Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 21-07-2008, 17:42
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Wat heeft hij niet liggen ......

Pfff 3 loodsen vol met aircooled spul ......
kieft is er niets bij

Ik denk dat ik toch maar binnenkort even naar Deventer cross met me waggie!!! hahaha

ff doen als een kind in een snoepwinkel...
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #22  
Old 21-07-2008, 22:23
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by Vowa
Wederom ERG BEDANKT!!! Ik denk alleen dat ik alles gewoon nieuw koop de auto is immers 49 jaar oud... Dus gewoon alles nieuw kopen is gewoon beter ook voor eigen veiligheid en veiligheid van de auto.


Als je voor veilig gaat hoe kom je er dan bij om met een 5 inch versmalde as te gaan rijden?

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #23  
Old 22-07-2008, 09:39
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Als je voor veilig gaat hoe kom je er dan bij om met een 5 inch versmalde as te gaan rijden?

michael


not this shit again!!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #24  
Old 22-07-2008, 09:42
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by levis
not this shit again!!


mag toch wel hopen dat vowa ook zelf kan nadenken en niet heel de discussie van voren af aan hoeft te beginnen

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #25  
Old 22-07-2008, 16:41
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Te hard door bochten rijden met een versmalde vooras is niet echt verantwoord...
Daar heb ik mijn Leon met 4 motion voor... met 85km/pu over een grote rontonde zoeven en met regen met 70 a 75 km/pu is echt iets voor een 4wd. (ps-je: ben er toen achter gekomen dat 70 a 75 door de regen wel iets te hard was over een rotonde... Maar aan de anderekant... Het driften was wel weer helemaal te gek... )

Nee dit is trouwens geen disscusie thread... Ik denk dat de beginneling ook wel wat heeft aan deze thread...

Nou ben ik trouwens nieuwsschierig... Moet het echt perse 5 inch zijn of is 3 a 4 inch ook genoeg om flink te zakken... Of staat met 5 inch versmald je wiel/band/velg dat PRECIES in het midden van je scherm?

Ik vraag dit in verband met de stuur uitslag... Niet dat ik me later dood erger van het steken tijdens het fileparkeren en zit te balen dat ik geen 3 a 4 inch versmalde as heb ipv 5inch...

Greetz Vowa (Rick)
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #26  
Old 22-07-2008, 16:44
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

hardremmen met een extreem lage kever is zelfs bij droog weer levensgevaarlijk.

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #27  
Old 22-07-2008, 16:55
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

maar jij rijd anders(lees harder) met een kever dan de gemiddelde cruiser hier..
Reply With Quote
  #28  
Old 22-07-2008, 16:56
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Rijden met een kever is zowiezo gevaarlijk......









Reply With Quote
  #29  
Old 22-07-2008, 16:58
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

ja zelfs met een hoge..
Reply With Quote
  #30  
Old 22-07-2008, 17:20
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

Nou ben ik trouwens nieuwsschierig... Moet het echt perse 5 inch zijn of is 3 a 4 inch ook genoeg om flink te zakken... Of staat met 5 inch versmald je wiel/band/velg dat PRECIES in het midden van je scherm?

Ik vraag dit in verband met de stuur uitslag... Niet dat ik me later dood erger van het steken tijdens het fileparkeren en zit te balen dat ik geen 3 a 4 inch versmalde as heb ipv 5inch...

Greetz Vowa (Rick)[/QUOTE]

Ligt eraan wat je voor wielen eronder gooit maar met orgineel staal oid ben je met 3 of 3,5 inch méér dan het mannetje.

5 inch is voor mij iets teveel van het goeie...

grtzz jens
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #31  
Old 22-07-2008, 17:27
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Rijden met een kever is zowiezo gevaarlijk......



Ja dat klopt HEEEL erg hahaha...

Wat mij altijd erg opviel toen in mijn 1302tje... Het is niet zo zeer dat JIJ fouten maakt... Het is meer dat je MEGA moet opletten op andere bestuurders...

Ik ben 2 jaar terug in 1 rit naar Budel wel 3 keer bijna dood gereden... Als of ze jalours zijn ofzo omdat ik in een 72-er kever reed en geen wegenbelasting moest betalen...

Alle 3 de keren reden ze van de linkerbaan zo met een gang van 120 a 130 recht op mijn deur af... en bij alle 3 de keren scheelde het een spiegel breedte dat ze net niet me raakte...

Wat wel een leuk feit was is dat ik wel 3 keer mijn leven voorbij zag flitsen... En ik kan zeggen ik heb 31 zeer leuke jaren gehad...

Deed me ook erg denken aan die rit van 6 uur door Java (Indonesie)... Toen heb ik ook meerdere malen mijn leven voorbij zien flitsen... Onze chauffeur verkrimpte geen moment tijdens de rit...
Busje inhalen berg op... met 5 km/pu verschil in gaan halen...
op ons af kwam berg af een andere stadbus met 80 a 100 naar beneden...

En eigenlijk 20 meter voordat wij een frontale botsing hadden keek in naar onze chauffeur... (GEEN VERTROKKEN SPIER OP HET GEZICHT)... En hij stuurde heel kalm weer de MPV weer op de linkerweg helft... IK SCHEET ECHT BAGGER!!! Nu kan ik er zeker om lachen

Mijn tip voor mensen die naar Indonesie gaan... Rij je mee met een Indonesier... Ga maar gewoon slapen... Dan heb je nergens geen last van...
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #32  
Old 22-07-2008, 17:30
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by -Jens!-

Ligt eraan wat je voor wielen eronder gooit maar met orgineel staal oid ben je met 3 of 3,5 inch méér dan het mannetje.

5 inch is voor mij iets teveel van het goeie...

grtzz jens

Ik zat te denken aan 15 inch BRM of 17 inch BRM of Fuch's 15inch...

Ik denk alleen niet dat die 17"BRM gaan passen
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #33  
Old 22-07-2008, 17:35
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
maar jij rijd anders(lees harder) met een kever dan de gemiddelde cruiser hier..



schuldig

michael

ps Ik post niet om iemand af te zeiken maar let goed op wat je doet vooral met verlagen en versmallen.Het rijgedrag van je auto verandert zo veel dat het lijkt of je ineens in een vreemde auto rijdt.
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #34  
Old 22-07-2008, 17:42
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

het ligt er ook aan wat je mooi vind. hoever wil je de wielen naar binnen hebben staan? ligt ook net aan je et waarde van de velgen. brm en 5 spaaks empi hebben een et waarde van 12. fuchs velgen weer een hogere et waarde dus die komen weer meer naar binnen te staan. wil je ook nog schijfremmen monteren in de toekomst, moet je er rekening mee houden deze setjes ook iets van 2 a 2.5 cm spoorverbredend zijn.

vind dit persoonlijk erg mooi

4 inch versmald




het vald dan ook wel mee hoever ze naar binnen vallen
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #35  
Old 22-07-2008, 17:52
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Vowa
Ik zat te denken aan 15 inch BRM of 17 inch BRM of Fuch's 15inch...

Ik denk alleen niet dat die 17"BRM gaan passen


Hey, leuk te zien dat je het forum hebt gevonden.
Kan me niet herinneren dat ik je hierheen heb verwezen, maargoed.
Ik heb inderdaad een 5inch versmalde as onder mijn auto. Dit zegt natuurlijk helemaal niets. De spindels en/of je remmen in combinatie met de as bepalen hoe diep je wielen in de schermen komen.

Een 5 inch as met 17inch brm's geeft een heel ander effect dan een 5inch as met 4,5 fuchs.

Het beste kan je je as op maat laten maken aan de hand van de wielen en de remmen die je uiteindelijk zal kopen.
Reply With Quote
  #36  
Old 22-07-2008, 18:19
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by Oskar
Hey, leuk te zien dat je het forum hebt gevonden.
Kan me niet herinneren dat ik je hierheen heb verwezen, maargoed.
Ik heb inderdaad een 5inch versmalde as onder mijn auto. Dit zegt natuurlijk helemaal niets. De spindels en/of je remmen in combinatie met de as bepalen hoe diep je wielen in de schermen komen.

Een 5 inch as met 17inch brm's geeft een heel ander effect dan een 5inch as met 4,5 fuchs.

Het beste kan je je as op maat laten maken aan de hand van de wielen en de remmen die je uiteindelijk zal kopen.

Hey Oskar,

Ja we hebben elkaar gesproken op Budel... Ik liep die dag met Martijn mee (van die Ovaal op hydrauliek) Toen verwees je me naar deze site. Metteen maar ff lid geworden.

Maar ehh.. Ik begin wel zo te twijvelen wat ik wil gaan doen... Mijn eerste bouwplan was echt alleen verlagen en dan mooie velgen en een heel snel blok.

Maarja afgelopen jaar kwam het hydrauliek plan erbij... En sinds Budel die versmalde as...

Nu zit ik toch sterk te denken wat ik doe... In principe wil ik hem gewoon heel laag hebben voor parkeren en soms rijden( als het wegdek het toe laat ).

Maarja... Neem ik een snel blok en goede bak. Moet ik wel erg gaan uitkijken in de bochten dus...

Of vind je het wel meevallen met de wegligging? Of zeg jij... Als je iets lekker wilt rijden doen dan 1 a 2 inch breder?

Hahaha ik ben de weg weer eens kwijt!!!

Greetz Vowa

ps: Deze is ook erg mooi vind ik... Weet niet hoe breed de as hier is...


__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.

Last edited by Vowa : 22-07-2008 at 18:28.
Reply With Quote
  #37  
Old 22-07-2008, 18:33
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Vowa
Hey Oskar,

Ja we hebben elkaar gesproken op Budel... Ik liep die dag met Martijn mee (van die Ovaal op hydrauliek) Toen verwees je me naar deze site. Metteen maar ff lid geworden.

Maar ehh.. Ik begin wel zo te twijvelen wat ik wil gaan doen... Mijn eerste bouwplan was echt alleen verlagen en dan mooie velgen en een heel snel blok.

Maarja afgelopen jaar kwam het hydrauliek plan erbij... En sinds Budel die versmalde as...

Nu zit ik toch sterk te denken wat ik doe... In principe wil ik hem gewoon heel laag hebben voor parkeren en soms rijden( als het wegdek het toe laat ).

Maarja... Neem ik een snel blok en goede bak. Moet ik wel erg gaan uitkijken in de bochten dus...

Of vind je het wel meevallen met de wegligging? Of zeg jij... Als je iets lekker wilt rijden doen dan 1 a 2 inch breder?

Hahaha ik ben de weg weer eens kwijt!!!

Greetz Vowa


Als je lekker wilt rijden, dan moet je 'm niet verlagen.
Tenzij je airride neemt, dan krijg je wel wat comfort terug.
Als je een snelle motor wilt en een smalle as, dan zou je een compromis moeten maken. Hard rijden met versmalde as is niet aan te raden, tenzij je alleen rechtdoor gaat.
Ik heb op rijhoogte best prettige vering, maar voor snelle bochten is de auto niet gebouwd. Ik heb dan ook (nog) geen snelle motor.

Ik kan je zo niet zeggen hoe smal je as zou moeten worden, dat is zoals eerder gezegd geheel afhankelijk van je remmen en wielenkeuze.
Heb je Erwin (Volksprojects) al gesproken? Hij weet echt waar hij mee bezig is en denkt ook mee met je plannen.
Een smalle vooras kan je op elke hoek van de straat wel kopen, maar of je er dan echt wat aan hebt, dat valt dan nog te zien.
Reply With Quote
  #38  
Old 22-07-2008, 19:05
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by Oskar
Als je lekker wilt rijden, dan moet je 'm niet verlagen.
Tenzij je airride neemt, dan krijg je wel wat comfort terug.
Als je een snelle motor wilt en een smalle as, dan zou je een compromis moeten maken. Hard rijden met versmalde as is niet aan te raden, tenzij je alleen rechtdoor gaat.
Ik heb op rijhoogte best prettige vering, maar voor snelle bochten is de auto niet gebouwd. Ik heb dan ook (nog) geen snelle motor.

Ik kan je zo niet zeggen hoe smal je as zou moeten worden, dat is zoals eerder gezegd geheel afhankelijk van je remmen en wielenkeuze.
Heb je Erwin (Volksprojects) al gesproken? Hij weet echt waar hij mee bezig is en denkt ook mee met je plannen.
Een smalle vooras kan je op elke hoek van de straat wel kopen, maar of je er dan echt wat aan hebt, dat valt dan nog te zien.

Nou ik bedoel niet dat ik wil rijden zoals met mijn Leon hoor... Maar ik wil niet gaan zitten zweten als ik met 30 of 50 op een bocht af kom en dat ie dan op zijn dak gaat... Dat zou zonde van alle moeite en alle munten die ik in de auto ga steken.

Ik had Erwin al gesproken. Maar ik denk niet dat ik wat aan zijn assen heb. Ik moet er 1 hebben met alle standaard aansluitpunten. Alhouwel ze er wel ERG netjes uit zien hoor! Niks meer dan lof.

Oja Oskar... Jij had jij nou schijven rondom? Wat voor type klauwen en schijven had je nu rondom?

Als ik het me goed kon herinneren had je toch VW GTI of had je porsche rondom?

Ik had sets voor de achterzijde gezien bij Paruzzi had jij die ook? Anders verzin ik samen met Mike van de Keverboet wel iets hoor...

Ik was ff nieuwsschierig.

Greetz Rick
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #39  
Old 22-07-2008, 19:19
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Ik heb verlaagde spindels met astap voor nieuwe type kever schijfremmen.
Gewoon standaard keverspul dus.
Achter heb ik gewoon trommels.
Reply With Quote
  #40  
Old 22-07-2008, 19:42
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by Oskar
Ik heb verlaagde spindels met astap voor nieuwe type kever schijfremmen.
Gewoon standaard keverspul dus.
Achter heb ik gewoon trommels.

Ooo ok... Weet ik dat ook weer ... Ik wil zelf toch wel graag rondom schijven... Niet alleen omdat het beter remt... Maar ik heb zo een hekel aan trommels... Op mijn 1302 had ik voor schijven... Die heb ik eens zelf uit elkaar gehaald en nieuwe blokken gemonteerd... Dat was zooo simpel dat ik zat te twijvelen of ik wel alles goed had gedaan.

Ik merk wel... Het is niet ff zomaar een kevertje in elkaar schroeven... Ben echt erg blij met dit forum... Ik kom nu toch wel een aantal dingen tegen waar ik toch even sterk over moet gaan nadenken.

Maarja ik het is zeker slim om eerst even stevig in de documentage te duiken dan zomaar in het diepe te springen...

Greetz Rick
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum