Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2009, 08:54
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default Kilometerheffing verdeelt Kabinet

(Bron: NOS)
Binnen het kabinet is een conflict ontstaan over de kilometerheffing. Volgens de plannen moet de heffing in 2012 ingaan. De ministers Bos en Eurlings zijn het niet eens over de financiële gevolgen.

Minister Eurlings wil de heffing eerst bij vrachtwagens invoeren en pas later bij automobilisten, waarschijnlijk in 2018. De wegenbelasting en de belasting die op de aankoop van een nieuwe auto wordt geheven, BPM, worden dan afgeschaft.


Bos vindt de plannen financieel niet verantwoord. Daardoor staat voorlopig niet vast wat de tarieven worden.

Minder inkomsten
De kans is groot dat mensen minder gaan autorijden door de heffing, waardoor de staat mogelijk geld misloopt. Bos vindt dat Eurlings dan maar moet bezuinigen op wegen, maar de CDA-minister wil dat niet.

Ook een hoger tarief per kilometer is voor Eurlings geen optie.



Bos valt dus over het feit dat er minder centen geharkt gaan worden omdat mensen waarschijnlijk gaan kiezen minder auto te rijden.
Nou val ik echt van mn kruk, dat is toch precies wat het kabinet al 20 jaar van ons verlangt? Dit is wel een heeeel naakte kijk op wat de echte agenda is van de hele milieufinancienmaffia: casssssh.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!

Last edited by Stijn : 13-11-2009 at 08:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2009, 08:56
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

De groene leugen regeert !!
(maar ondertussen het geld -onder het mom van millieu- niet meer kunnen missen)

En nog eens wat, ik las vorige week dat bij afbouw van de wegenbelasting we én kilometerheffing gaan betalen én dat er een Co2 belasting gaat komen, maw we gaan straks gewoon nóg meer betalen !!
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!

Last edited by Area51 : 13-11-2009 at 09:00.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2009, 09:05
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Ik vind dat hele 'groene' gedoe maar onzin. Het is gewoon weer een reden om weer extra geld mee te kunnen verdienen
En dit verhaal is daar weer een bewijs van
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2009, 09:08
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Dit is wel heel doorzichtig idd..

Minder rijden = minder uitstoot = NIET GOED?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2009, 09:31
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2009, 09:42
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

En de PvdA doet het al zo goed Meneer Bos zijn stoelpoten worden steeds korter.....
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2009, 20:15
Jesse's Avatar
Jesse Jesse is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 92
Default

meh, onzin allemaal


maar hoe zijn ze van plan dat te registreren dan?

met een kastje?

ik vind dat op zich best wel een grove inbreuk op mijn privacy, ik wil helemaal niet dat de overheid precies weet waar ik me bevind in mijn auto

niet dat ik wat te verbergen heb, maar gewoon om het principe

daarnaast kan zo'n kastje natuurlijk altijd 'toevallig' kapot gaan, dus een foolproof systeem is het absoluut niet

laat staan alle bezwaren die het gaat opleveren inzake de gereden kilometers...


gaat bijna meer geld kosten dan het oplevert

ik neem trouwens aan dat de automobilist dit zelf moet gaan betalen, dus dat komt er ook nog bovenop

en dan ben ik ook niet helemaal happy met die spitsheffing die ze plannen

het is niet alsof mensen voor de lol in de file gaan staan, ze moeten gewoon beginnen met werk op dat punt. Als je nou een leraar hebt in de randstad, en een leraar in bijvoorbeeld drenthe
ze moeten allebei om half 9 voor de klas staan, en krijgen allebei hetzelfde miezerloontje. Verschil is dat de leraar in de randstad de overheid kennende 1,5 tot 2 keer zoveel gaat betalen aan belasting

vind ik toch redelijk krom

stom idee, onuitvoerbaar, veel te duur, en stompzinnig

laat staan de inbreuk op de privacy

blegh
__________________
mijn powlow steilheck
Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2009, 20:23
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..


Waarschijnlijk gaat dat helaas nooit veranderen...
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2009, 20:31
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Waarschijnlijk gaat dat helaas nooit veranderen...



I know...... vaak moet er een moord aan te pas komen om sommige mensen naar een verkiezingsloketje te krijgen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2009, 21:19
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

http://www.breitbart.com/article.ph...&show_article=1

Quote:



Cars sit in traffic on a highway. The Dutch government said Friday it wants...

The Dutch government said Friday it wants to introduce a "green" road tax by the kilometre from 2012 aimed at cutting carbon dioxide emissions by 10 percent and halving congestion.
"Each vehicle will be equipped with a GPS device that tracks how many kilometres are driven and when and where. This data will be then be sent to a collection agency that will send out the bill," the transport ministry said in a statement.

Ownership and sales taxes, about a quarter of the cost of a new car, will be scrapped and replaced by the "price per kilometre" system aimed at cutting the Netherlands' carbon dioxide emissions by 10 percent.

"Traffic jams will be halved and it helps the environment," the ministry said.

Dutch motorists driving a standard family saloon will be charged 3 euro cents per kilometre (seven US cents per mile) in 2012. That would increase to 6.7 cents (16 US cents per mile) in 2018, according to the proposed law.

Every vehicle type will have a base rate, which depends on its size, weight and carbon dioxide emissions.

Taxis, vehicles for the disabled, buses, motorcycles and classic cars will all be exempt.

"An alternative payment will be introduced for foreign vehicles," the ministry statement added.

The Dutch cabinet approved the road tax bill on Friday. It will need the backing of parliament before it becomes law.




say WHAT????
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-11-2009, 21:34
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Dat gat in de hand... errr... ozonlaag moet dicht.

Ik klaag lekker in stilte verder over Den Haag.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 14-11-2009, 21:37
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

3ct per km.. later naar 6.7 cent...

dan kost een ritje naar werk en terug me 3 euro... keer 20 per maand.... als je dat in een golfje 2 doet betaal je dus 60 ipv 20 euro... en dat is alleen nog maar woon werk verkeer. reken dus op een factor 4 duurder bij normaal gebruik..... en dat zou dan opgevangen worden door de BPM afschaffing. Wat dus neerkomt op dat alleen mensen met nieuwe auto's gematst worden en iedereen die een tweedehands koopt (67% van de verkopen) dus zwaar de lul is.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-11-2009, 21:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Voor oude auto's is de btw en bpm al betaald, en voor veel oude auto's hoeft geen wegenbelasting meer betaald worden. De oude auto's waar wel belasting voor moet worden betaald zijn zo licht dat de belasting per maand de moeite niet is.

Nieuwe auto's leveren nog btw en bpm op, en zijn meestal zo zwaar dat de wegenbelasting al snel in de drie cijfers per maand loopt. Voor diesels, waar de meeste auto's door worden aangestuurd, geldt dat die belasting nog hoger is. De inkomsten per nieuwe auto zijn dus behoorlijk!

Gedachte van Den Haag is dus dat die oudere auto's hun centen al hebben opgebracht, en weg moeten. Nieuwe auto's zijn een bron van inkomsten, en moeten dus zo veel mogelijk verkocht worden.

Oude auto's ontmoedigen, nieuwe auto's de strot in douwen! Jaap begrijpt het.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 14-11-2009, 22:27
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
3ct per km.. later naar 6.7 cent...

dan kost een ritje naar werk en terug me 3 euro... keer 20 per maand.... als je dat in een golfje 2 doet betaal je dus 60 ipv 20 euro... en dat is alleen nog maar woon werk verkeer. reken dus op een factor 4 duurder bij normaal gebruik..... en dat zou dan opgevangen worden door de BPM afschaffing. Wat dus neerkomt op dat alleen mensen met nieuwe auto's gematst worden en iedereen die een tweedehands koopt (67% van de verkopen) dus zwaar de lul is.


Dat is dus ook het punt van de ANWB nog, ze zijn er nog niet helemaal over uit wat ze daar nu van vinden.. Voor de rest zijn ze " voorzichtig positief" whatever that means
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #15  
Old 14-11-2009, 22:31
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Dat is dus ook het punt van de ANWB nog, ze zijn er nog niet helemaal over uit wat ze daar nu van vinden.. Voor de rest zijn ze " voorzichtig positief" whatever that means


Waarschijnlijk meer centen = voorzichtig positief.
Meer centen = zeker positief.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 14-11-2009, 22:33
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ANWB staat aan "onze" kant.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-11-2009, 22:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ANWB staat aan "onze" kant.


Ah, dacht dat dat de gedachte van de overheid was, na beraad met de ANWB.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #18  
Old 15-11-2009, 09:45
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

1. Het invoeren van een nieuw systeem kost geld, en als het uiteindelijk klaar is, zal het nieuwe systeem MEER op moeten brengen dan het huidige, plus de kosten die het systeem met zich meebrengt moeten eruit gehaald worden, kortom, je gaat SOWIESO meer betalen (tenzij je niet rijd!)... Anders klagen ze over begrotingstekorten etc, er MOET meer binnenkomen...

2. Het gaat slecht in autoland, fabrieken sluiten etc. Laat die nou net veel politieke invloed hebben (iig, slecht in autoland is slecht met economie is slecht met heel het land).. Dus, autoland op z'n gat en overheid red dat op deze manier, nieuwe auto's worden zowaar NOG aantrekkelijker door geen BPM. Hiervan hebben alleen de welgesteldere mensen voordeel...

Als ze nou eens reeel zijn, er zijn nu genoeg auto's voor IEDEREEN om in te rijden, sommigen wat ouder en andere wat nieuwer, dan is het logisch dat er een keer minder autos afgezet worden, iedereen is een keer voorzien. Dat er af en toe nog een nieuwe verkocht wordt zal altijd blijven, maar de fabrieken kunnen idd op een lager pitje gaan draaien, dat was vantevoren te voorzien... En dat is gewoon niet anders, ook geen oplossing voor, tenzij overheden meehelpen en andere regels verzinnen...

Echt 'groen' zou het zijn als men tijd en geld besteedde om alle auto's rijdend te houden. Productie van nieuwe auto's kost teveel energie en je kunt ze beter oprijden. Kortom, alles rijdend houden en minder nieuwe auto's verkopen (het is nou eenmaal niet anders grote fabrikanten, een keer is het voorzien)...

Just my 2 cents, probeer me overigens niet te druk te maken, want helpt toch niet...

En voor de mensen die nu beginnen met ja, daar heb je zelf voor gekozen toen je ging stemmen... Rot toch op, alsof dat ook maar van enige invloed is. Alsof je dat vantevoren kon weten, alsof ze dat met verkiezingsperiodes gezegd hebben. Alsof ze uberhaupt iets doen wat ze tijdens verkiezingsperiodes roepen... Kom toch op, zeggen dat het de schuld van de kiezer is (en zelf heb je wss wel op de 'goede' gestemd) is gewoon de schuld buiten jezelf leggen, lekker makkelijk!

Ik zeg, niemand kan daar iets aan doen, waar je ook op gestemd hebt... Dit komt er toch, want het zal uiteindelijk veeeeeeeeel meer geld opbrengen, dat is puur de enige reden!
Reply With Quote
  #19  
Old 16-11-2009, 20:27
Jesse's Avatar
Jesse Jesse is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 92
Default

trouwens, ik bedenk me net wat


no way dat ze dat ding gaan aansluiten op een vaste stroom aansluiting, want dat trekt de accu leeg, dus als de auto uit staat, staat het ding uit

ze mogen niet controleren of je er bent in principe, want het mag niet gebruikt worden om te bepalen dat je er bent onder de privacy-wetten

dit kan dan ook gebruikt worden om enige straffen aan te vechten in een rechtbank, laat ze maar eens bewijzen dat je gereden hebt dan, het enige wanneer ze het kunnen bewijzen is als je geflitst/bekeurd word, ze gaan heus niet elke auto checken die langs rijd, of elke foto die in trajectcontrole gefotografeerd word, dat is teveel werk, dus het enige waar ze je op kunnen pakken, en dat is áls ze het controleren, is op bekeuringen

ergo; zorg dat het ding kapot is, roep dat je auto thuis stond, protesteer als ze het op een constante spanningsbron aansluiten onder het mom van ja maar het ding staat heel vaak stil, en dan kan ik elke keer als ik weg moet de ANWB bellen. Kunnen ze je niets maken, hooguit het heen en weer rijden naar de plek waar je bekeurd bent, technisch gezien zelfs alleen het heen rijden


fuck dat, systeem verslagen
__________________
mijn powlow steilheck
Reply With Quote
  #20  
Old 16-11-2009, 20:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

@Melvin: exact, dat hele schijnheilige gezeik over stemmen, en dat dat het had kunnen voorkomen, is de grootste onzin. Of je nou CDA, PvdA, D66, VVD, of een van die kleine prut-partijen stemt, zichzelf verrijken doen ze toch.

Misschien dat ze die miljarden die ze in defensie steken, denk eens aan de JSF waar een klein klotenlandje als Nederland er een kleine 100 van wil aanschaffen, beter in het wegennet steken, in onderwijs, politie, of het redden van de economie. Dat de overheid eens wat aandacht besteedt aan het immigratiebeleid, de criminaliteit en het vreselijk lage niveau van de scholen. Als dan alles geregeld is, en er wat in de kas overblijft, kijk dan hoe de prognoses voor de komende jaren er uit zien voor je een huis voor die prins met die dikke kop gaat bouwen ergens aan de andere kant van de wereld!

Neen, Den Haag koopt liever leuk speelgoed en vakantiehuisjes, en laat de rest van Nederland ervoor betalen. Volksvertegenwoordiging, vertegenwoordig ons eens!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum