Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2014, 12:56
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default Weber DMTL vragen

Hallo,
Ik ben gisteren begonnen met het plaatsen van een weber dmtl op mijn audi 80 b3 1.8s(carb motor)

Nu vraag ik me af of ik het wel goed heb gedaan, aangezien die nog niet helemaal mooi loopt bij stationair en ik bovenin nog wat haperingen heb.

Verder vraag ik me af of ik de vacuüm slangen wel goed heb aangesloten en of die überhaupt aangesloten moeten worden.

En ik weet eigenlijk niet wat de co schroef is.

Ik heb even een paar foto's gemaakt van hoe ik het nu gemonteerd heb.

Even voor de duidelijkheid, ik heb de carburateur 2ehands gekocht en heb er helaas geen beschrijving bij.










Alvast bedankt voor de hulp!

Last edited by Sjurres : 09-01-2014 at 13:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2014, 14:21
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Handleiding is in ieder geval online wel te vinden, zit nu op me werk maar kan vanavond wel even zoeken voor je. Daar staat eigenlijk alles beschreven, echter wel voor een Golf.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2014, 20:24
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Handleiding is in ieder geval online wel te vinden, zit nu op me werk maar kan vanavond wel even zoeken voor je. Daar staat eigenlijk alles beschreven, echter wel voor een Golf.


als je zou willen, graag!

ik kan niks vinden:S
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2014, 21:20
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Ziet er al bij al goed uit hoor . Wel zie ik dat u vacuüm leiding onder aan de carb best vervangen wordt . Ziet er versleten uit . Als de Co schroef te veel dicht gedraaid is loopt hij idd wat raar . Deze kun je iets wat opendraaien maar best laten afstellen .
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2014, 21:43
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Haha ja was is ik al van plan, maar het ziet er erger uit dan het is.

Waar zit die co schroef?

Maar de vacuum slangen kloppen dus iig? Ik dacht op een engels forum te lezen dat die op de achterkant eigenlijk naar het filterhuis zou moeten ofzo?

Bij andere zie ik weer dat ze helemaal geen vacuum slangen gebruiken
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2014, 22:00
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Zonder vacuumslangen loopt hij ook hoor . De Co schroef zit onderaan dezelfde kant van de roestige vacuumleiding ongeveer op dezelfde hoogte vooraan ... Snap je ? :P

Denk eerder dat de roestkleurige vacuumleiding naar de luchtfilter moet ... Ik heb op mijn Weber 1 vacuüm aansluiting ... Deze achteraan de carb .

Last edited by Scirocco_1600 : 09-01-2014 at 22:02.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2014, 22:31
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default





ben even snel naar buiten gelopen, maar bij die "roestige" vacuum leiding vind ik geen CO schroef?

welke ik dan moet hebben?

Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2014, 22:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default



Rechts zie je een inwendig schroefje zitten helemaal vooraan de carb
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2014, 22:48
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Gevonden!!

Bedankt!

Gooi ik die eerst morgen even meer open, en laat ik em later goed stellen als ik een behoorlijk luchtfilter gevonden heb.

Dus Co wat open zetten, en de vacuüm slangen moeten goed zitten op deze manier?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2014, 22:51
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default




ff een paintje gemaakt deze dus .

ik heb ze ook zo zitten ( enkel die roestige heb ik niet )

wel niet te veel met een keer opendraaien succes
Reply With Quote
  #11  
Old 10-01-2014, 08:28
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Even off-topic. Ik heb nog een Ramair open luchtfilter met pasplaat liggen die hier op zou passen. Is splinternieuw en mag weg. Is destijds foutief besteld voor mijn Golf (komt tegen het schutbord) hier zou ie echter perfect op passen. Stuur maar een pm bij evt interesse.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #12  
Old 15-01-2014, 15:58
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Oke,

volgens mij heb ik nu alles goed,
heb de vacuüm slangen gewoon zo gelaten, tenminste op deze manier aangesloten wel even nieuw stukje erop.

Heb me originele filter aangepast met nieuw luchtfilter erin.

stationair draait ie opzich wel lekker, maar bij echt flink doortrekken (vol gas in 2 totaan 6k ong. overschakelen naar 3) houdt ie toch flink in.

iemand enig idee of dit sproeier werk is, co schroef staat al een mooi eind uitgedraaid.

alvast bedankt.

gr. sjors
Reply With Quote
  #13  
Old 15-01-2014, 18:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Best is gewoon laten afstellen ... Controleer ook eens de timing van de ontsteking een paar graden kan wonderen doen
Reply With Quote
  #14  
Old 17-01-2014, 13:09
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Laten afstellen is beter, dat begrijp ik, maar van het vootjaar komt er een dikkere uitlaat onder die ik nog heb liggen.

Om em daarna weer te laten afstellen is me te duur, je betaalt zon beetje 200/300 eu voor een afstelbeurt?

Vandaar dat ik het eerst zelf probeer
Reply With Quote
  #15  
Old 18-01-2014, 09:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Sjurres
Laten afstellen is beter, dat begrijp ik, maar van het vootjaar komt er een dikkere uitlaat onder die ik nog heb liggen.

Om em daarna weer te laten afstellen is me te duur, je betaalt zon beetje 200/300 eu voor een afstelbeurt?

Vandaar dat ik het eerst zelf probeer


Veel verschil zal het niet geven hoor ... Een andere uitlaat of niet dat is fijnafstelling 90% zal nooit het verschil voelen
Reply With Quote
  #16  
Old 18-01-2014, 11:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Euhm....er staat toch duidelijk in de handleiding hoe je hem moet afstellen?
Volgens mij was het de stationairschroef in/uit draaien tot een mooi stationair toerental en vervolgens de CO schroef indraaien tot hij anders stationair begint te lopen...en dan 2 slagen terug toch?

Ik heb mijn Golfje altijd op de manier afgesteld zoals beschreven in de handleiding en die liep altijd als een kogel.

`t is altijd moeilijk te beoordelen vanaf de computertje waar de fout zit, want voor `t zelfde geld staat jouw ontsteking niet goed...of heeft het blok achterstallig onderhoud...ik noem maar wat.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-01-2014, 12:47
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by René
Euhm....er staat toch duidelijk in de handleiding hoe je hem moet afstellen?
Volgens mij was het de stationairschroef in/uit draaien tot een mooi stationair toerental en vervolgens de CO schroef indraaien tot hij anders stationair begint te lopen...en dan 2 slagen terug toch?

Ik heb mijn Golfje altijd op de manier afgesteld zoals beschreven in de handleiding en die liep altijd als een kogel.

`t is altijd moeilijk te beoordelen vanaf de computertje waar de fout zit, want voor `t zelfde geld staat jouw ontsteking niet goed...of heeft het blok achterstallig onderhoud...ik noem maar wat.


Toen ik mijn carb 2dehands kocht zat er geen handleiding bij met wat draaien aan Co. Schroef en stationair schroef kon ik de carb zelf op een 2.1 8v zetten zonder andere sproeiers er in te zetten en zonder dat de motor inhield
Reply With Quote
  #18  
Old 29-01-2014, 00:22
tvliegen tvliegen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 18
Default

Denk dat ik die handleiding ook wel eens goed kon gebruiken. Krijg mijne niet aan de praat voorlopig.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-01-2014, 11:14
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Die carbs kan je kopen monteer klaar voor de 1.6 ook, dan klopt de sproeier bezetting niet helemaal als je die op een 1.8 zet.
Je weet biet waar die op heeft gezeten?
Wellicht zou dat misschien aan de hand zijn, het afstellen is prima zelf te doen op gehoor en testritjes maken hoor.
Reply With Quote
  #20  
Old 05-06-2014, 18:07
Sjurres Sjurres is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 79
Default

Ben even gestopt met het afstellen e.d. krijg het niet helemaal lekker voor elkaar.
Volgens mij is het ook geen afstel probleem maar meer de brandstofdruk;
Als ik em volgas trap (zou rijd ik niet constant natuurlijk, maar voor het afstellen) loopt ie in ze 2 opzich mooi door, maar wanneer ik overschakel naar de 3e versnelling pakt ie em nog wel even maar begint daarna te bokken.
Ik heb er een filmpje van gemaakt maar photobucket doet een beetje moeilijk opt moment.

Wat denken jullie?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum