Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2008, 10:31
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default Le mans 2008, reisverslag

Goedemorgen mede vw fanaten. Ondanks een ernstig gebrek aan slaap ga ik proberen een leuk verslagje van Le Mans 2008 in elkaar te draaien.

Vrijdag 13-6-08 17.30uur, de week zit er weer op, met een beetje handjeklap krijg ik een auto van mn werk mee voor mn reis naar Frankrijk. De trouwe passat mag thuis blijven, gezien de huidige brandstofprijzen en de af te leggen kilometers is het leuker om met een auto van de baas ( met tankpas ) het werk te laten doen. Het wordt een Volvo v50 station.......lichtblauw........ my god .

Mn maatje ophalen, die spontaan last krijgt van buikloop als hij mij voor zn huis ziet verschijnen in een lichtblauwe Volvo, en serieus begint na te denken om de reis te voet af te leggen. even een hapje eten en eerst de prachtige voetbal wedstrijd te hebben gezien tegen Frankrijk ( de uitslag is ons allen bekend ) besluiten we om ons maar netjes aan de snelheid te gaan houden gezien het feit dat elke denkbare franse agent nu aan het scouten zal zijn naar een auto met de NL sticker op de bumper. geef ze eens ongelijk, 4-1 ( lees: VIER vs EEN !!! ) als groote natie van stokbrood, stinkkaas en zure mayonaise wordt je de les even gelezen door ons! wij, Les enfants terrible, Merde! Vivre de Pay-Bas! tu fumee fransoos! oleee! dit is het begin van een mooi weekend!

Enfin, we gaan. En zoals het 2 echte kerels beaamt is er nog niks ingepakt, een korte inventarisatie leert dat een krat bier, bus deo en tandeborstel afdoen zou moeten zijn om de trip te kunnen maken en aldaar 24 uur te kunnen bivakeren. zo gezegd zo gedaan en in onze blauw Volvo tuffen we op het gemakkie door belgie naar frankrijk, waar net voorbij Parijs de naam" Le Mans" al staat aangegeven. Tussentijds uiteraard wel een aantal sanitaire stops moeten maken, en mij god, rij de grens over en je zou willen dat schijten niet zo'n noodzaak zou zijn. bungelend boven de bekende gaten in de vloer doe ik mijn eerste donatie aan frankrijk, ter grootte van het eiland kreta laat ik de dampende massa achter en gooi met een glimlach 50 cent op het schoteltje van de heer de naast de deur zit. In mijn beste frans vraag ik nog even of hij de wedstrijd heeft gezien en mij kan vertellen wat de uitslag is geworden Probeer dan je gezicht maar eens strak in de plooi te houden.

Hoppa! na een 8 uur sturen staan we op Le Mans en het feest kan beginnen. he-le-maal stuk zijn we omdat we de nacht hebben overgeslagen maar macho kerels die we ( denken te ) zijn, gaan we gelijk door het circuit op voor de eerst peul bier, dat moet kunnen nu om 8 uur in de ochtend, het is tenslotte weekend en de tap is ook al open. Naar mijn mening is het enige goede dat de fransen ooi hebben uitgevonden zo'n beetje Kronenbourg bier, dat smaakt echt altijd goed. Laten we eerlijk zijn, schimmel kaas en voetbal hebben ze geen verstand van, dat is al weer eens bewezen . Dus enthausiast nemen we een flinke teug van ons eerst biertje, om vervolgens ietwat overmnoedig de 2e alvast te bestellen. Dat hebben we geweten, 37 uur wakker blijven en 2 bier gaat niet samen. compleet uitgeteld vallen we in onze stoelen in slaap.

De wereld vergaat dat is het eerste wat ik dacht toen ik grof uit mijn slaap werdt geschopt. Met een dreun en een klap die het beste te vergelijken is met de griekse dondergod Thor, die met het humeur van een uit zijn winterslaap onderbroken grizzly, hel en verdoemenis over de aarde heenstort wordt het beest dat luistert naar de naam Corvette tot leven gebracht in de pits.
Mozes kriebel, dat is een best white hooker dempertje wat dr onder hangt
Gedurende de dag werd ook duidelijk dat de corvettes duidelijk heer en meester waren als het om decibels ging, als die voorbij kwamen hoorde je ze niet, je voelden ze
Niet al lang daarna werdt de rest van de mechanische goden tot leven gewekt, ik heb nog kramp in mn kaken ik heb 2 uur met mn mond open gezeten en alleen oe en aaaah kunnen uitbrengen. De ene roffel klonk nog dikker dan de andere, de term scherpe nokkenas kreeg een nieuwe betekenis voor me, bij het binnenrijden van de pits kreeg je soms het gevoel dat er heidense praktijken onder de carbon bodys het werk doen, als of Satan in hoogst eigen persoon het explosiefe mengsel van lucht en brandstof de cilinder in jaagde, als verdoemde zielen rechtsreeks de hel in. machtig mooi.

Dat Le mans echt een endurance races is blijkt uit alles, de rollende start verloopt relatief rustig, want iedereen weet dat er nog 24 uur sturen voor de boeg ligt. Er zijn geen echte dogfights op het circuit zoals met "gewone" races. De zwakkere broeders moet al vrij snel kleur bekennen, nog voor de nacht invalt staan al zeker 8 auto's definitief stil, zonde want de hollandse Spijkers zagen er goed uit en het geluid was ook uber, maar helaas liet de techniek het afweten.
Voor de mensen die mijn vorige topic hebben gelezen, weten dat ik verslaafd ben aan de porsche's en ook hier ben ik wederom gemotioneerd geraakt van het gehuil van de flat six
aan het einde van het rechte stuk langs de pit was een flauwe bocht rechtsom, gevolgdt door een chikane links rechts. Die nacht valt, le soir est maintenan, als er een punt is in mijn leven dat ik moet sterfen laat het dan hier en nu zijn. Mijn liefde komt aanhuilen gevolgd door een sluier van vlammen en met vuurrode schijven ramt ze de bochten in om vervolgens wulps met haar prachtige kont licht driftend weer weg te accelereren mij trakterend op een OOR-gasme met haar gehuil knikkende knieen, brandende ogen, godver wat is dit mooi

De lamborgini heeft ook mij diepste respect gekregen, ik heb onlangs zelf het genoegen gehad om ook met zo'n auto te mogen rijden op zandvoort, dat was een gewone straatversie en die hield ik gewoon niet in bedwang des te meer respect had ik voor de mannen die met de lambo aan het trappen waren. Ik noem het trappen om dat het geen racen meer was wat er met deze auto werdt gedaan, de auto was niet echt opgewassen tegen de concurenten, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door het lef en het vertouwenen van de mannen die er mee reden. er is niet 1 andere auto die zo gigantisch op zn kloten heeft gehad als deze witte duivel. in de eerder beschreven bocht ging het in de nacht een paar keer bijna mis, doordat er zo hard op de curvestones werd geramt dat de lambo met 2 wielen aan de rechterzijde los kwam van het wegdek en we werden getrakteerd op de vuur rode buik van het beest. Genade was iets wat niet werdt gegeven voor deze verdoemde stalen ziel wiens lot was te zegevieren of te sterven op het circuit De v10 die verscholen zat in het hart van dit monster is een ware beul van het circuit.

De audi's en peugeots zijn prachtige wagens, maar het gebrek aan geluid geven toch een hele bizarre indruk als en een bulderende corvet wordt ingehaald alsof hij stilstaat door het stofzuiger geluid van de diesels dat nauwelijks hoorbaar is het is echt een top prestatie die hier neer wordt gezet met de diesels, maar voor mij hoeft het niet

De nacht was lang, en vele, vele liters koffie later werdt het weer licht op een druilerige zondag ochtend, miezerende regen, koud en verkleumt zitten mn maatje en ik als zombies tegen elkaar onder een paraplu op de tribune. misschien toch handig geweest om extra kleren mee te nemen. We besluiten te gaan ontbijten en lopend over het circuit bij 1 van de vel kraampjes toch maar een vest gekocht tegen de kou, maar dan wel een vintage old skool van Martini Porsche . met een volle buik en een verse bak koffie strompelen we terug naar de auto, even een klein tukje gaan doen want onze fysieke krachten zijn nu echt te einde. De Volvo die ik tot op dit moment verafschuwde verschijnt als een soort oase van rust op de parkeerplaats. even een paar uurtjes rust en met de ramen op een kiertje worden we in slaap gesoest door het geluid van de zingende racewagens op de achtergrond, als een klein kind dat in slaap wordt gezongen door zn moeder krijg ik bijna de behoefte om op mn duim te gaan zuigen.

De wekker loopt af, het is 12.00 uur. we hebben even lekker 3 uurtjes kunnen tukken en zijn raar genoeg weer helemaal fit wederom een emmertje koffie halen, bus deo onder de armen door getrokken en we kunnen naar het einde toe gaan leven. eenmaal terug op de tribune krijgen we de indruk dat het veld toch redelijk is uitgedunt, toch gebeurt er nog genoeg in de laatste uurtjes van de race. Een half uur voor de finish stromen de tribunes en de staplaatsen pas echt vol, schouder aan schouder staan mensen van verschillende naties vol adrenaline te kijken hoe de minuten weg tikken. De machines zijn lopen op hun laatste loodjes, het is hoorbaar en voelbaar dat dit een uitputtingsslag is voor mens en machine die samen als 1 doorvechten tot het bittere einde. Backfires, misfires, versnellingsbakken die kraken, het doet gewoon pijn als je hoort hoe de machines de laatste minuten in gejaagd worden om de laatste kilometers asfalt te verslinden den. Hier draait het om, of je gaat er vol voor, of je geeft op, diegene die om 3 uur zondag middag eindelijk het geblokte zwartwit zien vallen mogen terugkijken op een wereld prestatie, niet het winnen maar uberhaupt het uitrijden van Le Mans is volgens mij te vergelijken als sex met een identieke tweeling. only for the lucky few

End of part one
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.

Last edited by loco-vr6 : 17-06-2008 at 12:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2008, 11:21
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

We zijn ook net terug, ga zo de foto's en filmpjes uploaden
Was helemaal super, de corvettes krijgen van mij ook de prijs van het vetste geluid, samen met de Aston Martins..
We hebben zondag nog in de pits rondgekeken, hadden via via een uitnodiging van Van Merkestein gekregen om in de pist te komen kijken..... laten ze dan net een pitstop doen en nog even met Jos Verstappen staan buurten natuurlijk.... Ze hebben overigens de LMP2 (of hoe heet het tegenwoordig) gewonnen

Was echt een mooi weekend, super lekker weertje, helemaal geslaagd
Ga zo uploaden, eerst ff ontbijten
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2008, 12:07
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
We zijn ook net terug, ga zo de foto's en filmpjes uploaden
Was helemaal super, de corvettes krijgen van mij ook de prijs van het vetste geluid, samen met de Aston Martins..
We hebben zondag nog in de pits rondgekeken, hadden via via een uitnodiging van Van Merkestein gekregen om in de pist te komen kijken..... laten ze dan net een pitstop doen en nog even met Jos Verstappen staan buurten natuurlijk.... Ze hebben overigens de LMP2 (of hoe heet het tegenwoordig) gewonnen

Was echt een mooi weekend, super lekker weertje, helemaal geslaagd
Ga zo uploaden, eerst ff ontbijten


Wij hadden een mazzeltje bij Spijker / Mc Gregeor maar de spijker bleken niet bestand tegen het geweld van Le Mans.

Jij heb zeker vrij vandaag !!! mazzellaar, bij mij liep de wekker om 7 uur weer af

Ik heb maar een paar foto's met mn telefoon gemaakt, dus als jij je foto's hier bij zou willen plaatsen zou dat erg vet wezen

eet smakelijk alvast
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.

Last edited by loco-vr6 : 16-06-2008 at 12:17.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2008, 12:14
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Leuk verslag, grappig opgeschreven
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2008, 09:48
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Leuk verslag/logboek
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2008, 10:29
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

hola,

hier alvast 1 fotoke, de rest was te groot om up te loaden. Zal ze van de week thuis resizen




en nog 1 onder de 1Mb, dit is in de pits bij Merkesteijn. Wat reserve onderdelen van de 911 spyder


Last edited by bobby-digital : 17-06-2008 at 10:32.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2008, 10:56
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Goed bezig kerel more pic's please!!!!!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2008, 12:20
hajong's Avatar
hajong hajong is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 136
Default

Mooi verslag.

Wij zijn zondag al teruggekomen. Donderdag om 20.00 uur vertrokken in maastricht, met een kleine omweg in Parijs (ongeplande stop in Versailles) om 4.30 uur aangekomen in Le Mans. Mooi de wagen op een beschut plekje in de berm gezet en gaan pitten.
Vrijdag eens wakkergeworden, tent opgezet, BBQ vlees en kaartjes gekocht. Op vrijdag hebben we ons nog verbaasd over de Porsches, de Ferraris, de Austin Martins, etc. Op de zondag was het toch meer: nou, nou, weer een V12... 's Avonds in het stadje omringd door Fransozen en wat Engelsen (die voor ieder land zijn, als het maar niet Frankrijk is) de wedstrijd gezien. Uiteindelijk de bar levend verlaten en verder gefeest met EUR 6,- per halve liter....
Zaterdag mooi plekje uitgezocht bij de startlijn. En om 15.00 uur kippevel. Wat een geluid! De V8 Corvettes maakt toch een vet geluid. De diesels waren net zweefvliegtuigen. 's Avonds mooie vlammen uit de uitlaat van de Lambo gezien, rode remschijven en een mooie strijd.
Zondag eerst maar eens de spullen ingeruimd en de wedstrijd tot 13.30 gekeken. Om de drukte voor te zijn vertrokken terwijl we ons verbaasde over het aantal auto's die in de berm van de (snel)weg stonden.

Weinig vrouwen, veel dikke wagens, nog meer Engelsen en vooral veel bier en BBQ. Dat er ook nog een wedstrijd gaande was, was niet voor iedereen daar de hoofdzaak.

Le Mans, volgend jaar zeker weer!
Reply With Quote
  #9  
Old 17-06-2008, 12:29
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Part 2 ( je mag geen verhaal maken wat langer dan 100000 tekens is )

Helaas is het einde redelijk abrupt, er wordt geen ere rondje gereden en de enige coureur met ballen is die met de gele corvette die het aanwezige publiek bij het passeren van de finish trakteert op een kort maar zeker heftig burn-out waarbij letterlijk de laatste vechtkracht van de machtige v8 wordt vereeuwigd in de vorm van 2 zwarte strepen op het circuit
Afgepeigerd en mishandelt druipt mens en machine binnen om vervolgens naar hun rustplaats te kruipen en te genieten van de euforie van behalen van deze prestatie. Een gepoetste auto is mooi, maar getekend met de littekens van een dergelijk slagveld geeft een auto charisma, het wekt ontzag en dwingt respect af op een wijze waar menig dictator jaloers op zou zijn.
Bij het eren van de coureurs loopt het hele veld uit, en ondanks dat ik groot respect heb voor diegene die de wagens bestuurde, heb ik meer gevoel voor de wagens die nu in hun box staan uit te hijgen en wellicht nooit meer een prestatie van deze omvang zullen meemaken. Het "herbie gevoel" bij me komt naar boven, en van een afstand neem ik afscheid van de helden uit staal.
Nog verkerend in een roes tuffen we rustig naar huis in onze blauwe volvo station. We zijn er bijna, ik zet mn maatje thuis af en zonder iets te zeggen en elkaar aankijkend knikken we beide tevreden.
eenmaal thuis kruip ik tegen mn meisje die al lag te slapen aan, sla mn arm om dr heen en droment over mn ware liefde val ik met een glimlach op mijn gezicht in een diepe slaap. Het was mooi zo.

__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2008, 12:33
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by hajong
Mooi verslag.

Wij zijn zondag al teruggekomen. Donderdag om 20.00 uur vertrokken in maastricht, met een kleine omweg in Parijs (ongeplande stop in Versailles) om 4.30 uur aangekomen in Le Mans. Mooi de wagen op een beschut plekje in de berm gezet en gaan pitten.
Vrijdag eens wakkergeworden, tent opgezet, BBQ vlees en kaartjes gekocht. Op vrijdag hebben we ons nog verbaasd over de Porsches, de Ferraris, de Austin Martins, etc. Op de zondag was het toch meer: nou, nou, weer een V12... 's Avonds in het stadje omringd door Fransozen en wat Engelsen (die voor ieder land zijn, als het maar niet Frankrijk is) de wedstrijd gezien. Uiteindelijk de bar levend verlaten en verder gefeest met EUR 6,- per halve liter....
Zaterdag mooi plekje uitgezocht bij de startlijn. En om 15.00 uur kippevel. Wat een geluid! De V8 Corvettes maakt toch een vet geluid. De diesels waren net zweefvliegtuigen. 's Avonds mooie vlammen uit de uitlaat van de Lambo gezien, rode remschijven en een mooie strijd.
Zondag eerst maar eens de spullen ingeruimd en de wedstrijd tot 13.30 gekeken. Om de drukte voor te zijn vertrokken terwijl we ons verbaasde over het aantal auto's die in de berm van de (snel)weg stonden.

Weinig vrouwen, veel dikke wagens, nog meer Engelsen en vooral veel bier en BBQ. Dat er ook nog een wedstrijd gaande was, was niet voor iedereen daar de hoofdzaak.

Le Mans, volgend jaar zeker weer!


Ja de Engelsen waren inderdaad ruim aanwezig en voor iedereen zolang het geen fransen zijn prachtig!!!!

het eten en drink aldaar was echt schreeuwend duur, wij hebben ongeveer 4 keer ons budget er doorheen gejaagd als wat we gepland hadden.
na 24 uur le mans ben je inderdaad redelijk lamgeslagen door het gebulder van de motoren maar laat toch een diepe indruk achter

vrouwen inderdaad zeer weinig ( behalve degene die de vlaggen droegen op t circuit )

Volgend jaar inderdaad zeker weer, maar dan beter voorbereid
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-06-2008, 20:12
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

zoo hier nog wat foto's
Viel trouwens ook op hoe f*cking veel Denen er waren, engelsen natuurlijk hele weekend ketszat (zoals iedereen ze kent)



De hollanders voor de Pit van Merkesteijn



Pitbox van Aston Martin, als er een prijs voor mooiste auto/kleurencombi zou zijn hadden ze die zeker gewonnen....



Zelfs de truck is mooi.....



Helaas voorbij.......



Peugot 908 HDI (2de en 3de plaats)



Sex op wielen


Filmpjes (en meer foto's) zijn onderweg, moeten nog ff op youtube geklapt worden

Edit: eerste filmpje is online... flyby met 300km/h en harder van een 911 en aantal LMP2 auto's (gingte snel om te zien wat het was)

Flyby ZET DIE SPEAKERS MAAR OPEN!!!!!

Last edited by bobby-digital : 17-06-2008 at 21:03.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-06-2008, 22:59
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by bobby-digital





hmm Jos mag wel uitkijken, er staat hier ook ergens een vergelijkbare foto van jou naast Boyd Coddington.. en nu is ie dood!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-06-2008, 18:12
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Leuk verhaal! Zouden meer mensen moeten doen.

Heb via de live stream op RTL GP regelmatig gekeken.
Dat heeft het voordeel dat je dan geen commentaar hoort, maar de sound van het circuit.
Fantastisch hoe het schiet en knalt zo hoort het te zijn.
Al dat softe 89db gedoe in Nederland.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2008, 18:21
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
hmm Jos mag wel uitkijken, er staat hier ook ergens een vergelijkbare foto van jou naast Boyd Coddington.. en nu is ie dood!


hehe, heb ik nog aan gedacht ja... maar het risico toch maar genomen
Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2008, 11:21
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #16  
Old 20-06-2008, 13:00
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Leuk verslag! meer pics please...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum