ik heb ook gehoord dat het mogelijk is om rechtstreeks van de accu een kabel te weerleggen maar dit lijkt me ook wel aardig lastig.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-03-2017, 17:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Ff de zekeringkast naar voren halen en achterop ff meten
Zitten een paar plaatsen vrij
Reply With Quote
  #7  
Old 09-03-2017, 17:48
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Ff de zekeringkast naar voren halen en achterop ff meten
Zitten een paar plaatsen vrij


Oh is deze makkelijk naar voren te halen? Moeten er schroeven voor los gemaakt worden? Voordat ik straks iets kapot trek namelijk.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2017, 18:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Je zal de plastic afdekking die er voor zit weg moeten halen
Dan zitten er aan de zijkant van de zekeringkast 1of2 witte klemmen
Die moet je weg trekken,dan de kast iets omhoog tillen en naar voren halen
Je kan voor de zekerheid even de massaklem van de accu halen[wel terug zetten als je gaat meten voor de stroom]
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2017, 18:59
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Je zal de plastic afdekking die er voor zit weg moeten halen
Dan zitten er aan de zijkant van de zekeringkast 1of2 witte klemmen
Die moet je weg trekken,dan de kast iets omhoog tillen en naar voren halen
Je kan voor de zekerheid even de massaklem van de accu halen[wel terug zetten als je gaat meten voor de stroom]


Dat heb ik dus geprobeerd, en hij kwam er ook uit alleen er zitten dus geen andere stroomkabels? Er zit dus eentje die ik heb geprobeerd maar daar werkt ie dus niet mee. Daar wordt ook geen stroom op gemeten. Links steken er wel veel kabels uit die samen gebonden zitten maar daar kan ik niks mee denk ik...
Reply With Quote
  #10  
Old 09-03-2017, 19:32
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

je hebt 2 types zekeringkasten. 1 waar de stekkers aan de voorzijde zitten, de andere met de stekkers aan de achterzijde.

Bij die met stekkers aan de achterzijde zit er aan de rechterkant 1 dikke rode kabel, dat is de plus rechtstreeks vanaf de accu. Hier kun je, zonder deze kabel te beschadigen, gewoon een draad bij steken, als die ver genoeg zit maakt het contact met de krimpconnector in de stekker zelf.

De andere soort zekeringbak heeft onderop de kabels geschroefd zitten, meest rechtste is de dikke rode die je nodig hebt. Deze steekt overigens naar achteren, in tegenstelling tot de stekkers aan de voorzijde.

Dat is dus waar je de draad die van je cv kastje af komt met zekering er aan op moet aansluiten als pluskabel.
Deze kabel heeft permanent stroom. Dus zal je cv het altijd doen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #11  
Old 09-03-2017, 21:30
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
je hebt 2 types zekeringkasten. 1 waar de stekkers aan de voorzijde zitten, de andere met de stekkers aan de achterzijde.

Bij die met stekkers aan de achterzijde zit er aan de rechterkant 1 dikke rode kabel, dat is de plus rechtstreeks vanaf de accu. Hier kun je, zonder deze kabel te beschadigen, gewoon een draad bij steken, als die ver genoeg zit maakt het contact met de krimpconnector in de stekker zelf.

De andere soort zekeringbak heeft onderop de kabels geschroefd zitten, meest rechtste is de dikke rode die je nodig hebt. Deze steekt overigens naar achteren, in tegenstelling tot de stekkers aan de voorzijde.

Dat is dus waar je de draad die van je cv kastje af komt met zekering er aan op moet aansluiten als pluskabel.
Deze kabel heeft permanent stroom. Dus zal je cv het altijd doen.


Super! En ik kan bij mijn zekeringkast (nummer 2 die je noemde) dan de pluskabel er gewoon aan vast schroeven? Het kopere gedeelte zegmaar gewoon vastklemmen ertussen?
Reply With Quote
  #12  
Old 10-03-2017, 15:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Ff een amp oogje aan nijpen
Reply With Quote
  #13  
Old 10-03-2017, 15:15
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
je hebt 2 types zekeringkasten. 1 waar de stekkers aan de voorzijde zitten, de andere met de stekkers aan de achterzijde.

Bij die met stekkers aan de achterzijde zit er aan de rechterkant 1 dikke rode kabel, dat is de plus rechtstreeks vanaf de accu. Hier kun je, zonder deze kabel te beschadigen, gewoon een draad bij steken, als die ver genoeg zit maakt het contact met de krimpconnector in de stekker zelf.

De andere soort zekeringbak heeft onderop de kabels geschroefd zitten, meest rechtste is de dikke rode die je nodig hebt. Deze steekt overigens naar achteren, in tegenstelling tot de stekkers aan de voorzijde.

Dat is dus waar je de draad die van je cv kastje af komt met zekering er aan op moet aansluiten als pluskabel.
Deze kabel heeft permanent stroom. Dus zal je cv het altijd doen.


Het is me na lang proberen toch gelukt. Heb nu de stroom voor mekaar gekregen, er loopt nu ongeveer 12V doorheen. Maar, nog steeds geen leven? Ik weet niet of je tips hebt, want ik snap dus niet wat er nog meer mis mee kan zijn.... Zowel de afstandsbediening als gewoon in het slot de sleutel omdraaien maakt helemaal geen verschil. Heb zelf het gevoel dat de unit waar alle draadjes in komen kapot is, maar misschien is er nog wel iets anders waar ik niet van af weet?
Reply With Quote
  #14  
Old 10-03-2017, 17:27
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Als alles verder volgens kleur is aangesloten en de pompjes kunnen voldoende uitslag maken zou alles gewoon moeten werken.
Mocht dat niet zo zijn zou het kunnen dat de zekering van het kastje niet meer goed is (die op de kabel zit dus) Of inderdaad het kastje zelf kapot.
Een andere mogelijkheid is dat de connector omgedraaid is gemonteerd.

Mocht je vermoeden dat het kastje kapot is, zou ik even de webshop mailen waar je hem gekocht hebt. Wellicht kunnen zij jou een werkende sturen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #15  
Old 10-03-2017, 17:35
JoeyLohstroh JoeyLohstroh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Als alles verder volgens kleur is aangesloten en de pompjes kunnen voldoende uitslag maken zou alles gewoon moeten werken.
Mocht dat niet zo zijn zou het kunnen dat de zekering van het kastje niet meer goed is (die op de kabel zit dus) Of inderdaad het kastje zelf kapot.
Een andere mogelijkheid is dat de connector omgedraaid is gemonteerd.

Mocht je vermoeden dat het kastje kapot is, zou ik even de webshop mailen waar je hem gekocht hebt. Wellicht kunnen zij jou een werkende sturen.


Hmm dan ga ik de webshop maar voor de zekerheid om hulp vragen! Nog een idee voor wat ik zelf kan proberen?
Reply With Quote
  #16  
Old 10-03-2017, 18:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Instellingen op het kastje niet goed
Ab inleren op het kastje
Reply With Quote
  #17  
Old 10-03-2017, 20:26
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Instellingen op het kastje niet goed
Ab inleren op het kastje

Dan zou die met de sleutel in het slot via de schakelaar in de stelmotor wel gewoon moeten werken
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #18  
Old 12-03-2017, 12:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Stuursignaal op de motors
Plus en min
Moest ik bij die van mij ook instellen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum