Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-11-2019, 21:20
Ingmar46 Ingmar46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 7
Default Golf 2 AYP 20VT 1.8T Swap

Beste forum leden,

Momenteel ben ik bezig met een 20vt motorswap uit een ibiza cupra AYP. Ik weet dat t al vaak gedaan en is en er al veel over geschreven is maar heb toch nog een paar vragen die ik niet kan vinden:

1.De elektrische V51 coolant pump welke tussen de turbo en y-stuk van de radiator zit. Nou begrijp ik dat deze pomp het koelwater circuleert nadat de motor is uitgezet en deze wordt aangestuurd door de radiator ventilator control module.

Ik lees verschillende berichten dat deze coolant pump ertussen uit kan aangezien het geen 5/6 cilinder motor is en dat de radiator ventilator control module en bedrading er ook uitgehaald kan worden (heb ook geen airco meer). Loop je door deze pomp weg te halen kans op schade aan de turbo of is de motor rustig/stationair laten lopen voor het uitzetten van de motor voldoende?

Als deze pomp weg kan, kan ik deze bedrading uit de kabelboom halen en ga ik de originele bekabeling van de golf 2 hiervoor gebruiken.

--

2. Ik heb de hydraulische koppeling hoofd cilinder (en rembekrachtiger) van de Ibiza ingebouwd maar nu is de slag van het pedaal vrij kort. Er zit geen eindslag op en ben bang dat ik het zuigertje van de cilinder kapot trap omdat je deze met een korte slag helemaal aan het eind trapt. Kan ik deze uitwisselen voor een hoofd cilinder van een Passat b3/b4 of is het voldoende om een eindstop op de vloer van de Golf te maken?

--

3. De stuurkolom van de golf 2 heeft een andere aansluiting van de kruiskoppeling naar het stuurhuis van de Ibiza. Nu was mijn idee om die van de Ibiza te gebruiken, maar het beugeltje onderaan de stuurkolom, welke in de pedalen box gemonteerd wordt is anders bij de Ibiza kolom. Kan ik dit beugeltje afslijpen en uitwisselen voor het beugeltje van de golf 2 stuurkolom? Ik lees wisselende berichten dat een Ibiza stuurkolom rechtstreeks past maar ook berichten dat deze te kort zou zijn? Ik heb beide stuurkolommen opgemeten maar zijn even lang... is de kruiskoppeling naar het stuurhuis te kort dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Last edited by Ingmar46 : 05-11-2019 at 09:34.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum