Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2011, 19:37
erwinlohuis erwinlohuis is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 71
Default Corrado, drukslangen vliegen er steeds af

Hallo mensen,

Nadat mijn cabrio was gespoten en het weer slechter weer werd ergerde ik mij kapot aan de stapels zout die de gemeente hier maar neer gooit.

Elke stukje zout wat ik zag had ik het idee van dat hij probeerde de golf te vermoorden Dus heb maar meteen besloten om de cabrio in de winterstalling te zetten.

Toen kwam het zoeken naar een leuke winter auto, gelukkig verkocht een bekende zijn corrado voor een zeer leuke prijs. Deze auto maar meteen gekocht.

Het gaat om de volgende corrado:







Deze corrado is uitgevoerd met een compressor van een of andere mercedes AMG, dit rijdt opzich vrij leuk alleen zijn er een paar problemen waar de vorige eigenaar niet echt veel op uit heeft gedaan.

De vorige eigenaar heeft een drukslang van de compressor aangesloten en elke keer op vol vermogen vloog deze buis/slang los. Toen heeft hij maar gaatjes geboord om de druk te verminderen. Dit resulteerd volgens mij meteen in vermogens verlies.

Zie de foto's:










Nu heb ik wel een beetje bekeken wat ik er aan kan doen en het lijkt mij zowieso een goed plan om de buis te vervangen voor eentje met opstaande randen aan de buitenkant zodat de slangklem er fatsoenlijk op past.
Maar is het dan ook niet verstandig om een bov te monteren zodat de druk met gas los fatsoenlijk weg kan, of gaat dit niet werken ?

Verder is het dakraam defect, dit komt door een defecte giet ijzeren geleider, maar is het dan nu echt nodig om een compleet nieuw raam te kopen terwijl er alleen een geleidertje is afgebroken ?

Groeten Erwin
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2011, 22:20
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Hoi,buizen monteren met opstaande randen zal zeker helpen.
Dit heb ik ook gedaan met mijn td waar steeds de slangen vanaf vlogen bij meer als 1 bar druk.met de bov kan k je niet verder helpen maar ik zou die bius er zo snel mogenlijk tussen weg mikken zodat ie niet meer valse lucht trekt.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2011, 23:03
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

1 - heb je een laaddrukmeter?
2 - zo ja, wat is de laaddruk nu?
3 - zo nee, ga die eens heel snel halen
4 - zit er een drukregelaar of afblaas op, die af te stellen is?

Heel belangrijk dat je niet zo maar je laaddruk even over de top hebt staan, er gaat meer stuk dan je lief is...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 30-11-2011, 12:19
erwinlohuis erwinlohuis is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
1 - heb je een laaddrukmeter?
2 - zo ja, wat is de laaddruk nu?
3 - zo nee, ga die eens heel snel halen
4 - zit er een drukregelaar of afblaas op, die af te stellen is?

Heel belangrijk dat je niet zo maar je laaddruk even over de top hebt staan, er gaat meer stuk dan je lief is...


Hoi audi 1981,

Ik heb net even gekeken maa de druk loopt op tot 0,8 bar. Dit moet toch nog wel iets meer kunnen of niet ?

Verder zit er geen afblaas op behalve de normale van de g60. Dus is het niet verstandig om een bov te monteren en dan kijken hoever de laad druk dan op loopt.

Gr. Erwin
Reply With Quote
  #5  
Old 30-11-2011, 13:38
erwinlohuis erwinlohuis is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 71
Default

Dit was nog een bericht van de vorige eigenaar van 2 jaar terug wat ik toevallig op een ander forum vond.



Sorry Roy daar heb je geen gelijk, het was geen eaton.
En er hoefde ook geen andere poelie op. ik kon de compressor zelf aan en uit zetten. ik moest druk laten ontsnappen omdat ik er anders te veel van had. Het gaat hier om de compressor van een mercedes amg 3,2 liter ( van de 8 cilinder is te groot) kan tot ongeveer 1,5 bar leveren op een g60, 1 bar bij 2500 toeren, het had een enorme koppel. Ik was volgens mij de 2e in nederland die er mee gereden heeft en het is ook niet ech bekend in de tuning wereld. Kamaraad van mij is bezin met deze kompressor op een 16v.....

Gr. Erwin

Last edited by erwinlohuis : 30-11-2011 at 13:56.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2011, 20:37
velden9's Avatar
velden9 velden9 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 213
Default

je kunt altijd de poellie op de compressor groter maken.
Hierdoor word de druk lager en zal de slang er ook minder af klappen.
Verder is de originele afblaas van een G60 voldoende.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold
MK1 1.5 GLS 1975 - Current
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2011, 22:03
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

0,8 bar is niet te gek, mijn Audi GTD doet op een vochtige dag 1,2 bar en daar blijft de slang gewoon op zitten.
(en de koppakking er tussen, hopelijk )

Ik weet niet hoe het bij een G60 zit, maar als er van fabriekswege een BOV op zit (en er is niet aan gerommeld) zal die de druk binnen de grenzen houden. Geen probleem om je slangen dan zo goed vast te zetten dat ze er niet meer af schieten.
Ik vind het een mooi idee om een G-lader uit te wisselen voor een ander soort compressor, maar ik denk dat er nog wat puntjes op de i gezet kunnen worden qua afwerking van het geheel. Dan heb je een betrouwbare conversie
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum