Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 05-06-2008, 15:11
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Als je gaat parkeren de stoep gewoon goed in de gaten houden
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #62  
Old 05-06-2008, 15:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Sjoes, dat vroeg ik me ook al af, je gaat toch niet langs de stoeprand schuren met je velgen. Gewoon een beetje afstand houden.

En over dealers die wel Nankang verkopen. Ga naar www.autobandenmarkt.nl daar kun je ook gelijk kijken welke bedrijven bij je in de omgeving erbij aangesloten zijn. Laat je ze daar bezorgen en kun je ze gelijk laten monteren
Reply With Quote
  #63  
Old 05-06-2008, 15:25
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
je hebt weinig vertrouwen in je rijkwaliteiten?? Ik heb volgens mij met mijn zomervelgjes nog nooit een stoeprand geraakt..


Met fileparkeren zit ik nog wel eens tegen de stoeprand ja...
Reply With Quote
  #64  
Old 05-06-2008, 15:31
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Sjoes, dat vroeg ik me ook al af, je gaat toch niet langs de stoeprand schuren met je velgen. Gewoon een beetje afstand houden.

En over dealers die wel Nankang verkopen. Ga naar www.autobandenmarkt.nl daar kun je ook gelijk kijken welke bedrijven bij je in de omgeving erbij aangesloten zijn. Laat je ze daar bezorgen en kun je ze gelijk laten monteren

danku, had ik al nagekeken.
In een straal van 50 km is er geen één die ze monteert, volgens de site.
Maar ik ben er al uit, ik pak een maatje groter. En dan zijn er meer merken mogelijk. Ik denk aan Uniroyals of Continentals. Prijzen vielen reuze mee (€79 per band voor uniroyal).

Bedankt!
Reply With Quote
  #65  
Old 05-06-2008, 15:36
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Die uniroyal zijn relatief gezien breed voor 195, en vrij zacht (in het geval van die raintrack2). Het lijkt bij die banden dat ze niet genoeg druk hebben. Wel goede banden! Misschien de 195/45 15 Nankangs?
Reply With Quote
  #66  
Old 05-06-2008, 15:39
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
danku, had ik al nagekeken.
In een straal van 50 km is er geen één die ze monteert, volgens de site.
Maar ik ben er al uit, ik pak een maatje groter. En dan zijn er meer merken mogelijk. Ik denk aan Uniroyals of Continentals. Prijzen vielen reuze mee (€79 per band voor uniroyal).

Bedankt!


Die Continentals heb ik onder mijn golf3 zitten. Zijn goede banden, vrij veel grip en ze slijten eigenlijk erg langzaam.. Heb er nu al 25.000km mee gereden, en ze zaten al onder de auto toen ik hem kocht. Er zit nu nog steeds ruim profiel op.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #67  
Old 05-06-2008, 15:43
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Heb net een setje sebrings met nangkang 165-50-15 gekocht van lennart.

Ben benieuwd hoe ze bevallen.
Reply With Quote
  #68  
Old 05-06-2008, 19:46
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik lees net in de originele ATS-boekjes die nog in de doos lagen dat voor een Golf 1 GTI de maat 195/50 R15 aangehouden zou moeten worden.
Ik moet het me zaterdag maar ff bekijken bij de bandenboer dan
Reply With Quote
  #69  
Old 05-06-2008, 20:02
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

tis iig lekker goedkoop. en je hebt ze van ALLE merken..
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #70  
Old 01-07-2008, 20:23
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Met fileparkeren zit ik nog wel eens tegen de stoeprand ja...



linker buiten spiegel gewoon wat omlaag zetten, kun je presies de achterband en de stoeprand zien

en dat die banden er origineel opzaten ok, maar wil niet zeggen dat dat perse moet.


maar verder rij ik ook al 4 maanden op de 185/45/15 nagkangs, en ben er erg tevreden mee! bij droog doen ze t goed, en bij nat wat minder idd. maar vel regen zien ze toch niet
Reply With Quote
  #71  
Old 31-08-2008, 11:32
zoefzoefbeemie zoefzoefbeemie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1
Default

Nankang rij ik al meer dan 12 jaar, ik heb ze zelfs op mijn BMW 530 diesel gehad.
Omdat ik 4 setjes per jaar weg slijt is het een prima band om mee te toeren.
Uiteraard heb ik ook problemen met een nat wegdek en moet ik mijn rijstijl aanpassen maar dat doe je toch automatisch?
Een setje van 4 banden kost mij maar €180 en dat is vele malen minder dan wat de fabriek levert.
De kwaliteit is prima genoeg voor een BMW (bijvoorbeeld) en ik rij maximaal 10.000 km met de banden en dan zijn ze echt op, met conti's die de fabriek opgeeft rij ik ongeveer 12.000 km per setje maar dan betaal ik wel 3x zo veel voor de banden.
Het enige nadeel aan de Nankang is dat je met 220 km/u geen noodstop moet maken want dan werken ze niet meer, zelfs niet met alle veiligheidsystemen die ik aan boord heb.
Dus als ik met de auto op vakantie ga dan gaan de Conti's er onder want die werken met die snelheden perfect.
Zoek je een goeie band met een perfecte prijs en prima kwaliteit dan beveel ik echt de Nankang's aan.
En zal je er arm van worden om eens een setje te proberen?...........Ik dacht het niet.
Mijn reactie op alle beweringen en gegeven reacties?
Na 12 jaar is Nankang beter en beter geworden en is zeker niet onveilig.
En voor degene die bang is dat zijn velgjes kapot gaan met parkeren (stoepranden) rij eerst eens de stoep zachtjes op en dan er weer af.......... Wedden dat de velgjes niet beschadigd zijn.
Veel plezier met de Nankangs
Marcel.
Reply With Quote
  #72  
Old 31-08-2008, 12:18
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

@ zoefzoef : denk dat de banden getrokken op de velgen liggen zodat je niet de wang van de band raakt maar de velgrand !


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #73  
Old 10-11-2008, 09:54
Gizmo Gizmo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
Zijn super goedkoop, maar is het ook wat?




Ben benieuwd....

Heb ook deze banden op mijn e 300 turbodiesel laten leggen, moet zeggen dat het me niet tegenvalt. belangrijk is wel dat je niet rijd als een idioot, bij normaal gebruik zijn de banden heel goed, bij hoge snelheden en extreem bochtenwerk voelt het allemaal wat sponzig aan.
Dus.......... normaal rijden(wat ook aanbevolen is als je met winterbanden rijd)
dan zijn de omstandigheden er ook naar, voldoen deze banden heel goed.
Weinig lawaai, weinig slijtage en toch gunstig geprijsd. Ik heb de banden in de maat 215/55/r16 en ben zeer tevreden.
Reply With Quote
  #74  
Old 10-11-2008, 22:18
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

dat sommige die banden af krijgen.... bij mij in de buurt ken ik meerdere mensen die stront flauw van nangkang werden om dat ze beginnen te cuppen en nog steeds na 10.000km's 6a7mm profiel hebben...want zacht?? dat zijn ze absoluut niet ...
ik heb er ook op gereden met de passat en ik vond het herrie banden !! daarna ging ik over op dunlop sp9000 en ik wist niet wat me overkwam...wat een stilte...

voor een niet daily zeg ik ja, om de leuke maten...maar als dagelijkse auto never again
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #75  
Old 12-11-2008, 13:00
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
dat sommige die banden af krijgen.... bij mij in de buurt ken ik meerdere mensen die stront flauw van nangkang werden om dat ze beginnen te cuppen en nog steeds na 10.000km's 6a7mm profiel hebben...want zacht?? dat zijn ze absoluut niet ...
ik heb er ook op gereden met de passat en ik vond het herrie banden !! daarna ging ik over op dunlop sp9000 en ik wist niet wat me overkwam...wat een stilte...

voor een niet daily zeg ik ja, om de leuke maten...maar als dagelijkse auto never again


Denk je dat Dunlops niet cuppen? Op onze T4 hebben we 3 sets versleten in 17 en 18 inch en cupten wel degelijk, op mijn Golf 1 cuppen ze weer niet.

Dus Cuppen is niet alleen te wijten aan banden (merk)
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #76  
Old 12-11-2008, 13:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Gizmo
Heb ook deze banden op mijn e 300 turbodiesel laten leggen, moet zeggen dat het me niet tegenvalt. belangrijk is wel dat je niet rijd als een idioot, bij normaal gebruik zijn de banden heel goed, bij hoge snelheden en extreem bochtenwerk voelt het allemaal wat sponzig aan.
Dus.......... normaal rijden(wat ook aanbevolen is als je met winterbanden rijd)
dan zijn de omstandigheden er ook naar, voldoen deze banden heel goed.
Weinig lawaai, weinig slijtage en toch gunstig geprijsd. Ik heb de banden in de maat 215/55/r16 en ben zeer tevreden.



En wat gebeurt er nu dan als je in nood een snelle uitwijkactie maakt?
Reply With Quote
  #77  
Old 12-11-2008, 13:33
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Ik was tevreden met de bandjes...
Zelf kon ik de afrit van de snelweg (s-bocht) met de corrado met nankangs pakken met 160 km/u.
Met de Audi quattro met good years doe ik dat niet na

En ze hebben trouwens ook niet gecubt
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #78  
Old 12-11-2008, 13:58
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

WTF is cuppen?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #79  
Old 12-11-2008, 13:59
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

al gevonden!

Cuppen van of deuken in het profiel: VERSLETEN ONDERDELEN
Het 'cuppen' - ook wel zaagtandslijtage genoemd - ontstaat soms aan de randen van het loopvlak van de banden op de niet aangedreven as, vooral als die wielen op te veel toespoor en/of een te grote negatieve wielvlucht zijn afgesteld. U kunt het voelen als u met de hand over de rand van de band strijkt, tegen de normale draairichting in. De rubber blokjes van het gegroefde loopvlak zijn onregelmatig afgesleten. Door het gewicht van de wagen worden ze samengedrukt en zetten naar één kant uit zodra ze daar het contact met de weg weer verliezen. Ze veren als het ware terug in hun oorspronkelijke vorm, maar schuiven daarbij ook net iets over het wegdek. Op den duur zorgt zaagtandslijtage voor een zoemend bijgeluid. Verwissel dus de niet aangedreven wielen met de andere twee en wel kruislings. Door de draairichting om te keren wordt ook het slijtagepatroon omgekeerd.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #80  
Old 12-11-2008, 14:05
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Kheb het net opgezocht.. Cuppen is gewoon het schuin slijten van de banden

Edit: fijn zo'n slome Internet verbinding hier :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum